Telemetria opon WRC rodem z F1
2007-07-03 - Ł. Lach Tagi:
W związku z tym, że od przyszłego roku w Rajdowych Mistrzostwach Świata zabraknie "musu" w oponach firma BERU F1 System oferuje system TPMS (Tire Pressure Monitoring System).
W XX rocznicę wynalezienia i wprowadzenia opon z musem firma Michelin (po 21 miesiącach bez porażki w serialu WRC) została wyparta z rajdów WRC. Od 2008 wyłącznym dostawcą będzie Pirelli, które nie posiada tej technologi. Z pomocą przychodzi BERU F1 System. Światowy lider technologi służącej do pomiarów ciśnienia w kołach i temperatury opon.
"Aby zapobiec zniszczeniu samochodu kierowcy będą potrzebować natychmiastowej informacji o stanie ogumienia. Digi Type przekazuje informację o potencjalnym zagrożeniu i pozwoli szybko podjąć decyzję co do zmiany koła na odcinku. - zapewnia John Bailey z BERU.
Digi Tyre to czujnik o wadze 35 gramów montowany na wewnetrznej stronie felgi. Poprzez mikroskopijnych rozmiarów antenę czujnik w czasie rzeczywistym przesyła informację do komputera samochodu o temperaturze i ciśnieniu, która następnie ukazuje się na wyświetlaczu.
System jest na tyle elastyczny, że automatycznie przełączy się na inny czujnik w momencie, gdy koło jest zmieniane w parku serwisowy bądź w trakcie odcinka.
BERU dostarcza w tej chwili wiązki elektryczne do aut WRC i S2000. Systemy BERU F1 TPMS są używane m.in. w F1, rajdach terenowych, LeMans, Nascar oraz wielu cywilnych modelach samochodów (Audi, BMW, DC, Porsche, VW).
W XX rocznicę wynalezienia i wprowadzenia opon z musem firma Michelin (po 21 miesiącach bez porażki w serialu WRC) została wyparta z rajdów WRC. Od 2008 wyłącznym dostawcą będzie Pirelli, które nie posiada tej technologi. Z pomocą przychodzi BERU F1 System. Światowy lider technologi służącej do pomiarów ciśnienia w kołach i temperatury opon.
"Aby zapobiec zniszczeniu samochodu kierowcy będą potrzebować natychmiastowej informacji o stanie ogumienia. Digi Type przekazuje informację o potencjalnym zagrożeniu i pozwoli szybko podjąć decyzję co do zmiany koła na odcinku. - zapewnia John Bailey z BERU.
Digi Tyre to czujnik o wadze 35 gramów montowany na wewnetrznej stronie felgi. Poprzez mikroskopijnych rozmiarów antenę czujnik w czasie rzeczywistym przesyła informację do komputera samochodu o temperaturze i ciśnieniu, która następnie ukazuje się na wyświetlaczu.
System jest na tyle elastyczny, że automatycznie przełączy się na inny czujnik w momencie, gdy koło jest zmieniane w parku serwisowy bądź w trakcie odcinka.

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Telemetria opon WRC rodem z F1
Galerie zdjęć
Newsletter

