
Po ogłoszonej przedwczoraj dyskwalifikacji Ricardo Trivino (Peugeot 206 WRC), który został pozbawiony ósmej , ostatniej punktowanej lokaty w Rajdzie Meksyku, sukces świętuje Sebastien Ogier. Imiennik czterokrotnego mistrza świata, a przez wielu typowany także na jego następcę, 24-letni Francuz wygrał klasyfikację JWRC, ale historycznym wydarzeniem jest zapunktowanie w klasyfikacji generalnej przez przednionapędowy samochód klasy S1600 (Citroen C2 S1600).
"Oczywiście bardzo cieszę się z tego rekordu, to dla mnie ogromny sukces, jak na pierwszy występ w mistrzostwach świata. Jednak nadal najważniejszy jest dla mnie cykl JWRC i utrzymanie pierwszej pozycji w klasyfikacji” - powiedział według nowych wyników - ósmy, Sebastien Ogier. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają kierowcy innych S1600, Jaan Molder i Michał Kościuszko (obaj Suzuki Swift). Tak wysokie lokaty zdobyte po raz pierwszy przez kierowców S1600 (przy stracie do zwycięzcy dochodzącej do pół godziny!) skłaniają ku refleksji nad poziomem rywalizacji w mistrzostwach świata.
Tomasz Kuchar, wieloletni uczestnik rajdowych mistrzostw świata, były kierowca fabryczny Hyundaia, po doskonałej jeździe Toyotą Corollą WRC w rajdach Szwecji i Nowej Zelandii w 2002 roku z trudem zbliżył się do pierwszej dziesiątki pokonując wielu znakomitych kierowców WRC. To najlepsze wyniki w karierze wicemistrza Polski.
Za Ogierem, Molderem i Kościuszką, w słabo obsadzonym Rajdzie Meksyku, znalazły się zaledwie trzy WRC, sklasyfikowane tylko dzięki istnieniu reguły SupeRally, pozwalającej na powrót do rajdu po wypadku lub awarii.
"Oczywiście bardzo cieszę się z tego rekordu, to dla mnie ogromny sukces, jak na pierwszy występ w mistrzostwach świata. Jednak nadal najważniejszy jest dla mnie cykl JWRC i utrzymanie pierwszej pozycji w klasyfikacji” - powiedział według nowych wyników - ósmy, Sebastien Ogier. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają kierowcy innych S1600, Jaan Molder i Michał Kościuszko (obaj Suzuki Swift). Tak wysokie lokaty zdobyte po raz pierwszy przez kierowców S1600 (przy stracie do zwycięzcy dochodzącej do pół godziny!) skłaniają ku refleksji nad poziomem rywalizacji w mistrzostwach świata.
Tomasz Kuchar, wieloletni uczestnik rajdowych mistrzostw świata, były kierowca fabryczny Hyundaia, po doskonałej jeździe Toyotą Corollą WRC w rajdach Szwecji i Nowej Zelandii w 2002 roku z trudem zbliżył się do pierwszej dziesiątki pokonując wielu znakomitych kierowców WRC. To najlepsze wyniki w karierze wicemistrza Polski.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Wielki sukces Juniorów porażką mistrzostw świata?
Podobne: Wielki sukces Juniorów porażką mistrzostw świata?



.jpg)
Podobne galerie: Wielki sukces Juniorów porażką mistrzostw świata?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć