
Rajdy samochodowe to wyjątkowa dyscyplina sportu. Mimo obszernego, liczącego aż dziewięć rund, kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski walka o zwycięstwo w klasach R2B oraz A6 trwała niemal do ostatniego, z prawie 120 rozegranych w tym roku odcinków specjalnych. Na mecie Rajdu Dolnośląskiego, finałowej eliminacji RSMP, gratulacje za zdobycie dwóch tytułów mistrza Polski odbierali debiutujący w C2-R2 Teams’ Challenge Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot.
Sezon 2008, był pierwszym, w którym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski funkcjonowała klasa R2B. Powołano ja 21 stycznia na mocy porozumienia pomiędzy Citroën Polska, a Polskim Związkiem Motorowym. W jej ramach mogli startować kierowcy dysponujący Citroënem C2-R2 przygotowanym zgodnie z regulaminem klasy R2B. Ponieważ samochody tej klasy spełniają wszystkie wymogi klasy A6, każdy z jego kierowców był klasyfikowany również jej obrębie. Po dziewięciu rozegranych rundach RSMP pierwsze miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge zajęli Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot. Krakowsko - warszawska załoga zdobyła możliwe do zdobycia tytuły, bowiem do mistrzostwa Polski w R2B dołożyli oni triumf w klasie A6. Kluczem do najwyższych laurów dla kierowcy, który w przeszłości zdobywał już tytuły mistrza Polski w cyklotrialu, okazała się szybka i jednocześnie skuteczna jazda. Chmielewski z Pleskotem ukończyli wszystkie rajdy, w których wystartowali, w każdym z nich zajmując pozycje na podium w swojej klasie.
Niemal do ostatniego odcinka specjalnego finałowej rundy RSMP o tytuł podwójnego mistrza Polski walczył z Chmielewskim Radoslaw Typa pilotowany przez Daniela Siatkowskiego. Mimo bardzo szybkiej jazdy nie dotarli oni do mety Rajdu Dolnośląskiego i ostatecznie zawodnicy Moto Klubu Lidzbark Warminski oraz Automobilklubu Rzemieślnik wyjechali z Kłodzka z dwoma tytułami II Wicemistrza Polski w klasach A6 oraz trzecim miejscem w
R2B. Niepowodzenie Typy spowodowało, że na drugie miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge wysunęli się bracia Marcin i Michał Dobrowolscy. Rodzinna załoga z Dzierżoniowa wygrała w tym sezonie najwięcej, bo aż trzy rundy RSMP i w udziale przypadło im podwójne wicemistrzostwo Polski.W końcowej punktacji C2-R2 Teams’ Challenge znalazło się siedem załóg, co jasno wskazuje na tendencje wzrostową w stosunku do sezonu 2007. Wciąż rośnie liczba zawodników deklarujących starty w klasie R2B, więc w 2009 roku można spodziewać się jeszcze większej ilości zawodników. Citroën C2-R2 w ciągu dwóch lat startów pokazał, że mimo niewielkich rozmiarów, może być bardzo groźną bronią nie tylko wśród aut napędzanych na przednia oś, ale również w walce o wysokie pozycje w klasyfikacji generalnej.
W 2008 roku kierowcy „cedwójek” dwukrotnie plasowali się w pierwszej dziesiątce generalki, zdobywając w sumie trzy punkty do klasyfikacji mistrzostw Polski. Na uznanie zasługuje dominacja Citroënów C2-R2 w klasie A6, w której cztery z pięciu czołowych załóg dysponowały takimi właśnie samochodami. Powoli norma staje się również, że w tyle za klasa R2B zostają kierowcy teoretycznie szybszych rajdówek przygotowanych w kategorii A7.
Załogi startujące w C2-R2 Teams’ Challenge w sezonie 2008:
Jan Chmielewski
Pilot: Ireneusz Pleskot
Debiut w C2-R2: Rajd Magurski 2008
Starty w sezonie 2008: 9
Ilość punktów: 38
Wygrane: Rajd Orlen, Rajd Dolnośląski
Mistrz Polski w klasie R2B
Mistrz Polski w klasie A6
Krakowianin to jeden z najmłodszych startujących C2-R2 Teams’ Challenge kierowców.
Sezon rozpoczął spokojnie i, stopniowo zdobywając doświadczenie, coraz szybciej poruszał
się po odcinkach specjalnych. Poczynione w trakcie roku postępy pozwoliły mu na wygranie
dwóch ostatnich rund RSMP, co w połączeniu z wysokimi pozycjami w pozostałych
eliminacjach dało Chmielewskiemu dwa tytuły Mistrza Polski.
Marcin Dobrowolski
Pilot: Michał Dobrowolski
Debiut w C2-R2: Rajd Magurski 2008
Starty w sezonie 2008: 9
Ilość punktów: 34
Wygrane: Rajd Subaru, Rajd Rzeszowski, Rajd Dolnośląski
Wicemistrz Polski w klasie R2B
Wicemistrz Polski w klasie A6
Rodzinna załoga po zwycięstwie w Pucharze Peugeota 2007 przesiadła się do znacznie
szybszego Citroëna C2-R2. Najlepsza w wykonaniu braci Dobrowolskich była środkowa
cześć sezonu, w której wygrali oni trzy kolejne rundy RSMP. Niemal bezawaryjny samochód
osiągnął metę ośmiu rajdów, dowożąc swoich właścicieli do podwójnego wicemistrzostwa
Polski w klasach R2b i A6.
Radosław Typa
Pilot: Daniel Siatkowski
Debiut w C2-R2: Rajd Elmot 2007
Starty w sezonie 2008: 9
Ilość punktów: 34
Wygrane: Rajd Magurski, Rajd Krakowski
3. miejsce w klasie R2B
II Wicemistrz Polski w klasie A6
Z wszystkich kierowców biorących udział w C2-R2 Teams’ Challenge największe
doświadczenie z Citroënem C2-R2 ma z pewnością Radoslaw Typa. Sezon 2008 nie ułożył
się jednak po myśli kierowcy z Ornety. Doskonałe czasy na odcinkach specjalnych
przeplatały się w jego przypadku z wieloma problemami, wiec na koniec sezonu musiał się on
zadowolić trzecim miejscem w R2B.
Marcin Pasecki
Pilot: Ryszard Ciupka
Debiut w C2-R2: Rajd Orlen 2007
Starty w sezonie 2008: 9
Ilość punktów: 31
Wygrane: Rajd Polski
4. miejsce w klasie R2B
5. miejsce w klasie A6
Marcin Pasecki po raz pierwszy zasiadł za kierownica C2-R2 podczas ubiegłorocznego Rajdu
Orlen. Później już regularnie ścigał się niewielkim Citroënem w RSMP, wygrywając
czerwcowy Rajd Polski. Zawodnika z Jasienicy, dysponującego C2-R2 w wersji MAX, nie
omijał też pech, co nie pozwoliło zakończyć zmagań wyżej niż na czwartej pozycji.
Ariel Piotrowski
Piloci: Anna Wódkiewicz, Krzysztof Zubik
Debiut w C2-R2: Rajd Elmot 2007
Starty w sezonie 2008: 6
Ilość punktów: 17
Wygrane: Rajd Elmot
5. miejsce w klasie R2B
Młody kierowca z Włocławka nie raz pokazał, że potrafi wykorzystać niemałe możliwości
Citroëna C2-R2, o czym świadczyły dobre czasy na pojedynczych oesach. Pierwsza w
karierze wygrana przyszła podczas majowego Rajdu Elmot. Dwa miesiące później Ariel miał
poważny wypadek na Rajdzie Subaru, co nie pozwoliło mu zaliczyć pełnego sezonu startów.
Piotr Krotoszyński
Piloci: Beata Balcerak, Tomasz Markiewicz
Debiut w C2-R2: Rajd Elmot 2008
Starty w sezonie 2008: 3
Ilość punktów: 9
6. miejsce w klasie R2B
Piotr Krotoszyński tylko trzy razy brał udział w tegorocznych Rajdowych Samochodowych
Mistrzostw Polski. Za każdym razem udało mu się dotrzeć do mety, mimo tego, że
dwukrotnie zaliczył dachowanie. W sumie zawodnik z Gdyni zdobył 9 punktów i zakończył
sezon na szóstej pozycji w klasie R2B.
Radoslaw Naradowski
Pilot: Mirosław Wronka, Martyna Zarębska
Debiut w C2-R2: Rajd Elmot 2008
Starty w sezonie 2008: 4
Ilość punktów: 6
7. miejsce w klasie R2B
Rok 2008 był dla Radosława Naradowskiego przede wszystkim rokiem nauki jazdy rajdówką
z przednim napędem. Sam kierowca nie zapowiadał szaleńczej walki o ułamki sekund na
odcinkach specjalnych, dzięki czemu jego Citroën C2-R2 zakończył sezon bez najmniejszej
ryski, zdobywając sześć punktów w C2-R2 Teams’ Challenge.
Sezon 2008 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski przeszedł już do historii, ale cześć załóg walczących w krajowym czempionacie myślami jest już na starcie planowanego na kwiecień Rajdu Krakowskiego. Miejmy nadzieje, że przyszłoroczne rozgrywki RSMP przyniosą nam nie mniejsze emocje niż te z bieżącego sezonu.
Chmielewski/Pleskot - podsumowanie sezonu
Sezon 2008, był pierwszym, w którym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski funkcjonowała klasa R2B. Powołano ja 21 stycznia na mocy porozumienia pomiędzy Citroën Polska, a Polskim Związkiem Motorowym. W jej ramach mogli startować kierowcy dysponujący Citroënem C2-R2 przygotowanym zgodnie z regulaminem klasy R2B. Ponieważ samochody tej klasy spełniają wszystkie wymogi klasy A6, każdy z jego kierowców był klasyfikowany również jej obrębie. Po dziewięciu rozegranych rundach RSMP pierwsze miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge zajęli Jan Chmielewski i Ireneusz Pleskot. Krakowsko - warszawska załoga zdobyła możliwe do zdobycia tytuły, bowiem do mistrzostwa Polski w R2B dołożyli oni triumf w klasie A6. Kluczem do najwyższych laurów dla kierowcy, który w przeszłości zdobywał już tytuły mistrza Polski w cyklotrialu, okazała się szybka i jednocześnie skuteczna jazda. Chmielewski z Pleskotem ukończyli wszystkie rajdy, w których wystartowali, w każdym z nich zajmując pozycje na podium w swojej klasie.
R2B. Niepowodzenie Typy spowodowało, że na drugie miejsce w C2-R2 Teams’ Challenge wysunęli się bracia Marcin i Michał Dobrowolscy. Rodzinna załoga z Dzierżoniowa wygrała w tym sezonie najwięcej, bo aż trzy rundy RSMP i w udziale przypadło im podwójne wicemistrzostwo Polski.W końcowej punktacji C2-R2 Teams’ Challenge znalazło się siedem załóg, co jasno wskazuje na tendencje wzrostową w stosunku do sezonu 2007. Wciąż rośnie liczba zawodników deklarujących starty w klasie R2B, więc w 2009 roku można spodziewać się jeszcze większej ilości zawodników. Citroën C2-R2 w ciągu dwóch lat startów pokazał, że mimo niewielkich rozmiarów, może być bardzo groźną bronią nie tylko wśród aut napędzanych na przednia oś, ale również w walce o wysokie pozycje w klasyfikacji generalnej.
W 2008 roku kierowcy „cedwójek” dwukrotnie plasowali się w pierwszej dziesiątce generalki, zdobywając w sumie trzy punkty do klasyfikacji mistrzostw Polski. Na uznanie zasługuje dominacja Citroënów C2-R2 w klasie A6, w której cztery z pięciu czołowych załóg dysponowały takimi właśnie samochodami. Powoli norma staje się również, że w tyle za klasa R2B zostają kierowcy teoretycznie szybszych rajdówek przygotowanych w kategorii A7.
Załogi startujące w C2-R2 Teams’ Challenge w sezonie 2008:
Jan Chmielewski
Pilot: Ireneusz Pleskot
Debiut w C2-R2: Rajd Magurski 2008
Starty w sezonie 2008: 9
Ilość punktów: 38
Wygrane: Rajd Orlen, Rajd Dolnośląski
Mistrz Polski w klasie R2B
Mistrz Polski w klasie A6
Krakowianin to jeden z najmłodszych startujących C2-R2 Teams’ Challenge kierowców.
Sezon rozpoczął spokojnie i, stopniowo zdobywając doświadczenie, coraz szybciej poruszał
się po odcinkach specjalnych. Poczynione w trakcie roku postępy pozwoliły mu na wygranie
dwóch ostatnich rund RSMP, co w połączeniu z wysokimi pozycjami w pozostałych
eliminacjach dało Chmielewskiemu dwa tytuły Mistrza Polski.
Marcin Dobrowolski
Pilot: Michał Dobrowolski
Debiut w C2-R2: Rajd Magurski 2008
Starty w sezonie 2008: 9
Ilość punktów: 34
Wygrane: Rajd Subaru, Rajd Rzeszowski, Rajd Dolnośląski
Wicemistrz Polski w klasie R2B
Wicemistrz Polski w klasie A6
Rodzinna załoga po zwycięstwie w Pucharze Peugeota 2007 przesiadła się do znacznie
szybszego Citroëna C2-R2. Najlepsza w wykonaniu braci Dobrowolskich była środkowa
cześć sezonu, w której wygrali oni trzy kolejne rundy RSMP. Niemal bezawaryjny samochód
osiągnął metę ośmiu rajdów, dowożąc swoich właścicieli do podwójnego wicemistrzostwa
Polski w klasach R2b i A6.
Radosław Typa
Pilot: Daniel Siatkowski
Debiut w C2-R2: Rajd Elmot 2007
Starty w sezonie 2008: 9
Ilość punktów: 34
Wygrane: Rajd Magurski, Rajd Krakowski
3. miejsce w klasie R2B
II Wicemistrz Polski w klasie A6
Z wszystkich kierowców biorących udział w C2-R2 Teams’ Challenge największe
doświadczenie z Citroënem C2-R2 ma z pewnością Radoslaw Typa. Sezon 2008 nie ułożył
się jednak po myśli kierowcy z Ornety. Doskonałe czasy na odcinkach specjalnych
przeplatały się w jego przypadku z wieloma problemami, wiec na koniec sezonu musiał się on
zadowolić trzecim miejscem w R2B.
Marcin Pasecki
Pilot: Ryszard Ciupka
Debiut w C2-R2: Rajd Orlen 2007
Starty w sezonie 2008: 9
Ilość punktów: 31
Wygrane: Rajd Polski
4. miejsce w klasie R2B
5. miejsce w klasie A6
Marcin Pasecki po raz pierwszy zasiadł za kierownica C2-R2 podczas ubiegłorocznego Rajdu
Orlen. Później już regularnie ścigał się niewielkim Citroënem w RSMP, wygrywając
czerwcowy Rajd Polski. Zawodnika z Jasienicy, dysponującego C2-R2 w wersji MAX, nie
omijał też pech, co nie pozwoliło zakończyć zmagań wyżej niż na czwartej pozycji.
Ariel Piotrowski
Piloci: Anna Wódkiewicz, Krzysztof Zubik
Debiut w C2-R2: Rajd Elmot 2007
Starty w sezonie 2008: 6
Ilość punktów: 17
Wygrane: Rajd Elmot
5. miejsce w klasie R2B
Młody kierowca z Włocławka nie raz pokazał, że potrafi wykorzystać niemałe możliwości
Citroëna C2-R2, o czym świadczyły dobre czasy na pojedynczych oesach. Pierwsza w
karierze wygrana przyszła podczas majowego Rajdu Elmot. Dwa miesiące później Ariel miał
poważny wypadek na Rajdzie Subaru, co nie pozwoliło mu zaliczyć pełnego sezonu startów.
Piotr Krotoszyński
Piloci: Beata Balcerak, Tomasz Markiewicz
Debiut w C2-R2: Rajd Elmot 2008
Starty w sezonie 2008: 3
Ilość punktów: 9
6. miejsce w klasie R2B
Piotr Krotoszyński tylko trzy razy brał udział w tegorocznych Rajdowych Samochodowych
Mistrzostw Polski. Za każdym razem udało mu się dotrzeć do mety, mimo tego, że
dwukrotnie zaliczył dachowanie. W sumie zawodnik z Gdyni zdobył 9 punktów i zakończył
sezon na szóstej pozycji w klasie R2B.
Radoslaw Naradowski
Pilot: Mirosław Wronka, Martyna Zarębska
Debiut w C2-R2: Rajd Elmot 2008
Starty w sezonie 2008: 4
Ilość punktów: 6
7. miejsce w klasie R2B
Rok 2008 był dla Radosława Naradowskiego przede wszystkim rokiem nauki jazdy rajdówką
z przednim napędem. Sam kierowca nie zapowiadał szaleńczej walki o ułamki sekund na
odcinkach specjalnych, dzięki czemu jego Citroën C2-R2 zakończył sezon bez najmniejszej
ryski, zdobywając sześć punktów w C2-R2 Teams’ Challenge.
Sezon 2008 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski przeszedł już do historii, ale cześć załóg walczących w krajowym czempionacie myślami jest już na starcie planowanego na kwiecień Rajdu Krakowskiego. Miejmy nadzieje, że przyszłoroczne rozgrywki RSMP przyniosą nam nie mniejsze emocje niż te z bieżącego sezonu.
źródło: Citroen Polska, fot. Grzegorz Kozera
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rok Citroena C2-R2 w klasie R2B
Podobne: Rok Citroena C2-R2 w klasie R2B



Podobne galerie: Rok Citroena C2-R2 w klasie R2B



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Citroen
Newsletter
Galerie zdjęć