WRC: Ogier najlepszy w Rajdzie Meksyku
2019-03-10 - G. Filiks Tagi: Citroen, Rajd Meksyku, WRC, Ogier, Wyniki
Sebastien Ogier zwyciężył Rajd Meksyku. Sześciokrotny mistrz świata WRC odniósł drugi triumf w tym roku, który dał mu awans z trzeciego na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Pierwsza w sezonie szutrowa impreza tradycyjnie była ciężką przeprawą dla zawodników i ich samochodów. Trudna trasa, upał oraz rzadkie powietrze spowodowane rozgrywaniem rajdu na bardzo dużych wysokościach - wszystko to razem sprawiło, że niemal każdy znalazł się w jakiejś opresji. Łącznie z Ogierem. W piątek kierowca Citroena walczył o prowadzenie z dwoma reprezentantami Hyundaia - Andreasem Mikkelsenem i Danim Sordo. Obaj jednak odpadli w drugiej połowie dnia.
Przez całą poranną pętlę tabelę otwierał Mikkelsen, ale po południu szybko pożegnał się z szansami na dobry wynik. Pogrążył go kamień leżący na środku drogi w trakcie piątego odcinka specjalnego, czyli drugiego przejazdu słynnej próby El Chocolate. Po natknięciu się na niego Norweg stanął, aby zmienić przebitą oponę. Około sześć kilometrów przed metą zatrzymał się znowu, tym razem na dobre. Przyczyną było uszkodzone zawieszenie.
Właśnie wtedy liderem został Ogier.
Niedługo po dramacie Mikkelsena pech dopadł Sordo. Na dojazdówce do siódmego oesu Hiszpana wyeliminowała awaria elektryki w samochodzie. Był w tamtym momencie drugi i tracił do pierwszej pozycji niecałe 5 sekund.
Ogier niejednokrotnie miał szczęście w nieszczęściu. Na siódmym odcinku podobnie jak wcześniej Mikkelsen złapał gumę, lecz nie kosztowało go to wiele. Następnego dnia przydarzył mu się kolejny kapeć, ale zaraz potem przerwano oes. Za sprawą wypadku zespołowego partnera Esapekki Lappiego.
Fin, który wygrał czwartkowego wieczoru pierwszy odcinek specjalny rajdu, ale w piątek spadł na piąte miejsce, sobotniego poranka zawiesił się na krawędzi drogi i utrudniał przejazd innym. Organizatorzy postanowili wówczas pokazać czerwoną flagę w obawie o bezpieczeństwo zawodników.
Ogierowi nadano czas. Uwzględniono, że przebił oponę i zapisano mu rezultat gorszy o 22,4 sekundy od wyniku najszybszego Krisa Meeke'a. Tak oto mistrz oddał prowadzenie w rajdzie kierowcy Toyoty. Lecz tylko na chwilę.
W trakcie kolejnego oesu to Meeke złapał gumę. Stracił wtedy ponad półtorej minuty. Na dodatek jadąc na kapciu uszkodził zawieszenie, w efekcie podczas następnego odcinka został w tyle jeszcze bardziej.
Ogier więc szybko odzyskał pierwszą pozycję. Później jeszcze uderzył w bandę z opon na ulicznym oesie i zmagał się z dyferencjałem, lecz nie miało to dużego znaczenia.
Francuz skończył sobotę z 27-sekundowym prowadzeniem. W niedzielę postawił kropkę nad "i". Zwyciężył rajd o 30,2 sekundy. Na dodatek zgarnął pięć bonusowych punktów za najlepszy czas na Power Stage. Wygrał finałowy oes o włos.
Na 21 odcinków specjalnych, Ogier był najszybszy podczas jednej trzeciej.
W tabeli łącznej sezonu czempion przeskoczył Thierry'ego Neuville'a - i zbliżył się na cztery oczka do wciąż liderującego Otta Tanaka. Warto też wspomnieć, że ponadto jako pierwszy kierowca w historii WRC zgromadził w swojej karierze ponad dwa tysiące punktów.
Tanak jest tym, który ukończył rajd na drugiej lokacie. As Toyoty w piątek oczywiście ruszał jako pierwszy do oesów i odkurzał trasę, przez co w pewnym momencie zajmował nawet dopiero ósme miejsce. Ale potem konsekwentnie piął się w górę klasyfikacji. Podczas gdy konkurenci wpadali w różne tarapaty, Estończyk ich unikał. Jednocześnie jechał dobrym tempem, bo wygrał w sumie prawie tyle odcinków, co Ogier.
Dziś Tanak wyprzedził Elfyna Evansa. Z drugiej strony, nie zdobył ani jednego punktu na Power Stage.
Evans musiał zadowolić się najniższym stopniem podium. Na mecie był rozczarowany, ale jego pozycja to najlepszy wynik zespołu M-Sport Ford w tym sezonie.
Czwarte miejsce przypadło Neuville'owi, który zaliczył jubileuszowy, 100. występ w WRC. Zawodnik Hyundaia już na pierwszym piątkowym oesie przebił oponę na kamieniu i stracił 44 sekundy. Przez resztę rajdu musiał gonić rywali, ale momentami brakowało mu szybkości. Jednak liczne problemy innych kierowców sprawiły, że i tak zdobył w miarę solidne punkty. Tym bardziej, że był trzeci na Power Stage. Lecz to nie wystarczyło, by utrzymać się przed Ogierem w generalce.
Na piątej pozycji wylądował Meeke. Poza wspomnianymi wcześniej kłopotami, pod koniec soboty Irlandczyk dodatkowo podobnie jak Ogier "pocałował" bandę z opon - i uszkodził skrzynię biegów. W niedzielę pewnie poprawił sobie trochę humor, bo zdobył cztery bonusowe punkty na Power Stage. Do czasu Ogiera zabrakło mu zaledwie 0,025 sekundy.
Na szóstym miejscu znalazł się niespodziewanie Benito Guerra Jr, meksykański zwycięzca w kategorii WRC 2. To jego kolejny wielki sukces po niedawnym triumfie w Race of Champions.
Siódmą lokatę zajął następny kierowca w samochodzie klasy R5 - Marco Bulacia Wilkinson.
Ósmy był Jari-Matti Latvala. Fin korzystał z systemu Rally2, bo w piątek odpadł na skutek awarii alternatora. Ostatni z kierowców Toyoty uplasowałby się jedną pozycję wyżej, gdyby pod koniec rajdu nie przytrafiły mu się kolejne problemy. Uszkodził samochód krótko przed metą przedostatniego oesu - i dostał 40-sekundową karę, gdyż naprawiając auto spóźnił się na Punkt Kontroli Czasu. Potem jeszcze jadąc i tak niesprawnym wozem stracił cenne sekundy na Power Stage.
Na dziewiątym miejscu widnieje Sordo. On też wrócił w Rally2. Zgarnął łącznie cztery punkty, bo był dodatkowo czwarty na Power Stage.
Punktowaną dziesiątkę zamyka drugi po Guerrze Jr Meksykanin w aucie R5 - Ricardo Trivino.
Z Rally2 skorzystali również Mikkelsen i Lappi. Jeden uplasował się na jedenastej pozycji, drugi na czternastej.
Lappi nie został z pustymi rękoma, ponieważ zdobył jeden punkt na Power Stage.
Na mecie rajdu zabrakło Teemu Suninena. Fin podczas drugiego oesu zawadził o skaliste zbocze i rozbił swoją Fiestę.
Dwunaste miejsce przypadło naszemu Łukaszowi Pieniążkowi (Ford Fiesta R5). Polak też odpadł w piątek, uszkadzając samochód na kamieniu, ale w sobotę wrócił w Rally2 - i zdobył 25 punktów za zwycięstwo w WRC 2 Pro. Wystarczyło do tego samo ukończenie imprezy, bo w jego kategorii nie startował nikt inny.
Pieniążek jest teraz wiceliderem klasyfikacji generalnej WRC 2 Pro. Ustępuje tylko zespołowemu koledze z M-Sport Ford, Gusowi Greensmithowi. O 3 oczka.
Power Stage (TOP 5):
1. Sebastien Ogier 6m 30,4s
2. Kris Meeke +0,025s
3. Thierry Neuville +0,5s
4. Dani Sordo +4,8s
5. Esapekka Lappi +4,9s
Kolejna runda WRC w ostatnich dniach marca. Będzie nią asfaltowy Rajd Francji (Korsyki).
Rajd Meksyku - skrót
Pierwsza w sezonie szutrowa impreza tradycyjnie była ciężką przeprawą dla zawodników i ich samochodów. Trudna trasa, upał oraz rzadkie powietrze spowodowane rozgrywaniem rajdu na bardzo dużych wysokościach - wszystko to razem sprawiło, że niemal każdy znalazł się w jakiejś opresji. Łącznie z Ogierem. W piątek kierowca Citroena walczył o prowadzenie z dwoma reprezentantami Hyundaia - Andreasem Mikkelsenem i Danim Sordo. Obaj jednak odpadli w drugiej połowie dnia.
Przez całą poranną pętlę tabelę otwierał Mikkelsen, ale po południu szybko pożegnał się z szansami na dobry wynik. Pogrążył go kamień leżący na środku drogi w trakcie piątego odcinka specjalnego, czyli drugiego przejazdu słynnej próby El Chocolate. Po natknięciu się na niego Norweg stanął, aby zmienić przebitą oponę. Około sześć kilometrów przed metą zatrzymał się znowu, tym razem na dobre. Przyczyną było uszkodzone zawieszenie.
Właśnie wtedy liderem został Ogier.
Niedługo po dramacie Mikkelsena pech dopadł Sordo. Na dojazdówce do siódmego oesu Hiszpana wyeliminowała awaria elektryki w samochodzie. Był w tamtym momencie drugi i tracił do pierwszej pozycji niecałe 5 sekund.
Ogier niejednokrotnie miał szczęście w nieszczęściu. Na siódmym odcinku podobnie jak wcześniej Mikkelsen złapał gumę, lecz nie kosztowało go to wiele. Następnego dnia przydarzył mu się kolejny kapeć, ale zaraz potem przerwano oes. Za sprawą wypadku zespołowego partnera Esapekki Lappiego.
Ogierowi nadano czas. Uwzględniono, że przebił oponę i zapisano mu rezultat gorszy o 22,4 sekundy od wyniku najszybszego Krisa Meeke'a. Tak oto mistrz oddał prowadzenie w rajdzie kierowcy Toyoty. Lecz tylko na chwilę.
W trakcie kolejnego oesu to Meeke złapał gumę. Stracił wtedy ponad półtorej minuty. Na dodatek jadąc na kapciu uszkodził zawieszenie, w efekcie podczas następnego odcinka został w tyle jeszcze bardziej.
Ogier więc szybko odzyskał pierwszą pozycję. Później jeszcze uderzył w bandę z opon na ulicznym oesie i zmagał się z dyferencjałem, lecz nie miało to dużego znaczenia.
Francuz skończył sobotę z 27-sekundowym prowadzeniem. W niedzielę postawił kropkę nad "i". Zwyciężył rajd o 30,2 sekundy. Na dodatek zgarnął pięć bonusowych punktów za najlepszy czas na Power Stage. Wygrał finałowy oes o włos.
Na 21 odcinków specjalnych, Ogier był najszybszy podczas jednej trzeciej.
W tabeli łącznej sezonu czempion przeskoczył Thierry'ego Neuville'a - i zbliżył się na cztery oczka do wciąż liderującego Otta Tanaka. Warto też wspomnieć, że ponadto jako pierwszy kierowca w historii WRC zgromadził w swojej karierze ponad dwa tysiące punktów.
Tanak jest tym, który ukończył rajd na drugiej lokacie. As Toyoty w piątek oczywiście ruszał jako pierwszy do oesów i odkurzał trasę, przez co w pewnym momencie zajmował nawet dopiero ósme miejsce. Ale potem konsekwentnie piął się w górę klasyfikacji. Podczas gdy konkurenci wpadali w różne tarapaty, Estończyk ich unikał. Jednocześnie jechał dobrym tempem, bo wygrał w sumie prawie tyle odcinków, co Ogier.
Dziś Tanak wyprzedził Elfyna Evansa. Z drugiej strony, nie zdobył ani jednego punktu na Power Stage.
Evans musiał zadowolić się najniższym stopniem podium. Na mecie był rozczarowany, ale jego pozycja to najlepszy wynik zespołu M-Sport Ford w tym sezonie.
Czwarte miejsce przypadło Neuville'owi, który zaliczył jubileuszowy, 100. występ w WRC. Zawodnik Hyundaia już na pierwszym piątkowym oesie przebił oponę na kamieniu i stracił 44 sekundy. Przez resztę rajdu musiał gonić rywali, ale momentami brakowało mu szybkości. Jednak liczne problemy innych kierowców sprawiły, że i tak zdobył w miarę solidne punkty. Tym bardziej, że był trzeci na Power Stage. Lecz to nie wystarczyło, by utrzymać się przed Ogierem w generalce.
Na piątej pozycji wylądował Meeke. Poza wspomnianymi wcześniej kłopotami, pod koniec soboty Irlandczyk dodatkowo podobnie jak Ogier "pocałował" bandę z opon - i uszkodził skrzynię biegów. W niedzielę pewnie poprawił sobie trochę humor, bo zdobył cztery bonusowe punkty na Power Stage. Do czasu Ogiera zabrakło mu zaledwie 0,025 sekundy.
Na szóstym miejscu znalazł się niespodziewanie Benito Guerra Jr, meksykański zwycięzca w kategorii WRC 2. To jego kolejny wielki sukces po niedawnym triumfie w Race of Champions.
Siódmą lokatę zajął następny kierowca w samochodzie klasy R5 - Marco Bulacia Wilkinson.
Ósmy był Jari-Matti Latvala. Fin korzystał z systemu Rally2, bo w piątek odpadł na skutek awarii alternatora. Ostatni z kierowców Toyoty uplasowałby się jedną pozycję wyżej, gdyby pod koniec rajdu nie przytrafiły mu się kolejne problemy. Uszkodził samochód krótko przed metą przedostatniego oesu - i dostał 40-sekundową karę, gdyż naprawiając auto spóźnił się na Punkt Kontroli Czasu. Potem jeszcze jadąc i tak niesprawnym wozem stracił cenne sekundy na Power Stage.
Na dziewiątym miejscu widnieje Sordo. On też wrócił w Rally2. Zgarnął łącznie cztery punkty, bo był dodatkowo czwarty na Power Stage.
Punktowaną dziesiątkę zamyka drugi po Guerrze Jr Meksykanin w aucie R5 - Ricardo Trivino.
Z Rally2 skorzystali również Mikkelsen i Lappi. Jeden uplasował się na jedenastej pozycji, drugi na czternastej.
Lappi nie został z pustymi rękoma, ponieważ zdobył jeden punkt na Power Stage.
Na mecie rajdu zabrakło Teemu Suninena. Fin podczas drugiego oesu zawadził o skaliste zbocze i rozbił swoją Fiestę.
Dwunaste miejsce przypadło naszemu Łukaszowi Pieniążkowi (Ford Fiesta R5). Polak też odpadł w piątek, uszkadzając samochód na kamieniu, ale w sobotę wrócił w Rally2 - i zdobył 25 punktów za zwycięstwo w WRC 2 Pro. Wystarczyło do tego samo ukończenie imprezy, bo w jego kategorii nie startował nikt inny.
Pieniążek jest teraz wiceliderem klasyfikacji generalnej WRC 2 Pro. Ustępuje tylko zespołowemu koledze z M-Sport Ford, Gusowi Greensmithowi. O 3 oczka.
Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2019 - Rajd Meksyku - klasyfikacja końcowa po 21 odcinkach specjalnych (TOP 10) | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca (Pilot) | Samochód | Czas | ||
1. | Sebastien Ogier (Julien Ingrassia) | Citroen C3 WRC | 3h 37m 8,0s | |
2. | Ott Tanak (Martin Jarveoja) | Toyota Yaris WRC | +30,2s | |
3. | Elfyn Evans (Scott Martin) | Ford Fiesta WRC | +49,9s | |
4. | Thierry Neuville (Nicolas Gilsoul) | Hyundai i20 Coupe WRC | +1m 27,0s | |
5. | Kris Meeke (Sebastian Marshall) | Toyota Yaris WRC | +6m 6,2s | |
6. | Benito Guerra Jr (Jaime Zapata Ortega) | Skoda Fabia R5 | +15m 35,5s | |
7. | Marco Bulacia Wilkinson (Fabian Cretu) | Skoda Fabia R5 | +18m 51,5s | |
8. | Jari-Matti Latvala (Miikka Anttila) | Toyota Yaris WRC | +18m 55,9s | |
9. | Dani Sordo (Carlos del Barrio) | Hyundai i20 Coupe WRC | +22m 44,1s | |
10. | Ricardo Trivino (Marc Marti) | Skoda Fabia R5 | +26m 21,7s |
1. Sebastien Ogier 6m 30,4s
2. Kris Meeke +0,025s
3. Thierry Neuville +0,5s
4. Dani Sordo +4,8s
5. Esapekka Lappi +4,9s
Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2019 - klasyfikacja generalna kierowców po 3 z 14 rajdów (TOP 10) | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Samochód | Pkt. | ||
1. | Ott Tanak | Toyota Yaris WRC | 65 | |
2. | Sebastien Ogier | Citroen C3 WRC | 61 | |
3. | Thierry Neuville | Hyundai i20 Coupe WRC | 55 | |
4. | Kris Meeke | Toyota Yaris WRC | 35 | |
5. | Elfyn Evans | Ford Fiesta WRC | 28 | |
6. | Esapekka Lappi | Citroen C3 WRC | 20 | |
7. | Sebastien Loeb | Hyundai i20 Coupe WRC | 18 | |
8. | Jari-Matti Latvala | Toyota Yaris WRC | 14 | |
9. | Andreas Mikkelsen | Hyundai i20 Coupe WRC | 12 | |
10. | Benito Guerra Jr | Skoda Fabia R5 | 8 |
Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2019 - klasyfikacja generalna producentów po 3 z 14 rajdów (TOP 10) | ||||
---|---|---|---|---|
Zespół | Samochód | Pkt. | ||
1. | Toyota | Toyota Yaris WRC | 86 | |
2. | Citroen | Citroen C3 WRC | 78 | |
3. | Hyundai | Hyundai i20 Coupe WRC | 77 | |
4. | M-Sport Ford | Ford Fiesta WRC | 45 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
WRC: Ogier najlepszy w Rajdzie Meksyku
WRC: Ogier najlepszy w Rajdzie Meksyku
xsawierr 2019-03-11 08:56
J M Latvala chyba się kończy jak zostaje objeżdżany przez kierowców w R 5 . Co do 2000 zdobytych punktów to informacja typu a ja się dziś zesrałem,a wczoraj miałem srakę panie redaktorze. Jeśli Loeb wszystkie starty miał liczone systemem 25/18/15 to miał by 10000 punktów lub więcej. Takie informację są bez sensu
WRC: Ogier najlepszy w Rajdzie Meksyku
GrzegorzF1 2019-03-11 13:50
Latvala odpadł w piątek przez awarię samochodu. Potem wrócił w Rally2.
Podobne: WRC: Ogier najlepszy w Rajdzie Meksyku
WRC: Ogier jedzie po wygraną w Meksyku »
WRC: Meeke oskarżył Citroena o brudną taktykę... i przeprosił »
WRC: Ogier liderem Rajdu Meksyku po piątku »
WRC: Lappi pierwszym liderem Rajdu Meksyku, czołowa trójka klasyfikacji generalnej sezonu niewpuszczona na otwierający oes »
Podobne galerie: WRC: Ogier najlepszy w Rajdzie Meksyku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Newsletter
Galerie zdjęć