
Tuż po Rajdzie Korsyki Petter Solberg wrócił do Hiszpanii, aby z departamentem Subaru World Rally Team odpowiedzialnym za testy sprawdzić nowe zawieszenie firmy Ohlins, które w użyciu będzie już podczas Rajdu Japonii.
Początkowe doniesienia mówiły, że do końca sezonu Imprezy WRC2008 będą jeździć na stosowanych od lat przez Subaru produktach BOS'a, ale Motorsport News informuje, że pod presją narzekań kierowców, Subaru nie zamierza dłużej zwlekać z wymianą kluczowego komponentu. Jeżdżono w północnej części Hiszpanii, na leśnych, mokrych szutrach, które bardzo dobrze odzwierciedlały warunki, jakich Subaru może spodziewać się podczas najważniejszego występu w roku, domowego Rajdu Japonii.
Korzystając z okazji Petter Solberg zdementował pojawiające się w Norwegii plotki jakoby miał zostać zastąpiony przez Andreasa Mikkelsena, czy nawet samego Marcusa Gronholma. Skład zespołu Subaru pozostanie w przyszłym roku bez zmian - kolegą Solberga będzie Chris Atkinson.
Pentti Airkkala, legenda rajdu RAC, uważa, że to jednak nie amortyzatory, a rozkład masy jest przyczyną wciąż trwającego kryzysu japońskiego zespołu. W wywiadzie dla Crash.net "latający Fin" bardzo krytycznie skomentował poczynania Subaru i wyniki krótkiego hatchbacka.
"Subaru to trup! Ten samochód jest martwy. Mają ten sam problem, jaki miało - i wciąż ma - Audi. Silnik jest w złym położeniu, jest za bardzo wysunięty do przodu, przed przednią oś. Dopóki tego nie zmienią to nie będzie wyników".
Zdaniem Airkkalli zbyt daleko idące obniżanie środka ciężkości i utwardzanie zawieszenia powoduje, że samochód gorzej reaguje na reakcje kierowcy i „topornie” skręca. Były mistrz wielkiej Brytanii zauważa taki problem w Imprezach i Fordach Focusach, ale nie w Citroenach, które, jak podkreśla, biją konkurencję.
Początkowe doniesienia mówiły, że do końca sezonu Imprezy WRC2008 będą jeździć na stosowanych od lat przez Subaru produktach BOS'a, ale Motorsport News informuje, że pod presją narzekań kierowców, Subaru nie zamierza dłużej zwlekać z wymianą kluczowego komponentu. Jeżdżono w północnej części Hiszpanii, na leśnych, mokrych szutrach, które bardzo dobrze odzwierciedlały warunki, jakich Subaru może spodziewać się podczas najważniejszego występu w roku, domowego Rajdu Japonii.
Subaru testuje zawieszenie Ohlinsa w Hiszpanii
Korzystając z okazji Petter Solberg zdementował pojawiające się w Norwegii plotki jakoby miał zostać zastąpiony przez Andreasa Mikkelsena, czy nawet samego Marcusa Gronholma. Skład zespołu Subaru pozostanie w przyszłym roku bez zmian - kolegą Solberga będzie Chris Atkinson.
Pentti Airkkala, legenda rajdu RAC, uważa, że to jednak nie amortyzatory, a rozkład masy jest przyczyną wciąż trwającego kryzysu japońskiego zespołu. W wywiadzie dla Crash.net "latający Fin" bardzo krytycznie skomentował poczynania Subaru i wyniki krótkiego hatchbacka.
Zdaniem Airkkalli zbyt daleko idące obniżanie środka ciężkości i utwardzanie zawieszenia powoduje, że samochód gorzej reaguje na reakcje kierowcy i „topornie” skręca. Były mistrz wielkiej Brytanii zauważa taki problem w Imprezach i Fordach Focusach, ale nie w Citroenach, które, jak podkreśla, biją konkurencję.
V10.pl fot. SWRT.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Subaru Impreza WRC2008 z nowym "zawiasem"
Podobne: Subaru Impreza WRC2008 z nowym "zawiasem"




Podobne galerie: Subaru Impreza WRC2008 z nowym "zawiasem"



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Subaru
Galerie zdjęć
Newsletter