Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Wywiad z Krisem Meeke'm
Kris Meeke

Wywiad z Krisem Meeke'm

2011-06-09 - Ł. Łuniewski     Tagi: WRC, Wywiady, Meeke
Kris Meeke, który w tym roku został fabrycznym kierowcą Mini, po powrocie z testów rajdówki we Włoszech znalazł czas na udzielenie wywiadu ekipie Autosportu, który publikujemy poniżej. Gdzie odbyły się testy? W okolicach San Remo. W ciągu dwóch dni wykorzystaliśmy trzy różne drogi. Mieliśmy wszystko, gładkie i szorstkie nawierzchnie, szerokie i wąskie partie oraz szybkie i kręte odcinki.

Dlaczego dopiero teraz testujecie na asfalcie?

Zespół skupił się na ustawieniach szutrowych. To było zrozumiałe, ponieważ zaczynaliśmy od Rajdu Sardynii. Teraz czekają nas trzy rajdy asfaltowe, więc testujemy na asfalcie. We Włoszech mieliście pewne problemy z przepustnicą. Czy ten problem został rozwikłany?

Oczywiście. Nowe części okazały się niezawodne. Problem wystąpił na Sardynii. Wspaniałe jest to, ze zespół bardzo szybko uporał się z usterką. Teraz nie mam żadnych obaw, co do niezawodności auta.
Jak się czujesz?

Zmiany w przepustnicy sprawiły, ze samochód jest jeszcze lepszy. Zawsze wsiadając do samochodu, naciskając gaz, chcesz poczuć tą siłę. Teraz jest perfekcyjnie. Incydent z Sardynii należy zaliczyć do ekstremalnych i nie powinien się powtórzyć. Nad czym pracowaliście podczas testów?

Szukaliśmy różnych ustawień samochodu. Rozpoczęliśmy z podstawowymi ustawieniami. Następnie poszliśmy w jedną stronę, po czym obraliśmy całkiem inny kurs i sprawdziliśmy jak zachował się samochód. Sesja była bardzo udana.

Z pewnością zaskoczyłeś swoimi czasami na Sardynii. Czy planujesz podobny atak w Niemczech?

Samochód jest bardzo dobry i mocny, a ja jestem po dwóch dniach jazdy, ale musze powiedzieć to samo, co przed Sardynią: Musimy poczekać i zobaczyć, co się stanie. To pierwszy start na asfalcie i nie mamy żadnego punktu odniesienia do konkurencji. Wiemy, co wyciągnęliśmy z testów, a na rajdzie mamy przejechać z punktu A do B z gazem w podłodze.

Niemcy nie są za trudnym rajdem na asfaltowy debiut?

To trudny rajd, ale tak samo mówiono o Sardynii. W Niemczech mamy wiele skrzyżowań i odcinków stop-start. Musisz mieć bardzo mocny silnik, jeśli chcesz walczyć z konkurencja. Zawsze da się tam usłyszeć, ze auto potrzebuje więcej mocy.

Jesteś już gotowy do startu?

Jestem gotowy do startu w Niemczech. Jeździliśmy po podobnych odcinkach podczas testów i chłopaki z Prodrive po analizie danych znajdą optymalne ustawienia dla nas.

Czy mieliście jakieś problemu na testach?

Żadnych problemów. Samochód był wspaniały.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Wywiad z Krisem Meeke'm