Pomimo nadchodzącej rewolucji w regulaminach rajdowych mistrzostwach, nazwa królewskiej klasy w rajdach samochodowych nadal będzie skrótem od World Rally Car (WRC).
Choć FIA zatwierdziła w ubiegłym tygodniu utworzenie klasy S2000+ , która razem z grupą N+ będzie tworzyła klasę WRC, termin publikacji nowych regulaminów mających wejść w życie od 2010 r. nadal nie jest znany, choć z pewnością będzie to najbliższa przyszłość.
Ostatnie opóźnienia spowodowane są testami mającymi wyłonić najlepsze rozwiązanie stosowane przy konstrukcji centralnego dyferencjału przyszłych WRC.
Trwają także dyskusje na temat limitu głośności układów wydechowych. Podczas szukania kompromisu z poziomem hałasu pod uwagę brane są takie czynniki jak widowiskowość nowej klasy i bezpieczeństwo kibiców.
W trójwarstwowej hierarchii typów samochodów rajdowych, pod WRC znajdą się samochody super-produkcyjne (nowe hasło), do których będą zaliczać się dzisiejsze S2000 i grupa N.
Samochody słabsze od super-produkcyjnych będą zwane produkcyjnymi (wcześniej tak mówiło się o autach z cyklu PCWRC). Oznaczenie produkcyjnych otrzymają przede wszystkim wszelkie odmiany grupy R czyli np. Renault Clio R3 czy Citroen C2 R2.
Choć FIA zatwierdziła w ubiegłym tygodniu utworzenie klasy S2000+ , która razem z grupą N+ będzie tworzyła klasę WRC, termin publikacji nowych regulaminów mających wejść w życie od 2010 r. nadal nie jest znany, choć z pewnością będzie to najbliższa przyszłość.
Ostatnie opóźnienia spowodowane są testami mającymi wyłonić najlepsze rozwiązanie stosowane przy konstrukcji centralnego dyferencjału przyszłych WRC.
Trwają także dyskusje na temat limitu głośności układów wydechowych. Podczas szukania kompromisu z poziomem hałasu pod uwagę brane są takie czynniki jak widowiskowość nowej klasy i bezpieczeństwo kibiców.
W trójwarstwowej hierarchii typów samochodów rajdowych, pod WRC znajdą się samochody super-produkcyjne (nowe hasło), do których będą zaliczać się dzisiejsze S2000 i grupa N.
Samochody słabsze od super-produkcyjnych będą zwane produkcyjnymi (wcześniej tak mówiło się o autach z cyklu PCWRC). Oznaczenie produkcyjnych otrzymają przede wszystkim wszelkie odmiany grupy R czyli np. Renault Clio R3 czy Citroen C2 R2.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WRC nadal będą WRC
Podobne: WRC nadal będą WRC
Sebastien Loeb: W Finlandii będzie ciężko »
WRC: Loeb wystartuje w Chile »
WRC: Hyundai szykuje duże usprawnienie samochodu »
WRC: Meeke oskarżył Citroena o brudną taktykę... i przeprosił »
Podobne galerie: WRC nadal będą WRC
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć