 
									
					
					
					
					
						Morrie Chandler, przewodniczący rajdowej Komisji WRC, która dostarcza FIA propozycje zmian w rajdach, ma nadzieję, że polityka mająca na celu znaczną redukcję kosztów zachęci nowych producentów do budowy samochodów WRC. 
Kluczem do sukcesu ma być odgórne zatrzymanie wyścigu zbrojeń poprzez odpowiednie zapisy w regulaminach oraz zmniejszenie liczby eliminacji w sezonie do 12. Optymistyczny scenariusz zakłada starty WRC ośmiu marek.
Nowy regulamin budowy WRC, opierający się na dodaniu turbosprężarki do samochodów S2000 i kuracji wzmacniającej dla klasycznej grupy N, wejdzie w życie już w przyszłym roku, ale dzisiejsze WRC nie od razu trafią na szrot.
W sezonie 2009 wszystko będzie jeszcze "po staremu". Dopiero w 2010 nowe konstrukcje będą miały prawo zdobywania punktów, a stare zostaną odpowiednio "spowolnione". Prawdziwa rewolucją nastąpi w 2011 roku.
"Chcemy, żeby ten sport wciąż się rozwijał i przychodzili nowi producenci. Pod koniec 2006 roku okazało się, że budowa nowego egzemplarza WRC to koszt rzędu jednego miliona euro, a jego utrzymanie związane jest z kwotami podobnego rzędu. Trzeba było coś z tym zrobić. Dla nowych producentów to są ceny zaporowe" - powiedział Morrie Chandler w wywiadzie dla wrc.com.
Wiadomo już, że do budowy nowych WRC będzie służył specjalny "kit", który pozwoli na szybką (limit czasu wyznaczony przez regulamin) przebudowę S2000 i grupy N na WRC. Uniwersalne samochody, dzięki prostej zmianie specyfikacji będą mogły startować zarówno w krajowych rozgrywkach, jak i w mistrzostwach świata.
	
	
	
	
						Osoby odpowiedzialne za skonstruowanie regulaminu dostały kilka wytycznych. Kit ma być prosty w implementacji - kilka zmian z zawieszeniu, skrzyni biegów, duży tylny spojler, w przypadku S2000 - dodanie turbo. Żadnych poważnych modyfikacji silnika. Koszt budowy samochodu gotowego do jazdy nie może przekroczyć 300 tyś. euro. Dla porównania używany Ford Focus WRC w spec. z 2005 roku kosztuje w M-Sporcie 375 tyś. euro.
Morrie Chalnder zapewnia również, że WRC przyszłości będą nadal widowiskowe i jest przekonany, że najlepsi kierowcy szybko zaadoptują się do nowych samochodów.
"Zależy nam na widowisku. O ile efektowne poślizgi nie są najszybszym sposobem na pokonanie odcinka, to na pewno podobają się kibicom, tak samo jak głośny układ wydechowy, dlatego działamy w tym kierunku”.
„Nie chcemy kopiować Formuły 1, ale wystarczyć spojrzeć co się dzieje w tym sezonie. Znikła kontrola trakcji i nagle znacznie więcej zależy od umiejętności kierowcy. Chcemy osiągnąć podobny efekt w przypadku nowych WRC. Nowy regulamin sprawi, że znikną elektroniczni pomocnicy".
"Wiele osób obawia, że to nie będzie ciekawe, ale jestem przekonany, że najlepsi kierowcy świata nie będą potrzebowali dużo czasu, aby zmodyfikowaną „enką” i S2000 jeździć tak szybko jak dzisiejszymi WRC".
					
Kluczem do sukcesu ma być odgórne zatrzymanie wyścigu zbrojeń poprzez odpowiednie zapisy w regulaminach oraz zmniejszenie liczby eliminacji w sezonie do 12. Optymistyczny scenariusz zakłada starty WRC ośmiu marek.
Nowy regulamin budowy WRC, opierający się na dodaniu turbosprężarki do samochodów S2000 i kuracji wzmacniającej dla klasycznej grupy N, wejdzie w życie już w przyszłym roku, ale dzisiejsze WRC nie od razu trafią na szrot.
W sezonie 2009 wszystko będzie jeszcze "po staremu". Dopiero w 2010 nowe konstrukcje będą miały prawo zdobywania punktów, a stare zostaną odpowiednio "spowolnione". Prawdziwa rewolucją nastąpi w 2011 roku.
"Chcemy, żeby ten sport wciąż się rozwijał i przychodzili nowi producenci. Pod koniec 2006 roku okazało się, że budowa nowego egzemplarza WRC to koszt rzędu jednego miliona euro, a jego utrzymanie związane jest z kwotami podobnego rzędu. Trzeba było coś z tym zrobić. Dla nowych producentów to są ceny zaporowe" - powiedział Morrie Chandler w wywiadzie dla wrc.com.
Wiadomo już, że do budowy nowych WRC będzie służył specjalny "kit", który pozwoli na szybką (limit czasu wyznaczony przez regulamin) przebudowę S2000 i grupy N na WRC. Uniwersalne samochody, dzięki prostej zmianie specyfikacji będą mogły startować zarówno w krajowych rozgrywkach, jak i w mistrzostwach świata.
Morrie Chalnder zapewnia również, że WRC przyszłości będą nadal widowiskowe i jest przekonany, że najlepsi kierowcy szybko zaadoptują się do nowych samochodów.
"Zależy nam na widowisku. O ile efektowne poślizgi nie są najszybszym sposobem na pokonanie odcinka, to na pewno podobają się kibicom, tak samo jak głośny układ wydechowy, dlatego działamy w tym kierunku”.
„Nie chcemy kopiować Formuły 1, ale wystarczyć spojrzeć co się dzieje w tym sezonie. Znikła kontrola trakcji i nagle znacznie więcej zależy od umiejętności kierowcy. Chcemy osiągnąć podobny efekt w przypadku nowych WRC. Nowy regulamin sprawi, że znikną elektroniczni pomocnicy".
"Wiele osób obawia, że to nie będzie ciekawe, ale jestem przekonany, że najlepsi kierowcy świata nie będą potrzebowali dużo czasu, aby zmodyfikowaną „enką” i S2000 jeździć tak szybko jak dzisiejszymi WRC".
źródło: wrc.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Zatrzymać wyścig zbrojeń w klasie WRC
Podobne: Zatrzymać wyścig zbrojeń w klasie WRC
				 WRC: Loeb wystartuje w Chile »
WRC: Loeb wystartuje w Chile »
					
					 WRC: Hyundai szykuje duże usprawnienie samochodu »
WRC: Hyundai szykuje duże usprawnienie samochodu »
					
					 WRC: Meeke oskarżył Citroena o brudną taktykę... i przeprosił »
WRC: Meeke oskarżył Citroena o brudną taktykę... i przeprosił »
					
				Podobne galerie: Zatrzymać wyścig zbrojeń w klasie WRC
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
.jpg)



 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Tapety Suzuki
Tapety Suzuki  Ford Mustang GT kabriolet - model 2011
Ford Mustang GT kabriolet - model 2011  Nowe BMW X1 - galeria nr 1
Nowe BMW X1 - galeria nr 1  
 
			
 
 
			