
Volkswagen potwierdził doniesienia mediów o rezygnowaniu ze startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata po sezonie 2016.
Niemiecki gigant odchodzi z WRC choć dominuje w czempionacie i zainwestował w przygotowania rajdowego Polo nowej generacji na przyszły rok, które w tej sytuacji nie zostanie użyte. „Oczywiście bardzo nam szkoda, że opuszczamy WRC - ponieważ rywalizacja w tym cyklu była najlepszym rozdziałem historii Volkswagena w sportach motorowych". - mówi dyrektor marki w motorsporcie Sven Smeets.
„Zespół dokonał wielkich rzeczy. Jednocześnie stanowczo patrzymy naprzód, ponieważ jesteśmy świadomi wielkich wyzwań czekających całą firmę". Nieoficjalnie powodem wycofywania się VW jest potrzeba cięcia kosztów ze względu na aferę spalinową. Podobno również przez nią należąca do Grupy Volkswagena marka Audi odchodzi z Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Volkswagen jednak nie zrywa całkowicie z rajdami. Zapowiedział stworzenie VW Polo R5, który ma jeździć na odcinkach specjalnych w barwach prywatnych zespołów od 2018 roku.
Poza tym, koncern z Wolfsburga skupi się na klienckim Golfie GTI startującym w serii wyścigowej samochodów turystycznych TCR i modelu Beetle rywalizującym w Global Rallycross Championship.
Volkswagen wszedł do WRC w 2013 roku i był najlepszy we wszystkich czterech sezonach mistrzostw, w których wziął udział.Przed największym producentem aut na świecie jeszcze tylko jeden start - w kończącym tegoroczne zmagania Rajdzie Australii.
Odejście Volkswagena z WRC pozostawi bez zespołu na przyszły rok 4-krotnego mistrza świata Sebastiena Ogiera, Jari-Matti Latvalę oraz Andreasa Mikkelsena.Są czterej inni konstruktorzy - Citroen, Hyundai, szykująca się do debiutu w cyklu Toyota i M-Sport (używający Forda Fiesty), aczkolwiek dwaj pierwsi zdążyli skompletować skład kierowców.
Niemiecki gigant odchodzi z WRC choć dominuje w czempionacie i zainwestował w przygotowania rajdowego Polo nowej generacji na przyszły rok, które w tej sytuacji nie zostanie użyte. „Oczywiście bardzo nam szkoda, że opuszczamy WRC - ponieważ rywalizacja w tym cyklu była najlepszym rozdziałem historii Volkswagena w sportach motorowych". - mówi dyrektor marki w motorsporcie Sven Smeets.
„Zespół dokonał wielkich rzeczy. Jednocześnie stanowczo patrzymy naprzód, ponieważ jesteśmy świadomi wielkich wyzwań czekających całą firmę". Nieoficjalnie powodem wycofywania się VW jest potrzeba cięcia kosztów ze względu na aferę spalinową. Podobno również przez nią należąca do Grupy Volkswagena marka Audi odchodzi z Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Volkswagen jednak nie zrywa całkowicie z rajdami. Zapowiedział stworzenie VW Polo R5, który ma jeździć na odcinkach specjalnych w barwach prywatnych zespołów od 2018 roku.
Volkswagen wszedł do WRC w 2013 roku i był najlepszy we wszystkich czterech sezonach mistrzostw, w których wziął udział.Przed największym producentem aut na świecie jeszcze tylko jeden start - w kończącym tegoroczne zmagania Rajdzie Australii.
Odejście Volkswagena z WRC pozostawi bez zespołu na przyszły rok 4-krotnego mistrza świata Sebastiena Ogiera, Jari-Matti Latvalę oraz Andreasa Mikkelsena.Są czterej inni konstruktorzy - Citroen, Hyundai, szykująca się do debiutu w cyklu Toyota i M-Sport (używający Forda Fiesty), aczkolwiek dwaj pierwsi zdążyli skompletować skład kierowców.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Volkswagen potwierdza wycofywanie się z WRC
Volkswagen potwierdza wycofywanie się z WRC
Krófsko 2016-11-02 20:02
Szkoda mi Audi :-( .Bez nich Le Mans nie ma sensu.A Kierowców VW na pewno ktoś przygarnie.
Volkswagen potwierdza wycofywanie się z WRC
Bez sensu 2016-11-03 06:31
jest walka audi z porsche w ramach jednego koncernu. Tm bardziej, że audi z dieslem przestało być konkurencyjne aż tak bardzo jak było kiedyś.
Volkswagen potwierdza wycofywanie się z WRC
Tonny7 2016-11-03 07:43
Audi z dieselem było najszybsze, ponieważ specyfikacja mocno faworyzowała disele a plusem tego był rozwój cywilnych jednostek wysokoprężnych, część technologii została przetransferowana z torów na drogi. Obecne przepisy są bardziej nastawione na hybrydy z benzyną. Szkoda samego odejścia VW z WRC bo zapowiadał się super ciekawy sezon a do tego szansę dostawali młodzi kierowcy i być może RK a tak to lipa, skład VW zajmie wszystkie wolne miejsca i wykopie młodych gniewnych.
Podobne: Volkswagen potwierdza wycofywanie się z WRC




Podobne galerie: Volkswagen potwierdza wycofywanie się z WRC
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter