
Skoda Fabia WRC
2007-02-18 - M. Zagórny Tagi:
Skoda Fabia WRC miała walczyć o najwyższe lokaty. Po niekonkurencyjnym modelu Octavia WRC, który stanowił doskonałą szkołę dla zespołu, zarówno ze strony technicznej jak i nauki rozczarowań, czeski producent był pełen nadziei co do nowego modelu.
Niestety po raz kolejny okazało się, że Skoda nie potrafi zbudować samochodu wrc, zdolnego walczyć o zwycięstw. Kolejni zawodnicy byli w stanie zebrać tylko pojedyncze punkty. Nie można przy tym powiedzieć, że była to wina kierowców, gdyż byli nimi: Didier Auriol, Armin Schwarz czy Toni Gardemaister. Skoda Fabia WRC zaliczyła swój debiut w Rajdzie Niemiec 2003 i nie był to start udany. Obaj kierowcy, wymienieni wcześniej Francuz i Fin, nie ukończyli imprezy z powodów technicznych. Podobnie było w następnych rajdach, albo awaria samochodu, albo dłaby wynik. Skodzie w roku 2003 nie udało się ani razu wejść do pierwszej dziesiątki! W sezonie 2004 zespół pojawił się dopiero w szóstym rajdzie sezonu, ale ciężki Rajd Acropolis okazał się złym wyborem. Nawet nowy kierowca (Armin Schwarz zastąpił Didiera Auriola) nie był w stanie doprowadzić samochodu do mety i znowu Skoda Motorsport mogła pakować walizko jeszcze przed końcem imprezy. Kierowcom Skody nie udało się zdobyć ani jednego punktu do końca sezonu.
Sezon 2004 nie przyniósł znaczących zmian i Skoda dalej była najgorszym zespołem, najlepszy wynik udało się osiągnąć gościnnie występującemu Colinowi McRae (7 lokata w Rajdzie Wielkiej Brytanii). Spowodowało to zakończenie programu WRC przez szefostwo Skody i stworzono już tylko wersję Fabia WRC 2005 dla prywatnych kierowców. Używa jej zespół Red Bulla, Francois Duval oraz Jan Kopecky.
Niestety po raz kolejny okazało się, że Skoda nie potrafi zbudować samochodu wrc, zdolnego walczyć o zwycięstw. Kolejni zawodnicy byli w stanie zebrać tylko pojedyncze punkty. Nie można przy tym powiedzieć, że była to wina kierowców, gdyż byli nimi: Didier Auriol, Armin Schwarz czy Toni Gardemaister. Skoda Fabia WRC zaliczyła swój debiut w Rajdzie Niemiec 2003 i nie był to start udany. Obaj kierowcy, wymienieni wcześniej Francuz i Fin, nie ukończyli imprezy z powodów technicznych. Podobnie było w następnych rajdach, albo awaria samochodu, albo dłaby wynik. Skodzie w roku 2003 nie udało się ani razu wejść do pierwszej dziesiątki! W sezonie 2004 zespół pojawił się dopiero w szóstym rajdzie sezonu, ale ciężki Rajd Acropolis okazał się złym wyborem. Nawet nowy kierowca (Armin Schwarz zastąpił Didiera Auriola) nie był w stanie doprowadzić samochodu do mety i znowu Skoda Motorsport mogła pakować walizko jeszcze przed końcem imprezy. Kierowcom Skody nie udało się zdobyć ani jednego punktu do końca sezonu.
Skoda Fabia WRC 2005 | |
---|---|
Skoda Fabia WRC 2005 - Silnik | |
Wykonanie | 4-cylindrowy, DOHC, 5 zaworów na cylinder, turbodoładowany |
Pojemność | 1997 cc |
Średnica tłoka | 82,5 mm |
Skok tłoka | 93,5 mm |
Wspólczynnik sprężania |
8,7:1 |
Moc |
300 KM przy 5500 obr/min |
Moment obrotowy | 600 Nm przy 3500 obr/min |
Skoda Fabia WRC 2005 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na 4 koła |
Skrzynia biegów | 5 przełożeniowa, sekwencyjna, półautomatyczna |
Sprzęgło | trójtarczowe |
Skoda Fabia WRC 2005 - Zawieszenie | |
Przód i tył |
McPherson |
Felgi | 8,0 in x 18“ (asfalt), 7,0 in x 16“ (szuter), 5,5 in x 16“ (śnieg) |
Skoda Fabia WRC 2005 - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył |
wentylowane tarcze 378 mm / wentylowane tarcze 356 mm |
Szuter: przód i tył |
wentylowane tarcze 304 mm |
Skoda Fabia WRC 2005 - Układ kierowniczy | |
wspomagany hydraulicznie, przekładnia ślimakowa | |
Skoda Fabia WRC 2005 - Wymiary | |
Długość | 4002 mm |
Szerokość | 1770 mm |
Rozstaw osi | 2462 mm |
Waga | 1230 kg |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skoda Fabia WRC
Newsletter
Galerie zdjęć