
Model Skoda Octavia pojawił się w rajdach najpierw w wersji kit-car z silnikiem o pojemności 2 litrów. Była to kontynuacja programu samochodów napędzanych na jedną oś (poprzednie modele to Favorit i Felicia). Później okazało się, iż były to przygotowania do wprowadzenia modelu WRC.
Skoda Octavia WRC zadebiutowała na oesach Mistrzostw Świata w roku 1999, w Rajdzie Portugalii. Nie był to start udany, gdyż obaj kierowcy: Armin Schwarz oraz czeski "jezdec" Emil Triner nie ukończyli zawodów na tym samym oesie i z tego samego powodu (awaria sprzęgła). W całym sezonie z kierowców Skody (bo jako zespół jeszcze nie punktowali) najwięcej oczek zdobył Bruno Thiry, który wystartował tylko raz (rewelacyjne 4 miejsce w Rajdzie Wielkiej Brytanii). Obok wymienionych zawodników za kierownicą pojazdu Octavia WRC zasiadał także Pavel Sibera.
W kolejnych latach nie było lepiej, zespół cały czas walczył aby nie być ostatnim. Nie pomagały nowe ewolucje samochodu (było ich w sumie trzy), nie bylo w stanie pomóc nowi kierowcy (Luis Climent, Roman Kresta). Zaowocowało to wycofaniem się zespołu z końcem sezonu 2003.
Samochód Octavia WRC był niezwykle popularny, jak się nietrudno domyślić, w Czechach. Startowało nim wielu kierowców tak znanych jak Roman Kresta, Emil Triner czy Jan Kopecky. W Polsce mogliśmy oglądać ten samochód tylko raz, gdy Damian Gielata wystartował nim w Rajdzie Krakowskim 2002.
Jak się okazało niedługo później Skoda powróciła z modelem Fabia WRC.
Samochód Octavia WRC był niezwykle popularny, jak się nietrudno domyślić, w Czechach. Startowało nim wielu kierowców tak znanych jak Roman Kresta, Emil Triner czy Jan Kopecky. W Polsce mogliśmy oglądać ten samochód tylko raz, gdy Damian Gielata wystartował nim w Rajdzie Krakowskim 2002.
Skoda Octavia WRC Evo III | |
---|---|
Skoda Octavia WRC- Silnik | |
Wykonanie | Rzędowy, 4 cylindry, chłodzona wodą, turbodoładowany, umieszczony poprzecznie z przodu, DOHC, 5 zaworów na cylinder |
Pojemność | 1999 cc |
Średnica tłoka | 82,5 mm |
Skok tłoka | 93,5 mm |
Wspólczynnik sprężania | 8,7:1 |
Moc | 300 KM przy 5500 obr/min |
Moment obrotowy | 600 Nm przy 3250 obr/min |
Turbosprężarka | Garrett TR30R |
Skoda Octavia WRC - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na 4 koła |
Skrzynia biegów | 6 przełożeniowa, sekwencyjna |
Sprzęgło | węglowe, dwutarczowe |
Skoda Octavia WRC - Zawieszenie | |
Przód i tył | McPherson, amortyzatory Proflex |
Opony | Michelin |
Skoda Octavia WRC - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | wentylowane tarcze 376 mm, 6-tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 304 mm, 4-tłoczkowe zaciski |
Skoda Octavia WRC - Układ kierowniczy | |
wspomagany hydraulicznie, przekładnia ślimakowa | |
Skoda Octavia WRC - Wymiary | |
Długość | 4511 mm |
Szerokość | 1770 mm |
Wysokość | 1429 mm |
Rozstaw osi | 2512 mm |
Waga | 1230 kg |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skoda Octavia WRC
Podobne: Skoda Octavia WRC




Podobne galerie: Skoda Octavia WRC
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Skoda
Newsletter
Galerie zdjęć