Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Telemetria opon WRC rodem z F1
Tak wygląda czujnik zamontowany na feldze

Telemetria opon WRC rodem z F1

2007-07-03 - Ł. Lach     Tagi:
W związku z tym, że od przyszłego roku w Rajdowych Mistrzostwach Świata zabraknie "musu" w oponach firma BERU F1 System oferuje system TPMS (Tire Pressure Monitoring System).

W XX rocznicę wynalezienia i wprowadzenia opon z musem firma Michelin (po 21 miesiącach bez porażki w serialu WRC) została wyparta z rajdów WRC. Od 2008 wyłącznym dostawcą będzie Pirelli, które nie posiada tej technologi. Z pomocą przychodzi BERU F1 System. Światowy lider technologi służącej do pomiarów ciśnienia w kołach i temperatury opon.

"Aby zapobiec zniszczeniu samochodu kierowcy będą potrzebować natychmiastowej informacji o stanie ogumienia. Digi Type przekazuje informację o potencjalnym zagrożeniu i pozwoli szybko podjąć decyzję co do zmiany koła na odcinku. - zapewnia John Bailey z BERU.

Digi Tyre to czujnik o wadze 35 gramów montowany na wewnetrznej stronie felgi. Poprzez mikroskopijnych rozmiarów antenę czujnik w czasie rzeczywistym przesyła informację do komputera samochodu o temperaturze i ciśnieniu, która następnie ukazuje się na wyświetlaczu.

System jest na tyle elastyczny, że automatycznie przełączy się na inny czujnik w momencie, gdy koło jest zmieniane w parku serwisowy bądź w trakcie odcinka.
BERU dostarcza w tej chwili wiązki elektryczne do aut WRC i S2000. Systemy BERU F1 TPMS są używane m.in. w F1, rajdach terenowych, LeMans, Nascar oraz wielu cywilnych modelach samochodów (Audi, BMW, DC, Porsche, VW).



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Telemetria opon WRC rodem z F1

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit