
Samochód legenda - nie można napisać inaczej i nie można się z tym nie zgodzić. Już w swoim pierwszym sezonie startów urzekł kibiców swoim pięknym wyglądem, mocą, możliwościami, a także tym co obecnie jest już niemożliwe - dźwiękiem. Po prostu nie dało się nie rozpoznać charakterystycznego basowego pomruku klasycznej Imprezy grupy A.
W modelach WRC niestety nie zachowano tego elementu, ale pozostało wszystko inne: urzekające piękno (imprezy z lat 1997-2000) i możliwości. Co prawda zespół ostatnio przeżywa raczej trudne chwile (jedni tłumaczyli to gorszymi oponami Pirelli, inni problemami natury technicznej), ale nikt nie ma wątpliwości iż jeszcze nadejdą kolejne tłuste lata rajdowych Imprez.
Zgodnie ze zmianami w regulaminie Mistrzostw Świata od 2006 roku zabronione jest wtrysk wody, ale David Lapworth chciał osiągnąć więcej niż dostosowanie się do regulaminów. Zespół Subaru zmodyfikował m.in. sterowanie silnikiem oraz układ paliwowy, co według zespołu dało większą moc, wzrost momentu obrotowego, a także poprawę reakcji silnika. Nie bez znaczenia jest fakt "odchudzenia" silnika, co w erze poszukiwania każdego kilograma jest nie do przecenienia.
Modyfikacji uległa też skrzynia biegów, która dzięki wyposażeniu w nowocześniejszy system kontroli zmniejszyła czas zmiany przełożeń.
Kierowcami w dalszym ciągu są Norweg Petter Solberg, czekający na sukcesy od czasu zdobycia Mistrzostwa Świata w roku 2003, oraz Australijczyk Chris Atkinson, który już zdążył udowodnić swoją wartość.
Subaru Impreza WRC 2006 | |
---|---|
Subaru Impreza WRC - Silnik | |
Wykonanie | 4 cylindry, 16 zaworów, turbodoładowany |
Pojemność | 2000 cc |
Średnica tłoka | 92 mm |
Skok tłoka | 75 mm |
Turbosprężarka | IHI |
Moment obrotowy | 590 Nm przy 4000 obr/min |
Układ wydechowy | pokryty ceramicznie, izolowany materiałem ognioodpornym i pokryty aluminium., wyposażony w dwa trójdrożne katalizatory |
Świece | Denso |
Zbiornik paliwa | 80 litrów |
Subaru Impreza WRC - Elektronika | |
System danych |
jeden system kontrolujący silnik, układ przeniesienia napędu oraz zbieranie danych |
Ekran kokpitu | kolorowy ekran LCD z 8 możliwymi trybami wyświetlania danych |
Radio | Kenwood |
Subaru Impreza WRC - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na 4 koła |
Skrzynia biegów | 6-przełożeniowa sterowana elektro-hydraulicznie |
Dyferencjały | elektro-hydraulicznie sterowany centralny dyferencjał, przedni i tylny mechaniczny |
Rozdział mocy | 50/50 |
Subaru Impreza WRC - Zawieszenie | |
Przód | McPherson |
Tył |
kolumna McPhersona z wzdłużnym i poprzecznym wahaczem |
Amortyzatory | Sachs |
Opony |
BF Goodrich |
Felgi | BBS |
Subaru Impreza WRC - Hamulce | |
Asfalt |
AP Racing, wentylowane tarcze 366mm, 6-tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 305mm 4-tłoczkowe zaciski |
Szuter | AP Racing wentylowane tarcze 305mm 4-tłoczkowe zaciski |
Subaru Impreza WRC - Układ kierowniczy | |
wspomagany hydraulicznie, przekładnia ślimakowa | |
Subaru Impreza WRC - Wymiary | |
Długość | 4425 mm |
Szerokość | 1800 mm |
Wysokość | 1390 mm |
Rozstaw osi | 2545 mm |
Waga | 1230 kg |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
Komentarze do:
Subaru Impreza WRC 2006






