Renault Megane Maxi
2007-02-18 - M. Zagórny Tagi:
Legendarny samochód, nie tylko w Polsce. Gdy tylko się pojawił od razu urzekł kibiców swoim wyglądem i został okrzyknięty jedną z najpiękniejszych rajdówek swych czasów.
Jak się okazało w parze z wyglądem szły także możliwości. Jednym z pierwszych, którzy zasiedli za kierowncią nowego Renault był znakomity Włoch Paolo Andreucci. Dzięki innemu Włochowi Gianmarino Zenere mogliśmy oglądać ten samochód w Polsce już w roku swojego debiutu. Podczas Rajdu Polski jednak kierowca nie był w stanie wykorzystać potencjału konstrukcji. Sezon 1997 w kraju nad Wisłą przyniósł sensację. Renault Polska wybrało na swojego kierowcę nie opromienionego jeszcze wielkimi wynikami Janusza Kuliga. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, gdyż Kulig w duecie z Megane Maxi stanowili kompletną całość. Na koniec sezonu zdobyli największą ilość punktów i osiągnęli to, co niektórym wydawało się niemożliwe: wygrali z doświadczonym Robertem Gryczyńskim w Corolli WRC. Następny sezon był dla Kuliga mniej udany, tym razem został wicemistrzem. Kibice zapamiętali jednak żółtego „potwora” z sezonu 1997 i przez wiele jeszcze lat będą go z nim kojarzyć. Styl jazdy Janusza Kuliga w piekielnie szybkim Renault Megane Maxi przeszedł do historii.
Także w innych krajach Europy samochód ten osiągał najwyższe laury. W Belgii Kris Princen sięgnął po koronę w roku 1999, tytuł mistrza w Wielkiej Brytanii zdobywali Martin Rowe oraz Tapio Laukkanen, także Raphael Sperrer w Austrii był najszybszy w latach 1996 i 1998. Co ciekawe w swoim rodzinnym kraju samochód ten nigdy nie zdobył pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej sezonu, mimo że jeździli nim Jean Ragnotti czy Philippe Bugalski.Renault Megane Maxi nigdy oficjalnie nie pojawił się w Mistrzostwach Świata, tylko pojedyncze starty zaliczali „lokalni matadorzy”.
Jak się okazało w parze z wyglądem szły także możliwości. Jednym z pierwszych, którzy zasiedli za kierowncią nowego Renault był znakomity Włoch Paolo Andreucci. Dzięki innemu Włochowi Gianmarino Zenere mogliśmy oglądać ten samochód w Polsce już w roku swojego debiutu. Podczas Rajdu Polski jednak kierowca nie był w stanie wykorzystać potencjału konstrukcji. Sezon 1997 w kraju nad Wisłą przyniósł sensację. Renault Polska wybrało na swojego kierowcę nie opromienionego jeszcze wielkimi wynikami Janusza Kuliga. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, gdyż Kulig w duecie z Megane Maxi stanowili kompletną całość. Na koniec sezonu zdobyli największą ilość punktów i osiągnęli to, co niektórym wydawało się niemożliwe: wygrali z doświadczonym Robertem Gryczyńskim w Corolli WRC. Następny sezon był dla Kuliga mniej udany, tym razem został wicemistrzem. Kibice zapamiętali jednak żółtego „potwora” z sezonu 1997 i przez wiele jeszcze lat będą go z nim kojarzyć. Styl jazdy Janusza Kuliga w piekielnie szybkim Renault Megane Maxi przeszedł do historii.
Renault Megane Maxi | |
---|---|
Renault Megane Maxi - Silnik | |
Wykonanie | F7R-A710, 4 cylindry, 16 zaworów |
Pojemność | 1995 cc |
Średnica tłoka | 84 mm |
Skok tłoka | 90 mm |
Moc | 280 KM przy 8000 obr/min |
Moment obrotowy | 253 Nm przy 5900 obr/min |
Renault Megane Maxi - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały napęd na przednią oś |
Skrzynia biegów | 7 przełożeniowa na asfalt / 6 przełożeniowa na szuter |
Dyferencjały | dyferencjał wiskotyczny |
Renault Megane Maxi - Zawieszenie | |
Przód / tył | MacPherson / wahacze wleczone |
Opony | Michelin |
Renault Megane Maxi - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | wentylowane tarcze o średnicy 380 mm / 265 mm |
Szuter: przód / tył | wentylowane tarcze o średnicy 355 mm / 254 mm |
Renault Megane Maxi - Wymiary | |
Długość | 3952 mm |
Szerokość | 1835 mm |
Wysokość | 1350 mm |
Rozstaw osi | 2492 mm |
Waga | 960kg |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Renault Megane Maxi
Renault Megane Maxi
jabi 2012-08-08 15:55
280KM przy takiej masia, ale musialo to latac, nie to co moja 1.6 16 ;/
Newsletter
Galerie zdjęć