WRC: Citroen przyznaje, że musi się poprawić
Citroen rozczarowujący nowym samochodem w sezonie 2017 Rajdowych Mistrzostw Świata nie ukrywa, że ma nad czym pracować.
Francuska marka, która ubiegłego roku zawiesiła swoje fabryczne zaangażowanie w cyklu, aby móc skupić się na przygotowaniu modelu C3 WRC, dla wielu była faworytem do tytułów w erze rajdówek nowej generacji. Jednak podczas dwóch pierwszych tegorocznych eliminacji Citroen wypadł najgorzej z czterech producentów aut uczestniczących w mistrzostwach.
Nowy Hyundai i20 Coupe WRC w rękach Thierry'ego Neuville'a dyktował tempo zarówno w Rajdzie Monte Carlo, jak i Rajdzie Szwecji (choć nie wygrał ani tu ani tu przez wypadki Belga), nowy Ford Fiesta WRC w rękach Sebastiena Ogiera zwyciężył pierwszą z wymienionych rund, a Toyota Yaris WRC w rękach Jari-Matti Latvali triumfowała w drugiej.
Natomiast najlepszym wynikiem Citroena jest jak dotąd ledwie 5. miejsce, zdobyte dwukrotnie przez Craiga Breena. Za pierwszym razem starym modelem DS3 WRC. Można próbować tłumaczyć to częściowo kraksami gwiazdora zespołu Kris'a Meeke'a, niemniej C3 WRC bezsprzecznie nie jest tak konkurencyjny, jak oczekiwano.
Poza tym sfrustrowany Meeke za kulisami miał obwiniać samochód za swoje wypadki i w wulgarnych słowach wyrażać niechęć do jeżdżenia nim.
Teraz szef Citroen Racing - Yves Matton tłumaczy: „Wszyscy dobrze wiemy, co musimy zrobić, aby się poprawić i być konkurencyjnymi. Zamierzamy pracować jeszcze ciężej podczas przygotowań do następnych rajdów".
„Wyraźnie widać, że nadal mamy nad czym pracować, aby móc wykorzystywać w pełni potencjał samochodu w określonych warunkach".„Na tej nawierzchni (w Szwecji - red.) byliśmy szybcy podczas pierwszego przejazdu odcinków, ale musimy nadal badać, dlaczego nasi kierowcy nie czuli się tak dobrze podczas drugiego przejazdu".
„Kris miał parę trudności w swobodnej jeździe samochodem na różnych nawierzchniach. W takich warunkach (zimowych) niełatwo budować pewność siebie. Jest spora szansa, że sytuacja będzie inna w Meksyku, gdzie mamy do czynienia z bardziej jednolitą nawierzchnią przez cały rajd".Rajd Meksyku odbędzie się w dniach 9-12 marca.
Francuska marka, która ubiegłego roku zawiesiła swoje fabryczne zaangażowanie w cyklu, aby móc skupić się na przygotowaniu modelu C3 WRC, dla wielu była faworytem do tytułów w erze rajdówek nowej generacji. Jednak podczas dwóch pierwszych tegorocznych eliminacji Citroen wypadł najgorzej z czterech producentów aut uczestniczących w mistrzostwach.
Nowy Hyundai i20 Coupe WRC w rękach Thierry'ego Neuville'a dyktował tempo zarówno w Rajdzie Monte Carlo, jak i Rajdzie Szwecji (choć nie wygrał ani tu ani tu przez wypadki Belga), nowy Ford Fiesta WRC w rękach Sebastiena Ogiera zwyciężył pierwszą z wymienionych rund, a Toyota Yaris WRC w rękach Jari-Matti Latvali triumfowała w drugiej.
Natomiast najlepszym wynikiem Citroena jest jak dotąd ledwie 5. miejsce, zdobyte dwukrotnie przez Craiga Breena. Za pierwszym razem starym modelem DS3 WRC. Można próbować tłumaczyć to częściowo kraksami gwiazdora zespołu Kris'a Meeke'a, niemniej C3 WRC bezsprzecznie nie jest tak konkurencyjny, jak oczekiwano.
Poza tym sfrustrowany Meeke za kulisami miał obwiniać samochód za swoje wypadki i w wulgarnych słowach wyrażać niechęć do jeżdżenia nim.
„Wyraźnie widać, że nadal mamy nad czym pracować, aby móc wykorzystywać w pełni potencjał samochodu w określonych warunkach".„Na tej nawierzchni (w Szwecji - red.) byliśmy szybcy podczas pierwszego przejazdu odcinków, ale musimy nadal badać, dlaczego nasi kierowcy nie czuli się tak dobrze podczas drugiego przejazdu".
„Kris miał parę trudności w swobodnej jeździe samochodem na różnych nawierzchniach. W takich warunkach (zimowych) niełatwo budować pewność siebie. Jest spora szansa, że sytuacja będzie inna w Meksyku, gdzie mamy do czynienia z bardziej jednolitą nawierzchnią przez cały rajd".Rajd Meksyku odbędzie się w dniach 9-12 marca.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
WRC: Citroen przyznaje, że musi się poprawić
Podobne: WRC: Citroen przyznaje, że musi się poprawić
WRC: Meeke oskarżył Citroena o brudną taktykę... i przeprosił »
WRC: Zespoły i ich kierowcy na sezon 2019 »
WRC: Powrót Meeke'a w 2019 roku już pewny »
WRC: Citroen zatrudnił Ostberga w miejsce Meeke'a »
Podobne galerie: WRC: Citroen przyznaje, że musi się poprawić
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Galerie zdjęć
Newsletter