Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Skoda Fabia WRC
Skoda Fabia WRC

Skoda Fabia WRC

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:
Skoda Fabia WRC miała walczyć o najwyższe lokaty. Po niekonkurencyjnym modelu Octavia WRC, który stanowił doskonałą szkołę dla zespołu, zarówno ze strony technicznej jak i nauki rozczarowań, czeski producent był pełen nadziei co do nowego modelu.

Niestety po raz kolejny okazało się, że Skoda nie potrafi zbudować samochodu wrc, zdolnego walczyć o zwycięstw. Kolejni zawodnicy byli w stanie zebrać tylko pojedyncze punkty. Nie można przy tym powiedzieć, że była to wina kierowców, gdyż byli nimi: Didier Auriol, Armin Schwarz czy Toni Gardemaister. Skoda Fabia WRC zaliczyła swój debiut w Rajdzie Niemiec 2003 i nie był to start udany. Obaj kierowcy, wymienieni wcześniej Francuz i Fin, nie ukończyli imprezy z powodów technicznych. Podobnie było w następnych rajdach, albo awaria samochodu, albo dłaby wynik. Skodzie w roku 2003 nie udało się ani razu wejść do pierwszej dziesiątki! W sezonie 2004 zespół pojawił się dopiero w szóstym rajdzie sezonu, ale ciężki Rajd Acropolis okazał się złym wyborem. Nawet nowy kierowca (Armin Schwarz zastąpił Didiera Auriola) nie był w stanie doprowadzić samochodu do mety i znowu Skoda Motorsport mogła pakować walizko jeszcze przed końcem imprezy. Kierowcom Skody nie udało się zdobyć ani jednego punktu do końca sezonu.
Sezon 2004 nie przyniósł znaczących zmian i Skoda dalej była najgorszym zespołem, najlepszy wynik udało się osiągnąć gościnnie występującemu Colinowi McRae (7 lokata w Rajdzie Wielkiej Brytanii). Spowodowało to zakończenie programu WRC przez szefostwo Skody i stworzono już tylko wersję Fabia WRC 2005 dla prywatnych kierowców. Używa jej zespół Red Bulla, Francois Duval oraz Jan Kopecky.

Skoda Fabia WRC 2005
Skoda Fabia WRC 2005 - Silnik
Wykonanie 4-cylindrowy, DOHC, 5 zaworów na cylinder, turbodoładowany
Pojemność 1997 cc
Średnica tłoka 82,5 mm
Skok tłoka 93,5 mm
Wspólczynnik sprężania
8,7:1
Moc
300 KM przy 5500 obr/min
Moment obrotowy 600 Nm przy 3500 obr/min
Skoda Fabia WRC 2005 - Układ napędowy
Rodzaj stały na 4 koła
Skrzynia biegów 5 przełożeniowa, sekwencyjna, półautomatyczna
Sprzęgło trójtarczowe
Skoda Fabia WRC 2005 - Zawieszenie
Przód i tył
McPherson
Felgi 8,0 in x 18“ (asfalt), 7,0 in x 16“ (szuter), 5,5 in x 16“ (śnieg)
Skoda Fabia WRC 2005 - Hamulce

Asfalt: przód / tył

wentylowane tarcze 378 mm / wentylowane tarcze 356 mm
Szuter: przód i tył
wentylowane tarcze 304 mm
Skoda Fabia WRC 2005 - Układ kierowniczy

wspomagany hydraulicznie, przekładnia ślimakowa
Skoda Fabia WRC 2005 - Wymiary
Długość 4002 mm
Szerokość 1770 mm
Rozstaw osi 2462 mm
Waga 1230 kg

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Tesla Model S kontra praca hydrauliczna


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Skoda Fabia WRC