Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
Rajd Świdnicki fot. Szymon Wierzyk

PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów

2012-04-26 - Ł. Łuniewski     Tagi: Rajd Świdnicki, RSMP, PZM
Rajd Świdnicki, który w tym roku stanowił drugą rundę RSMP z pewnością zapisze się na karty historii również rekordowo dużą ilością ukaranych zawodników za zagłośny wydech, dzięki czemu Polski Związek Motorowy wzbogacił się o ponad 20 tysięcy zł.

Przypomnijmy, że po pierwszym etapie zmagań w Biurze Rajdu ukazał się komunikat o ukaraniu prawie całej stawki RSMP karami finansowymi w wysokości 300 i 600 zł za przekroczenie poziomu głośności wydechu. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że ukarani zostali również kierowcy Peugeotów 207 S2000, w tym Grzegorz Grzyb startujący samochodem z Peugeot Polska. Okazuje się, że homologacja najnowocześniejszych samochodów na świecie (pomijając samochody klasy WRC) jest w Polsce niezgodna z regulaminami. Polski Związek Motorowy z pewnością mógł nadać tylko upomnienia za to wykoroczenie, podobnie jak to miało miejsce z zawodnikami, którzy przekraczali dopuszczalną prędkość na dojazdówce, jednak kilkadziesiąt tysięcy złotych, które pojawi się na koncie federacji z pewnością wpłynie m.in. na "rozwój" kadry narodowej oraz "wsparcie" młodych rajdowych talentów.
Sam związek jednak nie jest w stanie przestrzegać regulaminów stworzonych na sezon 2012. Aktualnie oficjalne wyniki Rajdu Świdnickiego 2012 na stronie pzm.pl traktują klasę HR, Open oraz HR-P jako nierozegraną. W wynikach zabrakło miejsca dla załóg rywalizujących w tych klasach, pomimo zapisu 17.6 Regulaminu RSMP na sezon 2012:
Zawodnicy Klas Narodowych klasyfikowani są wyłącznie w swojej klasie i znajdą się na oficjalnej liście wyników w klasyfikacji generalnej. Przy każdym takim zawodniku musi znaleźć się gwiazdka (*) z odnośnikiem: „klasyfikowany wyłącznie w: klasie „OPEN”, klasie „HR” lub klasie „HR P”.

Podobnie rzecz się ma w przypadku wyników Rajdu Lotos, gdzie również zabrakło miejsca dla załóg rywalizujących w klasach HR, HR-P oraz Open, ale, co mogą zrobić zawodnicy, którzy często na rajdzie traktowani są jak zło konieczne i "darczyńcy" Polskiego Związku Motorowego.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
10

Komentarze do:

PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów

PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
s.a 2012-04-26 21:28
cóż PZM jak PZPN
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
piti 2012-04-26 21:36
mogli od razu wszystkich wykluczyć albo zabrać licencje za oszustwo :-)
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
Grzegorz W. 2012-04-26 22:08
Nie wspominajmy już o tym, że nie wszyscy dostali puchary za zdobycie 1,2,3 miejsca w klasach RPP. Oczywiście art. 18.1 Regulaminu Ramowego RPP nakazuje ich wręczenie.
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
jm12 2012-04-26 22:16
okradają swoich zawodnikow którzy płacą za te denne imprezy - patałachy jakich mało !!!
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
organizator imprez 2012-04-27 14:39
od ładnych paru lat zajmuję się zawodowo organizowaniem imprez sportowych w różnych dziedzinach i jest sposób na nieprzyjazne związki sportowe. Organizatorzy rajdów skrzyknijcie się i przestańcie płacić pieniądze za "klasę" rajdu zawiążcie między sobą porozumienie i zróbcie ze swoich imprez cykl nieoficjalnego RPP. Wy nie będziecie musieli płacić danin do związku, będziecie mieli własny regulamin i będziecie mogli szanować swoich zawodników tak jak na to zasługują.
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
Michał M 2012-04-27 17:51
Prosta sprawa jak z tym walczyć - jeśli badanie nie było przeprowadzone zgodnie z Polską Normą (Norma PN-92/S-04051) dotyczącą dopuszczalnego poziomu hałasu zewnętrznego (a nie było) to jest nieważne ...Trzeba rzeczowo odwołać się od decyzji PZM, a jeśli jej odpowiednio nie rozpatrzą to do sądu...
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
co driver 2012-04-27 23:20
jak zawodników traktują w Polsce i kpią szyderczo wiadomo nie od dzis! Zawsze tak było i to sie nie zmieni, nawet SZR tu nie pomoże... Ja osobiscie rozważam zakończenie startów w rsmp, nie mam zamiaru dłużej tkwić w tym gównie i sie denerwować. Rozumiem różne sprawy, bezpieczeństwa, itp, ale generalnie starty w rajdach mają być przyjemnością, spełnieniem dla wielu zawodników pasji, a nie użeraniem sie z dziadostwem... Wolę wyjechać z rodziną i miło spędzić czas niż jechać na zawody, wkurzać sie i wracać do domu rozgoryczonym! Darek Gurdziołek
ARON
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
ARON 2012-04-29 15:05
Za głośny wydech w...aucie rajdowym, czyli wyczynowym - to jakiś absurd jak cały ten PZMot rzekomo interesujący się motoryzacją...
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
Witcher1990 2012-04-29 16:00
Nie taki do końca absurd bo jakieś regulacje jednak obowiązują. Pamiętasz jak było w przypadku speedwayu?
PZM, czyli jak zarobić ponad 20 tysięcy zł i samemu nie przestrzegać regulaminów
JAAN 2012-05-03 21:35
No cóż , jaki dyrektor i reszta władz taki rajd. Jakoś nikt nic nie wspomina o warunkach , w których przeprowadzono "pomiar decybeli" Czy było "zgodne z przepisami" I coś słychać było o nielegalnym serwisie na trasie , a może to są plotki..??? nic tylko płakać na rozlanym mlekiem .......