Ruszył Rajd Niemiec! Po OS1: Citroeny, Subaru, Fordy
2007-08-17 - Ł. Lach Tagi:
Zgodnie z oczekiwaniami Sebastien Loeb zaczyna Rajd Niemiec od mocnego uderzenia i po wygraniu pierwszego odcinka Ruwertal jest już liderem 10. rundy WRC. "Wygląda to lepiej niż po OS1 w Finlandii. Mieliśmy trochę podsterowności- niedużo".
Czarny koń rajdu - Francois Duval w Citroenie Xsara WRC powtórzył wynik z shakedownu i uzyskał rewelacyjny drugi czas! Do Loeba stracił tylko 3 sekundy. Pierwszą trójkę zamknął Citroen C4 Daniego Sordo - "Nie czuję się pewnie w samochodzie, było dużo podsterowności".
"To chyba mój najlepszy czas na tym oesie w ostatnich trzech latach! Opony są troszkę za miękkie, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony" mówił szczęśliwy Petter. Jego entuzjazmu nie podzielał Atkinson - "Nie jestem z siebie zadowolony, byłem za ostrożny. Dopiero pod koniec złapałem rytm, ale czas jest już i tak powyżej oczekiwań, więc jedziemy swoje".
Najgorzej z fabrycznych ekip wypadły Fordy. Mikko Hirvonen był szósty - "Nienajgorszej, ale Sebastien jest piekielnie szybki. Ciężko było odnaleźć rytm. Udało mi się pozostać na drodze, więc tym razem start jest lepszy" (w ubiegłym roku Hirvonen wypadł z drogi na tym OS-przy.red.).
Marcus Gronholm nie skomentował swojego przejazdu. Tracił do Loeba pół sekundy na każdym kilometrze OS Ruwertal, ostatecznie strata urosła do 10 sekund.
Kolejne miejsca zajęli Xevi Pons (Subaru Impreza WRC) oraz prywatni kierowcy Citroenów Xsara WRC - Toni Gardemeister i Manfred Stohl.
Jan Kopecky - bożyszcze najliczniej zgromadzonych przy trasie czeskich kibiców był 11. Z problemami rozpoczęły Focusy WRC z Ramsportu - Guy Wilks nie mógł pokonać ciasnych nawrotów i stracił 11 minut, a Andreas Mikkelsem stracił napęd na przód.
Polska załoga Michał Kościuszko i Maciej Szczepniak w Renault Clio S1600 stanęła na trasie w okolicach końcówki pierwszego odcinka i nie dotarła do mety.
Czarny koń rajdu - Francois Duval w Citroenie Xsara WRC powtórzył wynik z shakedownu i uzyskał rewelacyjny drugi czas! Do Loeba stracił tylko 3 sekundy. Pierwszą trójkę zamknął Citroen C4 Daniego Sordo - "Nie czuję się pewnie w samochodzie, było dużo podsterowności".
Najliczniejszą zgromadzoną narodowością są CzesiPetter dobrze zaczął, czy tym razem Impreza WRC go nie zawiedzie ?
Kolejne dwie lokaty zajęli kierowcy Subaru. Petter Solberg był 1,8s szybszy od Chrisa Atkinsona."To chyba mój najlepszy czas na tym oesie w ostatnich trzech latach! Opony są troszkę za miękkie, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony" mówił szczęśliwy Petter. Jego entuzjazmu nie podzielał Atkinson - "Nie jestem z siebie zadowolony, byłem za ostrożny. Dopiero pod koniec złapałem rytm, ale czas jest już i tak powyżej oczekiwań, więc jedziemy swoje".
Najgorzej z fabrycznych ekip wypadły Fordy. Mikko Hirvonen był szósty - "Nienajgorszej, ale Sebastien jest piekielnie szybki. Ciężko było odnaleźć rytm. Udało mi się pozostać na drodze, więc tym razem start jest lepszy" (w ubiegłym roku Hirvonen wypadł z drogi na tym OS-przy.red.).
Kolejne miejsca zajęli Xevi Pons (Subaru Impreza WRC) oraz prywatni kierowcy Citroenów Xsara WRC - Toni Gardemeister i Manfred Stohl.
Jan Kopecky - bożyszcze najliczniej zgromadzonych przy trasie czeskich kibiców był 11. Z problemami rozpoczęły Focusy WRC z Ramsportu - Guy Wilks nie mógł pokonać ciasnych nawrotów i stracił 11 minut, a Andreas Mikkelsem stracił napęd na przód.
Polska załoga Michał Kościuszko i Maciej Szczepniak w Renault Clio S1600 stanęła na trasie w okolicach końcówki pierwszego odcinka i nie dotarła do mety.
Rajd Niemiec 2007 - wyniki OS1 | |||
---|---|---|---|
1 | S. Loeb / D. Elena | Citroen C4 WRC | 11min.4,2s |
2 | F. Duval / P. Pivato | Citroen Xsara WRC |
+3,0s |
3 | D. Sordo / M. Marti |
Citroen C4 WRC | +3,8 |
4 | C. Atkinson / S. Prevot | Subaru Impreza WRC | +4,9 |
5 | P. Solberg / P. Mills |
Subaru Impreza WRC | +6,7 |
6 | M. Hirvonen / J. Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +8,4 |
7 | M. Gronholm / T. Rautiainen | Ford Focus WRC 07 | +10,2 |
8 | X. Pons / X. Amigo |
Subaru Impreza WRC | +12,8 |
9 | T. Gardemeister / J. Honkanen | Citroen Xsara WRC | +16,7 |
10 | M. Stohl / I. Minor |
Citroen Xsara WRC | +19,4 |
źródło: foto: Kopecky Motorsport, SWRT.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Ruszył Rajd Niemiec! Po OS1: Citroeny, Subaru, Fordy
Newsletter
Galerie zdjęć