Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Subaru Impreza WRC 2006
Subaru Impreza WRC 2006

Subaru Impreza WRC 2006

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi: Subaru, Subaru Impreza

Samochód legenda - nie można napisać inaczej i nie można się z tym nie zgodzić. Już w swoim pierwszym sezonie startów urzekł kibiców swoim pięknym wyglądem, mocą, możliwościami, a także tym co obecnie jest już niemożliwe - dźwiękiem. Po prostu nie dało się nie rozpoznać charakterystycznego basowego pomruku klasycznej Imprezy grupy A.

W modelach WRC niestety nie zachowano tego elementu, ale pozostało wszystko inne: urzekające piękno (imprezy z lat 1997-2000) i możliwości. Co prawda zespół ostatnio przeżywa raczej trudne chwile (jedni tłumaczyli to gorszymi oponami Pirelli, inni problemami natury technicznej), ale nikt nie ma wątpliwości iż jeszcze nadejdą kolejne tłuste lata rajdowych Imprez.

Zgodnie ze zmianami w regulaminie Mistrzostw Świata od 2006 roku zabronione jest wtrysk wody, ale David Lapworth chciał osiągnąć więcej niż dostosowanie się do regulaminów. Zespół Subaru zmodyfikował m.in. sterowanie silnikiem oraz układ paliwowy, co według zespołu dało większą moc, wzrost momentu obrotowego, a także poprawę reakcji silnika. Nie bez znaczenia jest fakt "odchudzenia" silnika, co w erze poszukiwania każdego kilograma jest nie do przecenienia.


Modyfikacji uległa też skrzynia biegów, która dzięki wyposażeniu w nowocześniejszy system kontroli zmniejszyła czas zmiany przełożeń.


Kierowcami w dalszym ciągu są Norweg Petter Solberg, czekający na sukcesy od czasu zdobycia Mistrzostwa Świata w roku 2003, oraz Australijczyk Chris Atkinson, który już zdążył udowodnić swoją wartość.

 

Subaru Impreza WRC 2006
Subaru Impreza WRC - Silnik
Wykonanie 4 cylindry, 16 zaworów, turbodoładowany
Pojemność 2000 cc
Średnica tłoka 92 mm
Skok tłoka 75 mm
Turbosprężarka IHI
Moment obrotowy 590 Nm przy 4000 obr/min
Układ wydechowy pokryty ceramicznie, izolowany materiałem ognioodpornym i pokryty aluminium., wyposażony w dwa trójdrożne katalizatory
Świece Denso
Zbiornik paliwa 80 litrów
Subaru Impreza WRC - Elektronika

System danych

jeden system kontrolujący silnik, układ przeniesienia napędu oraz zbieranie danych
Ekran kokpitu kolorowy ekran LCD z 8 możliwymi trybami wyświetlania danych
Radio Kenwood
Subaru Impreza WRC - Układ napędowy
Rodzaj stały na 4 koła
Skrzynia biegów 6-przełożeniowa sterowana elektro-hydraulicznie
Dyferencjały elektro-hydraulicznie sterowany centralny dyferencjał, przedni i tylny mechaniczny
Rozdział mocy 50/50
Subaru Impreza WRC - Zawieszenie
Przód McPherson

Tył

kolumna McPhersona z wzdłużnym i poprzecznym wahaczem
Amortyzatory Sachs

Opony

BF Goodrich

Felgi BBS
Subaru Impreza WRC - Hamulce

Asfalt

AP Racing, wentylowane tarcze 366mm, 6-tłoczkowe zaciski / wentylowane tarcze 305mm 4-tłoczkowe zaciski
Szuter AP Racing wentylowane tarcze 305mm 4-tłoczkowe zaciski
Subaru Impreza WRC - Układ kierowniczy

wspomagany hydraulicznie, przekładnia ślimakowa
Subaru Impreza WRC - Wymiary
Długość 4425 mm
Szerokość 1800 mm
Wysokość 1390 mm
Rozstaw osi 2545 mm
Waga 1230 kg

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Toyota JPN Taxi - nowa japońska taksówka


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Subaru Impreza WRC 2006