
Suzuki Ignis S1600
Gdy Suzuki Ignis S1600 pojawił się po raz pierwszy na rajdowej arenie (Monte Carlo 2002), przez kibiców został okrzyknięty „kioskiem ruchu na kołach”. Nadwozie nie zdradzało żadnych rajdowych aspiracji, ale jak się później okazało, osiągi były tak dobre jak zły był jego wygląd.
Pierwszymi kierowcami oficjalnego zespołu zostali: Nicki Schelle, Juha Kangas oraz Kazuhiko Niwa. Zespół w sezonie 2002 nie mógł się pochwalić żadnymi wynikami, a najlepszy Schelle był dopiero 8 (punktując tylko dwa razy) w klasyfikacji JWRC.
Rok później zmieniła się obsada zespołu, a za kierownicą pojawili się: Salvador Canellas, Ville-Pertti Teuronen, Daniel Carlosson oraz Urmo Aava. W tak wzmocnionym składzie udało się wygrać dwa rajdy (Finlandia i Wielka Brytania), a Salvador Canellas został drugim najszybszym kierowcą JWRC.
W sezonie 2004 Suzuki Ignis S1600 zmienił się znacząco jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny. Zamiast dotychczasowej trzydrzwiowego nadwozia zastosowano z powodów marketingowych wersję pięciodrzwiową. W żaden sposób nie przeszkodziło to zespołowi, co więcej Per-Gunnar Andersson został mistrzem cyklu juniorów. Trzech pozostałych zawodników zajęło miejsca 3, 4 i 5.
Rok 2005 to tylko jedna wygrana i drugie miejsce Guy Wilksa na koniec. Zespół stopniowo przestawał się angażować w cykl S1600, mnożyły się natomiast plotki o nowej rajdowce Suzuki, ale w wersji WRC.
Urmo Aava, Per-Gunnar Andersson i Guy Wilks taka była kolejnośc rok poźniej, tylko że zajęli oni pozycje zaczynając od miejsca drugiego. Mistrzem został Patrick Sandell w Clio S1600.
Samochód Suzuki Ignis S1600 z powodu swoich sukcesów w JWRC jest bardzo popularny w mistrzostwach krajowych, choć w krajach takich jak Francja czy Włochy bardzo trudno je spotkać. W Polsce w samochodu tego używali do niedawna Grzegorz Grzyb i Michał Kościuszko, co więcej obaj zdobyli tytuły mistrza kraju w kategorii S1600.
Suzuki Ignis S1600 (2004) | |
---|---|
Suzuki Ignis S1600 - Silnik | |
Wykonanie | rzędowy, 4 cylindry, 16 zaworów, chłodzony wodą |
Pojemność | 1598,5 cc |
Średnica tłoka | 81 mm |
Skok tłoka | 77,5 mm |
Moc | 218 KM przy 8750 obr/min |
Moment obrotowy | 186 Nm przy 7250 obr/min |
Suzuki Ignis S1600 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na przednią oś |
Skrzynia biegów | Suzuki sport, 6-przełożeniowa, sekwencyjna |
Sprzęgło | jednotarczowe |
Dyferencjał przód | mechniczny, wielotarczowy |
Suzuki Ignis S1600 - Zawieszenie | |
Przód / tył | McPherson/ link rigid |
Felgi: asfalt / szuter | 17x7.0J / 5x6.0J |
Opony: asfalt / szuter | 200/625-17 / 195/70-15 |
Suzuki Ignis S1600 - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | wentylowane tarcze 355 mm / 278 mm |
Szuter: przód i tył | wentylowane tarcze 300 mm / 278 mm |
Suzuki Ignis S1600 - Układ kierowniczy | |
Wspomagany hydraulicznie | |
Suzuki Ignis S1600 - Wymiary | |
Długość | 3770 mm |
Szerokość | 1784 mm |
Wysokość: asfalt / szuter | 1490 mm / 1560 mm |
Rozstaw osi | 2360 mm |
Waga | 1000 kg |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.