
Renault Clio Williams klasy A7 był bardzo dobrym samochodem przednionapędowym, ale był tylko zapowiedzią prawdziwych 2-litrowych potworów z napędem na przednią oś.
Pierwszym samochodem na świecie w pełni wykorzystującym możliwości kategorii F2 i nowostworzonych przepisów pojazdów typu kit-car , był Renault Clio Maxi. W momencie swojego debiutu w Mistrzostwach Świata (Rajd Monte Carlo 1995, Jean Ragnotti i Philippe Bugalski), w swojej kategorii nie miał prawdziwych rywali. Na mecie zawodów Ragnotti zameldował się na bardzo dobrym 7. miejscu, pokonując wiele samochodów napędzanych na obie osie. Choć żywot samochodu był raczej krótki, gdyż już w roku 1996 został zastąpiony modelem Megane Maxi, to zdążył odnieść wiele sukcesów w mistrzostwach krajowych.
W Polsce mogliśmy oglądać Renault Clio Maxi w sezonach 1995 i 1996, gdy w mistrzostwach brał udział zespół Renault Elf Polska. Bogdan Herink już w 1995 roku miał do dyspozycji model Maxi, który dowiózł go na 5. miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu. Waldemar Doskocz otrzymał silniejszą wersją rajdowego Clio dopiero rok później, ale przebił wynik kolegi z zespołu i został drugim wicemistrzem kraju. Dwa występy (Rajd Karkonoski 1996, Rajd Gemer 1996) w tym modelu zaliczył również Janusz Kulig, ale z powodu awarii w obu przypadkach nie dojechał do mety. W sezonie 1997 Renault Clio Maxi był używany również przez Jana Kościuszko, ale bez sukcesów.
Także w innych krajach Europy nie brakowało tytułów. W roku 1995 Renato Travaglia zostaje Mistrzem Włoch wśród samochodów napędzanych na przednią oś, a Bernard Munster jest najszybszy w klasyfikacji generalnej wśród belgijskich kierowców.
Pierwszym samochodem na świecie w pełni wykorzystującym możliwości kategorii F2 i nowostworzonych przepisów pojazdów typu kit-car , był Renault Clio Maxi. W momencie swojego debiutu w Mistrzostwach Świata (Rajd Monte Carlo 1995, Jean Ragnotti i Philippe Bugalski), w swojej kategorii nie miał prawdziwych rywali. Na mecie zawodów Ragnotti zameldował się na bardzo dobrym 7. miejscu, pokonując wiele samochodów napędzanych na obie osie. Choć żywot samochodu był raczej krótki, gdyż już w roku 1996 został zastąpiony modelem Megane Maxi, to zdążył odnieść wiele sukcesów w mistrzostwach krajowych.
W Polsce mogliśmy oglądać Renault Clio Maxi w sezonach 1995 i 1996, gdy w mistrzostwach brał udział zespół Renault Elf Polska. Bogdan Herink już w 1995 roku miał do dyspozycji model Maxi, który dowiózł go na 5. miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu. Waldemar Doskocz otrzymał silniejszą wersją rajdowego Clio dopiero rok później, ale przebił wynik kolegi z zespołu i został drugim wicemistrzem kraju. Dwa występy (Rajd Karkonoski 1996, Rajd Gemer 1996) w tym modelu zaliczył również Janusz Kulig, ale z powodu awarii w obu przypadkach nie dojechał do mety. W sezonie 1997 Renault Clio Maxi był używany również przez Jana Kościuszko, ale bez sukcesów.
Także w innych krajach Europy nie brakowało tytułów. W roku 1995 Renato Travaglia zostaje Mistrzem Włoch wśród samochodów napędzanych na przednią oś, a Bernard Munster jest najszybszy w klasyfikacji generalnej wśród belgijskich kierowców.
Renault Clio Maxi | |
---|---|
Renault Clio Maxi - Silnik | |
Wykonanie | 4 cylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa |
Pojemność | 1998 cc |
Średnica tłoka | 84.0 mm |
Skok tłoka | 90.0 mm |
Moc | 265 KM (195 kW) przy 7800 obr/min |
Moment obrotowy | 248 Nm przy 6900 obr./min |
Renault Clio Maxi - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały napęd na przednią oś |
Skrzynia biegów | 7-stopniowa, ręczna, bez synchronizacji |
Renault Clio Maxi - Zawieszenie | |
Przód / tył | MacPherson / wahacze wleczone |
Opony | Michelin |
Renault Clio Maxi - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | tarcze wentylowane 332 mm, zaciski 4-tłoczkowe Brembo, / tarcze wentylowane 254 mm, zaciski 2-tłoczkowe Brembo |
Renault Clio Maxi - Wymiary | |
Długość | 3708 mm |
Szerokość | 1741 mm |
Rozstaw osi | 2472 mm |
Waga | 960 kg |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Renault Clio Maxi
Podobne: Renault Clio Maxi



Podobne galerie: Renault Clio Maxi
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć

