Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Suzuki Ignis S1600
Suzuki Ignis S1600

Suzuki Ignis S1600

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:

Gdy Suzuki Ignis S1600 pojawił się po raz pierwszy na rajdowej arenie (Monte Carlo 2002), przez kibiców został okrzyknięty „kioskiem ruchu na kołach”. Nadwozie nie zdradzało żadnych rajdowych aspiracji, ale jak się później okazało, osiągi były tak dobre jak zły był jego wygląd.

Pierwszymi kierowcami oficjalnego zespołu zostali: Nicki Schelle, Juha Kangas oraz Kazuhiko Niwa. Zespół w sezonie 2002 nie mógł się pochwalić żadnymi wynikami, a najlepszy Schelle był dopiero 8 (punktując tylko dwa razy) w klasyfikacji JWRC.


Rok później zmieniła się obsada zespołu, a za kierownicą pojawili się: Salvador Canellas, Ville-Pertti Teuronen, Daniel Carlosson oraz Urmo Aava. W tak wzmocnionym składzie udało się wygrać dwa rajdy (Finlandia i Wielka Brytania), a Salvador Canellas został drugim najszybszym kierowcą JWRC.

W sezonie 2004 Suzuki Ignis S1600 zmienił się znacząco jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny. Zamiast dotychczasowej trzydrzwiowego nadwozia zastosowano z powodów marketingowych wersję pięciodrzwiową. W żaden sposób nie przeszkodziło to zespołowi, co więcej Per-Gunnar Andersson został mistrzem cyklu juniorów. Trzech pozostałych zawodników zajęło miejsca 3, 4 i 5.


Rok 2005 to tylko jedna wygrana i drugie miejsce Guy Wilksa na koniec. Zespół stopniowo przestawał się angażować w cykl S1600, mnożyły się natomiast plotki o nowej rajdowce Suzuki, ale w wersji WRC.


Urmo Aava, Per-Gunnar Andersson i Guy Wilks taka była kolejnośc rok poźniej, tylko że zajęli oni pozycje zaczynając od miejsca drugiego. Mistrzem został Patrick Sandell w Clio S1600.

Samochód Suzuki Ignis S1600 z powodu swoich sukcesów w JWRC jest bardzo popularny w mistrzostwach krajowych, choć w krajach takich jak Francja czy Włochy bardzo trudno je spotkać. W Polsce w samochodu tego używali do niedawna Grzegorz Grzyb i Michał Kościuszko, co więcej obaj zdobyli tytuły mistrza kraju w kategorii S1600.

Suzuki Ignis S1600 (2004)
Suzuki Ignis S1600 - Silnik
Wykonanierzędowy, 4 cylindry, 16 zaworów, chłodzony wodą
Pojemność1598,5 cc
Średnica tłoka81 mm
Skok tłoka77,5 mm
Moc218 KM przy 8750 obr/min
Moment obrotowy186 Nm przy 7250 obr/min
Suzuki Ignis S1600 - Układ napędowy
Rodzajstały na przednią oś
Skrzynia biegówSuzuki sport, 6-przełożeniowa, sekwencyjna
Sprzęgłojednotarczowe
Dyferencjał przód
mechniczny, wielotarczowy
Suzuki Ignis S1600 - Zawieszenie
Przód / tyłMcPherson/ link rigid
Felgi: asfalt / szuter 17x7.0J / 5x6.0J
Opony: asfalt / szuter200/625-17 / 195/70-15
Suzuki Ignis S1600 - Hamulce
Asfalt: przód / tyłwentylowane tarcze 355 mm / 278 mm
Szuter: przód i tyłwentylowane tarcze 300 mm / 278 mm
Suzuki Ignis S1600 - Układ kierowniczy

Wspomagany hydraulicznie
Suzuki Ignis S1600 - Wymiary
Długość3770 mm
Szerokość1784 mm
Wysokość: asfalt / szuter
1490 mm / 1560 mm
Rozstaw osi2360 mm
Waga1000 kg

 


Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Mercedes-Maybach 6 Convertible - luksus pełną gębą


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Suzuki Ignis S1600