Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Suzuki SX4 WRC
Suzuki SX4 WRC

Suzuki SX4 WRC

2007-10-10 - Ł. Lach     Tagi:
Dzień przed premierowym wyjazdem na trasę odcinka testowego Rajdu Korsyki, Suzuki ujawniło szczegółowe dane techniczne modelu SX4 WRC.

Jak każde WRC, samochód posiada 2 litrowy, turbodoładowany silnik. Powstał on na bazie najnowszej wersji jednostki napędowej o symbolu J-20A produkowanej już od ponad 10 lat. Po odbyciu stosownej kuracji wzmacniającej J20 generuje 320 KM w zakresie 4000-4500 obrotów oraz 590 niutonometrów przy 3,500 rpm.

Rajdówka waży 1230 kg. Za zatrzymanie tej masy odpowiedzialne są tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm oraz 8 zacisków (dotyczy przedniej osi w spec. asfaltowej). W tym sezonie zostaną użyte dwa egzemplarze SX4 WRC, posłużą one jedynie do testów, a dane zebrane podczas rajdów Korsyki oraz Wielkiej Brytanii zostaną wykorzystane przy budowie nowych aut na sezon 2008.

Za stworzenie samochodu odpowiedzialni są w większości ci sami ludzie, którzy projektowali Peugeota 206 WRC, z glównym inżynierem, Francuzem Michel'em Nandan na czele.
Pierwotnie planowano trzy występy w sezonie 2007, ale ostatecznie zrezygnowano ze startu w Finlandii. Następnie dowiedzieliśmy się, że w asfaltowym Rajdzie Korsyki samochód poprowadzi Nicolas Bernardi, a w szutrowym Rajdzie Wielkiej Brytanii - Sebastian Lindolm.

Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, wbrew zapowiedziom, nie poznaliśmy nazwisk kierowców na sezon 2008. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, jednych z nich będzie Toni Gardemeister. Co do drugiego kierowcy trwają spekulacje, wymienia się takie nazwiska jak Duval, Galli, Aava, czy Andersson.

Suzuki SX4 WRC
Suzuki SX4 WRC - Silnik
Wykonanie
turbodoładowany, czterocylidrowy, chłodzony cieczą, 16-zaworowy, DOHC, typ J-20A
Pojemność
1997 cc
Moc
320 KM przy 4500 obr/min
Moment obrotowy
590 Nm przy 3500 obr/min
Suzuki SX4 WRC - Układ napędowy
Rodzaj
stały na 4 koła
Skrzynia biegów
5-przełożeniowa, sekwencyjna, zmiany biegów łopatką przy kierownicy
Dyferencjały
Aktywny centralny dyferencjał, przedni i tylny mechaniczny
Sprzęgło
trójtarczowe sprzęgło węglowe
Suzuki SX4 WRC - Zawieszenie
Przód / tył
kolumny MacPhersona ze sprężynami
Amortyzatory
Reiger
Opony BF Goodrich, asfalt: 8 / 18, szuter: 17 / 15
Koła
asfalt: 20 x 65 / 18, szuter: 17x65 / 15
Suzuki SX4 WRC - Hamulce
Asfalt: przód / tył wentylowane tarcze 370 mm, 8-tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Szuter: przód / tył wentylowane tarcze 355 mm, 8-tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski
Ręczny
Hydrauliczny
Suzuki SX4 WRC - Układ kierowniczy

Wspomagany hydraulicznie
Suzuki SX4 WRC - Wymiary
Długość
4135 mm
Szerokość
1770 mm
Wysokość
1450 mm
Rozstaw osi
2500 mm
Waga 1230 kg



źródło: Suzuki

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Suzuki SX4 WRC

zacho
Suzuki SX4 WRC
zacho 2007-10-10 20:53
Myślę że Suzuki to dobra firma robiąca dobre rajdówki,jednak potrzebny im dobry kierowca.Wyniki Suzuki napewno będą lepsze niż Skody.I myślę że bedą się liczyć w WRC.
Suzuki SX4 WRC
spider_27 2007-10-10 22:40
Fajnie słychać na filmiku odgłos turbosprężarki. jak za dawnych "starych" WRC :-) Teraz w nowych już tak nie słychać. I podoba mi się nawet wygląd tego Suzuki. Taki klasyczny nie "zwydziwiany".
Suzuki SX4 WRC
enka 2007-10-10 22:43
chciałbym jeszcze, żeby się okazało że autko naprawdę szybko jeździ, trzymam za nich kciuki
Yaper
Suzuki SX4 WRC
Yaper 2007-10-11 11:38
Cwierka jak rasowa Subarynka. Juz mi sie podoba. :-D
Suzuki SX4 WRC
XwarQ 2013-01-13 18:39
To auto miało potencjał... Suzuki powinno wrócić do WRC. W końcu SX4 miało być bazą pod kolejne generacje WRC. Wielka szkoda, że nic w tym kierunku nie robią :-(
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit