Rene Georges daleki od bankructwa
2007-07-05 - Ł. Lach Tagi:
Po rezygnacji Tomasza Czopika i Freddy Loixa z usług Rene Georges Rally Sport wiele osób wróżyło tej firmie rychłe bankructwo. Tymczasem belgijski tuner ma się dobrze i... buduje trzecie Polo S2000!
Pierwsze w historii Polo S2000 zostało zbudowane w Południowej Afryce. Afrykański oddział VW był odpowiedzialny za rozwój szutrowej wersji auta, a Rene Georges za obsługę kierowców z Europy i rozwój asfaltowej specyfikacji. Aktualnie w garażu stoją 2 ezgemplarze; o numerach VQN-424 (używany przez Czopika i Hevie) oraz VYH 532 (używany głównie prze Loixa).
"Polowa" afera sprawiła, że na pewno na cały świecie dużo mówiło się o belgach, ale nie koniecznie w dobrym świetle. Jeśli R.Georges jest wyznawcą zasady "nie ważne co, ważne o tobie mówią" to kampania reklamowa odniosła sukces.
"Uzyskaliśmy w tym roku kilka dobrych wyników. Freddy Loix zdobył dwa drugie miejsca i raz wygrał" - tłumaczy koordynator zespołu Jack de Keizjer. "Alberto Hevia wygrał w Hiszpanii dwa rajdy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów".
W odróżnieniu od Abartha i Peugeot, które są przygotowywane w ścisłej współpracy z fabryką, belgijski team musi radzić sobie sam.
"Jesteśmy w pełni prywatnym zespołem i nie stoją za nami wielkie pieniądze" - kontynuuje de Keizer. "Nie należy też zapominać, że pierwsze Polo w spec. asfaltowej powstało dopiero w październiku. To oznacza, że auto nie ma nawet roku. Dla porównania Fiat pracuje już 2 lata nad swoim autem, a Peugeot ma ciągle jakieś problemy. W tej chwili najwięcej kłopotów sprawia skrzynia Sadeva i dyferencjały. Myślę, że problemy techniczne mamy opanowane w 80%"
Freddy Loix zostaje przy programie wypożyczania Polo na mistrzostwa Belgii (na IRC przesiada się do Punto). Także Alberto Hevia będzie nadal używał Polo z Belgii w mistrzostwach Hiszpanii. Hevia wygrał 2 eliminacje z rzędu i jest liderem krajowego czempionatu.
De Keizer wierzy, że wkrótce znajdzie się klient na trzecie auto "klasa S200 wzbudza duże zainteresowanie nie tylko u kierowców z Europy, ale także na Bliskim Wschodzie."
VW Racing South Africa wystawia 4 Polo, korzystają z nich Hergen Fekken, Enzo Kuun, Jan Habig, Jon Williams, ale szutrowa specyfikacji nie sprawia prawie żadnych problemów na piaszczystych i kamienistych afrykańskich bezdrożach.
Pierwsze w historii Polo S2000 zostało zbudowane w Południowej Afryce. Afrykański oddział VW był odpowiedzialny za rozwój szutrowej wersji auta, a Rene Georges za obsługę kierowców z Europy i rozwój asfaltowej specyfikacji. Aktualnie w garażu stoją 2 ezgemplarze; o numerach VQN-424 (używany przez Czopika i Hevie) oraz VYH 532 (używany głównie prze Loixa).
"Polowa" afera sprawiła, że na pewno na cały świecie dużo mówiło się o belgach, ale nie koniecznie w dobrym świetle. Jeśli R.Georges jest wyznawcą zasady "nie ważne co, ważne o tobie mówią" to kampania reklamowa odniosła sukces.
"Uzyskaliśmy w tym roku kilka dobrych wyników. Freddy Loix zdobył dwa drugie miejsca i raz wygrał" - tłumaczy koordynator zespołu Jack de Keizjer. "Alberto Hevia wygrał w Hiszpanii dwa rajdy. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów".
W odróżnieniu od Abartha i Peugeot, które są przygotowywane w ścisłej współpracy z fabryką, belgijski team musi radzić sobie sam.
"Jesteśmy w pełni prywatnym zespołem i nie stoją za nami wielkie pieniądze" - kontynuuje de Keizer. "Nie należy też zapominać, że pierwsze Polo w spec. asfaltowej powstało dopiero w październiku. To oznacza, że auto nie ma nawet roku. Dla porównania Fiat pracuje już 2 lata nad swoim autem, a Peugeot ma ciągle jakieś problemy. W tej chwili najwięcej kłopotów sprawia skrzynia Sadeva i dyferencjały. Myślę, że problemy techniczne mamy opanowane w 80%"
De Keizer wierzy, że wkrótce znajdzie się klient na trzecie auto "klasa S200 wzbudza duże zainteresowanie nie tylko u kierowców z Europy, ale także na Bliskim Wschodzie."
VW Racing South Africa wystawia 4 Polo, korzystają z nich Hergen Fekken, Enzo Kuun, Jan Habig, Jon Williams, ale szutrowa specyfikacji nie sprawia prawie żadnych problemów na piaszczystych i kamienistych afrykańskich bezdrożach.
źródło: rallye-magazin.de
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rene Georges daleki od bankructwa
Galerie zdjęć
Newsletter