Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Ford Puma S1600
Ford Puma S1600

Ford Puma S1600

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:

 

Ford Puma S1600 to po modelu Escort Kit-car kolejna w nie dostateczny sposób rozwijana konstrukcja Forda napędzana na przednią oś. Dzięki startom w Mistrzostwach Świata samochód ten zyskał pewną popularność, nie tak dużą jednak jak inne pojazdy tej kategorii.

Najbardziej znanym kierowcą, który zasiadał za jego kierownicą pojazdu ford Puma S1600 był Francois Duval. Mimo talentu kierowcy i dwóch lat startów nie udało się osiągnąć satysfakcjonującego wyniku, gdzyż trudno tak nazwać siódme (2001) i szóste (2002) miejsce na koniec sezonu. Używający Pumy S1600 w latach 2001 do 2003: Martin Stenshorne, Roger Feghali, Martin Stenshorne czy Guy Wilks także nie błyszczeli. Po zniknięciu z odcinków Mistrzostw Świata samochód najczęściej widywany był w Wielkiej Brytanii, gdzie między innymi startował wspomniany wcześniej Martin Rowe czy Francuz Patrick Magaud.

Ciekawostką jest, że w roku 2001 w belgijskim rajdzie Omloop van Vlaanderen w okazjonalnym starcie jako kierowca Forda Pumy (ale zgłoszonej jako Kit-car) pojwaił się Nicky Grist, znany głownie z pilotowania szalonego Szkota Colina McRae. Po wielu problemach technicznych Walijczyk ukończył rajd na odległej pozycji.
W roku 2004 i 2005 mogliśmy oglądać ten samochód na żywo w Polsce. Dzięki Norbertowi Guzkowi Ford Puma S1600 pojawił się na rodzimych oesach, ale kierowca nie miał szans w walce z bardziej zaawansowanymi technicznie konstrukcjami i szybszymi kierowcami.

 

Ford Puma S1600
Ford Puma S1600 - Silnik
Wykonanie umieszczony poprzecznie, 4 cylindry, 16 zaworów
Pojemność 1564 ccm
Moc 220 KM przy 9000 obr/min
Moment obrotowy 190 Nm przy 6500 obr/min
Zbiornik paliwa
55 litrów
Ford Puma S1600 - Układ napędowy
Rodzaj stay na przednią oś
Skrzynia biegów 6 biegów, sekwencyjna HEWLAND z LSD (blokadą mechanizmu różnicowego)
Sprzęgło sprzęgło jednotarczowe ze spieków
Ford Puma S1600 - Zawieszenie
Przód McPherson, Dynamic z trzema regulacjami, wahacze z systemem Uniball, stabilizatory
Tył
Ford Racing, wahacz wleczony
Koła: asfalt / szuter
Speedline, 7 x 17” / 6 x 15”
Ford Puma S1600 - Hamulce
Asfalt: przód / tył Alcon, 4 tłoczkowe z tarczą 355 mm / 2 tłoczkowe z tarczą 260 mm
Szuter: przód / tył Alcon, 4 tłoczkowe z tarczą 305 mm / 2 tłoczkowe z tarczą 260 mm
Ręczny
hydrauliczny - tzw pionowy
Ford Puma S1600 - Układ kierowniczy

wspomagany
Ford Puma S1600 - Wymiary
Długość 3984 mm
Szerokość 1802 mm
Wysokość 1315 mm
Rozstaw osi 2446 mm
Waga 1000 kg

 

 




Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Ford Puma S1600

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit