
W tym roku polską załogę Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran czekają równie zacięte i fascynujące pojedynki w najtrudniejszych, więc także najbardziej spektakularnych rajdach rozgrywanych w całej Europie. W sezonie 2016 Rajdowi Mistrzowie Europy podejmą ogromne wyzwanie - obrony tego tytułu, a LOTOS Rally Team powalczy o utrzymanie prymatu wśród zespołów. Na wymagające odcinki specjalne rund najstarszego rajdowego cyklu na świecie Kajto z Jarkiem wyruszą tym samym samochodem, którym zdobyli ubiegłoroczne laury, czyli Fordem Fiestą R5 przygotowanym przez polski oddział M-Sportu.
O punkty do klasyfikacji europejskiego czempionatu Kajetanowicz i Baran będą mogli rywalizować także w ojczyźnie, bowiem Rajdowe Mistrzostwa Europy po trzyletniej przerwie wrócą do Polski. Ósmą rundą europejskiego czempionatu będzie impreza, w której Kajetanowicz triumfował już dwukrotnie w ramach RSMP, czyli Rajd Rzeszowski. Poza krajowymi zawodami, w kalendarzu FIA ERC jest jeszcze sześć rund, które Polak kończył na podium (Rajdy Irlandii, Akropolu, Azorów, Estonii, Barum i Cypru). Do najstarszego na świecie cyklu rajdowego wraca także niezwykle wymagająca impreza, w której Rajdowy Mistrz Europy nie brał jeszcze udziału. Mowa o Rajdzie Wysp Kanaryjskich rozgrywanym na krętych, asfaltowych drogach Gran Canarii.
Podobnie jak w sezonie 2015 kierowca LOTOS Rally Team będzie mógł wybierać rajdy, w których wystartuje spośród 10 rund składających się na kalendarz FIA ERC 2016. Do końcowej klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy liczy się siedem najlepszych wyników. W 2015 roku Kajetan Kajetanowicz wystartował w ośmiu rundach europejskiego czempionatu, wykazując się imponującą skutecznością. Polak aż siedem rajdów ukończył na podium, z czego trzy wygrał i z 230 wywalczonymi punktami pewnie sięgnął po najważniejszy w karierze tytuł.
Kajetan Kajetanowicz: - Będziemy bronić tytułu Mistrzów Europy, ale czy to oznacza, że starty w sezonie 2016 będą kosztować nas mniej pracy niż w ubiegłym? Czy będziemy mniej ryzykować, aby walczyć z najlepszymi załogami ERC? Czy będziemy mniej cisnąć, by wygrywać z rywalami, którzy zwłaszcza teraz chcą być przed nami? Czy czeka nas mniej odpowiedzialne zadanie? Czy to zadanie nie jest wielkim wyzwaniem? Nie pytam kto z Was chciałby być na moim miejscu, ale mam tego świadomość i dzięki temu czuję jeszcze większą odpowiedzialność. Tegoroczny kalendarz FIA ERC zapowiada się jeszcze bardziej emocjonująco, nie tylko dlatego, że mamy w nim dwie rundy tak bliskie polskim kibicom. Ponownie możemy wybierać spośród 10 wyjątkowo zróżnicowanych rajdów. W każdym z nich możemy się rozwijać razem z Jarkiem, z każdego mogę wyjechać jako lepszy kierowca i taki jest właśnie mój cel. Cieszę się, że mogę pracować z profesjonalistami, którym nie brakuje motywacji. Oni we mnie wierzą, mocno wspierają, a ja nie chcę ich zawieść. W ostatnich latach zrobiliśmy duże postępy, ale każdy kto poznał możliwości LOTOS Rally Team wie, że damy z siebie wszystko, by robić jeszcze lepiej to co kochamy. Wspólnie zamierzamy sięgać po każdy centymetr drogi, walczyć o każdą sekundę, szukać miejsca na poprawę oraz zmierzać do celu z pasją i wielkim zaangażowaniem. Liczymy na to, że dacie się porwać tej przygodzie i sercem będziecie z nami.
- Dla LOTOSU współpraca z naszymi rajdowymi mistrzami to powód do szczególnej satysfakcji - podkreśla Jowita Twardowska, dyrektor ds. Komunikacji i CSR w Grupie LOTOS. - Czterokrotni Mistrzowie Polski są teraz Mistrzami Europy, a my lubimy współpracować z ambitnymi ludźmi, którzy jeżdżąc w barwach LOTOSU popularyzują je poza krajem. Ich zwycięstwa pokazują, że profesjonalnie przygotowane i prowadzone projekty sponsoringowe przynoszą planowany, choć osiągnięty ciężką pracą efekt. Będziemy wspierać rajdowy team i już trzymamy mocno kciuki za ich kolejne zwycięstwa.
Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy 2016:
5-7 lutego, Łotwa: Rajd Lipawy (śnieg, lód, szuter);
10-12 marca, Hiszpania: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt);
7-9 kwietnia, Wielka Brytania: Rajd Irlandii (asfalt);
6-8 maja, Grecja: Rajd Akropolu (szuter);
2-4 czerwca, Portugalia: Rajd Azorów (szuter);
23-25 czerwca, Belgia: Rajd Ypres (asfalt);
15-17 lipca, Estonia: Rajd Estonii (szuter);
4-6 sierpnia, Polska: Rajd Rzeszowski (asfalt);
26-28 sierpnia, Czechy: Rajd Barum (asfalt);
7-9 października, Cypr: Rajd Cypru (szuter, asfalt)
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
- Dla LOTOSU współpraca z naszymi rajdowymi mistrzami to powód do szczególnej satysfakcji - podkreśla Jowita Twardowska, dyrektor ds. Komunikacji i CSR w Grupie LOTOS. - Czterokrotni Mistrzowie Polski są teraz Mistrzami Europy, a my lubimy współpracować z ambitnymi ludźmi, którzy jeżdżąc w barwach LOTOSU popularyzują je poza krajem. Ich zwycięstwa pokazują, że profesjonalnie przygotowane i prowadzone projekty sponsoringowe przynoszą planowany, choć osiągnięty ciężką pracą efekt. Będziemy wspierać rajdowy team i już trzymamy mocno kciuki za ich kolejne zwycięstwa.
Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy 2016:
5-7 lutego, Łotwa: Rajd Lipawy (śnieg, lód, szuter);
10-12 marca, Hiszpania: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt);
7-9 kwietnia, Wielka Brytania: Rajd Irlandii (asfalt);
6-8 maja, Grecja: Rajd Akropolu (szuter);
2-4 czerwca, Portugalia: Rajd Azorów (szuter);
23-25 czerwca, Belgia: Rajd Ypres (asfalt);
15-17 lipca, Estonia: Rajd Estonii (szuter);
4-6 sierpnia, Polska: Rajd Rzeszowski (asfalt);
26-28 sierpnia, Czechy: Rajd Barum (asfalt);
7-9 października, Cypr: Rajd Cypru (szuter, asfalt)
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team - Grupa LOTOS - a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
źródło: inf. prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Wiemy, gdzie Kajto będzie jeździł w tym sezonie!
Wiemy, gdzie Kajto będzie jeździł w tym sezonie!
Chmielinski 2016-01-19 21:27
Wysłaliby ich w końcu do WRC2. Czuję, że panowie mogliby tam nieźle powojować.
Wiemy, gdzie Kajto będzie jeździł w tym sezonie!
xsawierr 2016-01-20 00:00
Dokładnie WRC 2 to by było właściwe,a RSME jest trudne do obrony bo 208 R5 i Fabie R5,a Fiesta jest od nich starsza i słabsza
Wiemy, gdzie Kajto będzie jeździł w tym sezonie!
Tonny7 2016-01-20 10:28
Cieszmy się z tego co jest. Fiesta R5 została odmłodzona na sezon 2016 przez M-Sport a jako, że Willson bardzo był zadowolony z tytułu Kajta, myślę, że udostępnią co najlepsze. Fabia i 208 może i są nowsze i mocniejsze ale nie startują nimi kierowcy na miarę Kajetanowicza i Barana. Najmocniejsi konkurenci jadą w innych mistrzostwach więc obrona tytułu jest jak najbardziej realna.
Podobne: Wiemy, gdzie Kajto będzie jeździł w tym sezonie!




Podobne galerie: Wiemy, gdzie Kajto będzie jeździł w tym sezonie!
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć