Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  S2000 rośnie w siłę
Fiat Punto S2000

S2000 rośnie w siłę

2007-03-06 - M. Zagórny     Tagi:

Kategoria S2000 rośnie bez wątpienia w siłę i niedługo stanie się dominującą, jeżeli chodzi o wyniki. Pierwsze starty tych samochodów miały miejsce dopiero w ubiegłym sezonie, gdyż wykorzystywane do tej pory w Afryce Toyoty i Volkswageny nie maiły homologacji FIA, a tylko regionalnych oficjeli danych mistrzostw. Przyglądnijmy się jakie i ile samochodów S200 znajduje się w poszczególnych krajach Europy.


Włochy
W ubiegłym sezonie w Campionato Italiano Rally (CIR) startowały dwa pojazdy S2000, oba Fiaty. Kierowcami byli Paolo Andreucci i Andrea Navarra. W mistrzostwach Europy jeździł Giandomenico Basso, a w IRC (Intarnational Rally Challenge) Umberto Scandola.
W pierwszej eliminacji tego roku liczba samochodów S2000 w CIR została ta sama, ale zmienili się kierowcy oraz doszła jedna marka. Fiata będzie reprezentował Mistrz Europy 2006 Giandomenico Basso, a Luca Rosetti, od dawna związany z Peugeotem, będzie jeździł w 207 S2000. Liczono na więcej i jak głoszą plotki, w sezonie może pojawić się m.in. Alessandro Perico w 207 S2000 (Enjorlas Motosport/Twister Corse).
Do startów w IRC Fiat oddelegował Andreę Navarrę oraz Umberto Scandolę.
W mistrzostwach szutrowych w Punto ze Scuderia del Grifone zasiada weteran Giuseppe Grossi, a mistrz rajdowej drugiej ligi włoskiej Corrado Fontana planuje cykl Mistrzostw Europy.


Portugalia
W pierwszej eliminacji mistrzostw wystartowały dwa samochody S2000: Punto, którego prowadził Jose Pedro Fontes (Fiat Vodafone Team), oraz Peugeot 207 S2000 dzięki któremu pierwsze zwycięstwo w generalce odniósł Bruno Magalhaes (Peugeot Sport Portugal). Oprócz wymienionych samochodów pojawić się mogą Toyoty S2000 z Vitorem Sa (wielokrotny mistrz Madery) oraz Antonio Rodriguesem (obaj BP Ultimata Castrol Team). Dodatkowo na Maderze krążą plotki jakoby ten pierwszy miał wykorzystywać Punto z Barroso Sport do walki o koronę na wyspie.


Polska
W kraju nad Wisłą mamy w tym sezonie Punto S2000 z Maciejem Lubiakiem, Volkswagena Polo S2000 którym jeździ Tomasz Czopik, oraz od Rajdu Elmot kolejne Punto, tym razem wystawione przez Cersanit Rally Team, czyli Michała Sołowowa. Dwóch ostatnich planuje też starty w Mistrzostwach Europy.


Hiszpania
W Hiszpanii samochód S2000 testował Alberto Hevia (ostatnio Volkswagen Polo S2000 z Rene Georges Rally Sport, stajnia ta jest oficjalnym przedstawiecielm samochodu) i poprowadzi ten pojazd w mistrzostwach swojego kraju. Enrique Garcia Ojeda zaliczy pełen cykl IRC, ale nie jak się okazało, zabrakło go na liście zgłoszeń Rajdu Safari.


Turcja
Volkan Isik, aktualny mistrz Turcji S1600, przy użyciu Fiata Punto S2000 planuje pełen cykl Mistrzostw Europy. Biorąc pod uwagę silne związki tureckiego Tofasa, możliwe są starty innego tureckiego kierowcy w tamtejszych mistrzostwach.


Belgia
W tym kraju z długimi i bogatymi w sukcesy tradycjami rajdowymi, potwierdzone są starty dwóch zawodników w samochodach S2000. Pierwszym jest znany Freddy Loix (Rene Georges Rally Sport), który dzięki sponsorowaniu przez Volkswagen Belgium ma w swoim kalendarzu wszystkie rajdy mistrzostw kraju. Innym zawodnikiem, tym razem planującym 5 startów w cyklu IRC, jest Bernd Casier (Kronos). Jego pojazdem będzie Peugeot 207 S2000. Niewątpliwie w pojedynczych startach zobaczymy także innych kierowców, również z „drugiej ligi” (w Rajdzie Hannut w Polo pojawi się J-Y Laurelle).


Finlandia
Anton Alen zaplanował starty w Punto S2000 w połowie eliminacji IRC jako oficjalny kierowca Fiata, a także planuje używać tego samochodu w innych rajdach.


Szwecja
W krajach skandynawskich nie ma wielkiego boomu na pojazdy S2000. Z napływających w północy informacji wynika, że Jimmy Joge będzie używał Peugeota 207 zarówno w swoim kraju jak i w rajdach mistrzostw świata.


Francja
Niewiele wiadomo, ale pewne jest, że Peugeot wystawi jakiś samochód do krajowego czempionatu. Wśród nazwisk pojawia się Gilles Panizzi, a na testach widziany był Stephane Sarrazin. Nicolas Vouilloz, były zawodnik kolarstwa górskiego, zgłoszony jest do pełnego cyklu IRC w Peugeocie 207.


Wielka Brytania
David Higgins wybrał Toyotę Corollę S2000 jako samochód, którym będzie walczył o tytuł mistrza Wielkiej Brytanii. W ten sposób będzie chciał powórzyć swój wynik z roku 2004.


W sferze plotek pojawia się wiele innych nazwisk. Miguel Fuster łączony jest z Punto S2000 i występami zarówno w kraju jak i w IRC, w Corolli na mistrzostwa Wielkiej Brytanii widziany jest Alister McRae. W Grecji można natomiast zasłyszeć informacje o Arisie Vovosie we włoskiej rajdówce, a także o Konstantinosie Paradisisie, związanym z zespołem Peugeota.




Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

S2000 rośnie w siłę

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit