Radosław Typa ścigający się w tym roku w C2-R2 Team's Chalenge będzie reprezentował Polskę podczas eliminacji do programu Pirelli "Star Driver", które odbędą się pod koniec października w Austrii.
Celem programu jest wyłonienie dwójki młodych i utalentowanych kierowców celem wsparcia w rajdowych mistrzostwach świata. Szczęśliwcy wystartują w sześciu rundach serialu WRC 2009 za kierownicą samochodu grupy N lub S2000. Koszty startu i wynajęcia samochodu rajdowego pokryje oponiarski koncern Pirelli. Każdy z osiemnastu europejskich krajów organizujących rundę mistrzostw świata lub Europy musi do 15 września podać nazwisko swojego kandydata. Jego wiek w dniu 1 stycznia 2009 r. nie może przekraczać 27 lat. Główna Komisja Sportu Samochodowego ustaliła, że z ramienia Polski do Freistadt pojedzie urodzony 18 czerwca 1982 r. w Olsztynie Radosław Typa. Eliminacje odbędą się w dniach 24-25 października. Po wcześniejszym zapoznaniu z trasą kierowcy będą prezentować swoje umiejętności na dwóch, przejeżdżanych trzykrotnie odcinkach specjalnych. Najpierw na próbie dł 9,59 km, której nawierzchnia będzie w 75% szutrowa, następnie po zmodyfikowaniu ustawień samochodu na 11-kilometrowym odcinku asfaltowym.
Głównym kryterium oceny będzie talent kierowcy, umiejętności i technika jazdy, a nie uzyskany czas, tak więc awaria samochodu nie przekreśli szans na awans. Zawodnicy są zobowiązani do startu własnymi samochodami.
Typa dysponuje Citroenem C2-R2, którym na co dzień ściga się w mistrzostwach Polski. Zawodnik mieszkający w Ornecie, mieście w woj. warmińsko-mazurskim, co charakterystyczne dla kierowców z tamtego regionu najlepiej czuje się nawierzchni szutrowej.
Właśnie w szutrowym Rajdzie Kormoran 2004 wywalczył najlepszy wynik w RSMP, 7. miejsce za kierownicą Mitsubishi Evo V. Później Typa wrócił za kierownicę przednionapędówki (przed Lancerem długo jeździł Nissanem Micrą). Został wicemistrzem Pucharu Peugeota w 2006 r., aby na początku ubiegłego roku przesiąść się do Citroena, którym jeździ do dziś.
W stawce Citroenów dotychczas zwyciężył raz, podczas 3. Subaru Poland Rally. Dwa tygodnie znowu był najszybszy na oesach kolejnej edycji tej rundy RSMP, ale dotkliwa kara czasowa za incydent z naklejką na samochodzie pozbawiła go zwycięstwa.
W ostatni weekend października Polak stanie przed bardzo trudnym zadaniem. Portugalczycy wytypowali już 21-letniego Bernardo Sousę, który zalicza właśnie drugi, tym razem pełny sezon w mistrzostwach PCWRC za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo IX przy wsparciu hojnego sponsora, Red Bulla.
Celem programu jest wyłonienie dwójki młodych i utalentowanych kierowców celem wsparcia w rajdowych mistrzostwach świata. Szczęśliwcy wystartują w sześciu rundach serialu WRC 2009 za kierownicą samochodu grupy N lub S2000. Koszty startu i wynajęcia samochodu rajdowego pokryje oponiarski koncern Pirelli. Każdy z osiemnastu europejskich krajów organizujących rundę mistrzostw świata lub Europy musi do 15 września podać nazwisko swojego kandydata. Jego wiek w dniu 1 stycznia 2009 r. nie może przekraczać 27 lat. Główna Komisja Sportu Samochodowego ustaliła, że z ramienia Polski do Freistadt pojedzie urodzony 18 czerwca 1982 r. w Olsztynie Radosław Typa. Eliminacje odbędą się w dniach 24-25 października. Po wcześniejszym zapoznaniu z trasą kierowcy będą prezentować swoje umiejętności na dwóch, przejeżdżanych trzykrotnie odcinkach specjalnych. Najpierw na próbie dł 9,59 km, której nawierzchnia będzie w 75% szutrowa, następnie po zmodyfikowaniu ustawień samochodu na 11-kilometrowym odcinku asfaltowym.
Typa dysponuje Citroenem C2-R2, którym na co dzień ściga się w mistrzostwach Polski. Zawodnik mieszkający w Ornecie, mieście w woj. warmińsko-mazurskim, co charakterystyczne dla kierowców z tamtego regionu najlepiej czuje się nawierzchni szutrowej.
Właśnie w szutrowym Rajdzie Kormoran 2004 wywalczył najlepszy wynik w RSMP, 7. miejsce za kierownicą Mitsubishi Evo V. Później Typa wrócił za kierownicę przednionapędówki (przed Lancerem długo jeździł Nissanem Micrą). Został wicemistrzem Pucharu Peugeota w 2006 r., aby na początku ubiegłego roku przesiąść się do Citroena, którym jeździ do dziś.
W stawce Citroenów dotychczas zwyciężył raz, podczas 3. Subaru Poland Rally. Dwa tygodnie znowu był najszybszy na oesach kolejnej edycji tej rundy RSMP, ale dotkliwa kara czasowa za incydent z naklejką na samochodzie pozbawiła go zwycięstwa.
W ostatni weekend października Polak stanie przed bardzo trudnym zadaniem. Portugalczycy wytypowali już 21-letniego Bernardo Sousę, który zalicza właśnie drugi, tym razem pełny sezon w mistrzostwach PCWRC za kierownicą Mitsubishi Lancera Evo IX przy wsparciu hojnego sponsora, Red Bulla.
V10.pl fot. Grzegorz Kozera
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
5
Komentarze do:
Typa reprezentantem Polski w Pirelli "Star Driver"
Typa reprezentantem Polski w Pirelli "Star Driver"
michal-555 2008-07-18 19:57
Jednym słowem Typa "wytypowany" :-) Zawsze oglądając jego przejazdy te słowo mi nachodziło, a tu pasuje jak w sam raz. Widać też, że robi postępy. Życzę mu jak najlepiej.
Typa reprezentantem Polski w Pirelli "Star Driver"
Miko 2008-07-18 20:00
Ja również się przyłączam i sądzę ,że dobry wybór. Powodzenia!
Typa reprezentantem Polski w Pirelli "Star Driver"
darek-s 2008-07-18 22:30
A co z takim panem jak Kajetan Kajetanowicz bo moim zdaniem to najlepszy wybór ale ile on ma lat tego niewiem.
Typa reprezentantem Polski w Pirelli "Star Driver"
Miko 2008-07-19 00:04
Niestety ale Kajto ma kilka wiosen za dużo. :-)
Podobne: Typa reprezentantem Polski w Pirelli "Star Driver"




Podobne galerie: Typa reprezentantem Polski w Pirelli "Star Driver"
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć