
Suzuki SX4 WRC
2007-10-10 - Ł. Lach Tagi:
Dzień przed premierowym wyjazdem na trasę odcinka testowego Rajdu Korsyki, Suzuki ujawniło szczegółowe dane techniczne modelu SX4 WRC.
Jak każde WRC, samochód posiada 2 litrowy, turbodoładowany silnik. Powstał on na bazie najnowszej wersji jednostki napędowej o symbolu J-20A produkowanej już od ponad 10 lat. Po odbyciu stosownej kuracji wzmacniającej J20 generuje 320 KM w zakresie 4000-4500 obrotów oraz 590 niutonometrów przy 3,500 rpm.
Rajdówka waży 1230 kg. Za zatrzymanie tej masy odpowiedzialne są tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm oraz 8 zacisków (dotyczy przedniej osi w spec. asfaltowej). W tym sezonie zostaną użyte dwa egzemplarze SX4 WRC, posłużą one jedynie do testów, a dane zebrane podczas rajdów Korsyki oraz Wielkiej Brytanii zostaną wykorzystane przy budowie nowych aut na sezon 2008.
Za stworzenie samochodu odpowiedzialni są w większości ci sami ludzie, którzy projektowali Peugeota 206 WRC, z glównym inżynierem, Francuzem Michel'em Nandan na czele.
Pierwotnie planowano trzy występy w sezonie 2007, ale ostatecznie zrezygnowano ze startu w Finlandii. Następnie dowiedzieliśmy się, że w asfaltowym Rajdzie Korsyki samochód poprowadzi Nicolas Bernardi, a w szutrowym Rajdzie Wielkiej Brytanii - Sebastian Lindolm.
Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, wbrew zapowiedziom, nie poznaliśmy nazwisk kierowców na sezon 2008. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, jednych z nich będzie Toni Gardemeister. Co do drugiego kierowcy trwają spekulacje, wymienia się takie nazwiska jak Duval, Galli, Aava, czy Andersson.
Jak każde WRC, samochód posiada 2 litrowy, turbodoładowany silnik. Powstał on na bazie najnowszej wersji jednostki napędowej o symbolu J-20A produkowanej już od ponad 10 lat. Po odbyciu stosownej kuracji wzmacniającej J20 generuje 320 KM w zakresie 4000-4500 obrotów oraz 590 niutonometrów przy 3,500 rpm.
Rajdówka waży 1230 kg. Za zatrzymanie tej masy odpowiedzialne są tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm oraz 8 zacisków (dotyczy przedniej osi w spec. asfaltowej). W tym sezonie zostaną użyte dwa egzemplarze SX4 WRC, posłużą one jedynie do testów, a dane zebrane podczas rajdów Korsyki oraz Wielkiej Brytanii zostaną wykorzystane przy budowie nowych aut na sezon 2008.
Za stworzenie samochodu odpowiedzialni są w większości ci sami ludzie, którzy projektowali Peugeota 206 WRC, z glównym inżynierem, Francuzem Michel'em Nandan na czele.
Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, wbrew zapowiedziom, nie poznaliśmy nazwisk kierowców na sezon 2008. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, jednych z nich będzie Toni Gardemeister. Co do drugiego kierowcy trwają spekulacje, wymienia się takie nazwiska jak Duval, Galli, Aava, czy Andersson.
Suzuki SX4 WRC | |
---|---|
Suzuki SX4 WRC - Silnik | |
Wykonanie |
turbodoładowany, czterocylidrowy, chłodzony cieczą, 16-zaworowy, DOHC, typ J-20A |
Pojemność |
1997 cc |
Moc |
320 KM przy 4500 obr/min |
Moment obrotowy |
590 Nm przy 3500 obr/min |
Suzuki SX4 WRC - Układ napędowy | |
Rodzaj |
stały na 4 koła |
Skrzynia biegów |
5-przełożeniowa, sekwencyjna, zmiany biegów łopatką przy kierownicy |
Dyferencjały |
Aktywny centralny dyferencjał, przedni i tylny mechaniczny |
Sprzęgło |
trójtarczowe sprzęgło węglowe |
Suzuki SX4 WRC - Zawieszenie | |
Przód / tył |
kolumny MacPhersona ze sprężynami |
Amortyzatory |
Reiger |
Opony | BF Goodrich, asfalt: 8 / 18, szuter: 17 / 15 |
Koła |
asfalt: 20 x 65 / 18, szuter: 17x65 / 15 |
Suzuki SX4 WRC - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | wentylowane tarcze 370 mm, 8-tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Szuter: przód / tył | wentylowane tarcze 355 mm, 8-tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 300 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Ręczny |
Hydrauliczny |
Suzuki SX4 WRC - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Suzuki SX4 WRC - Wymiary | |
Długość |
4135 mm |
Szerokość |
1770 mm |
Wysokość |
1450 mm |
Rozstaw osi |
2500 mm |
Waga | 1230 kg |
źródło: Suzuki
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Suzuki SX4 WRC
Newsletter
Galerie zdjęć