Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Renault Megane Maxi
Renault Megane Maxi

Renault Megane Maxi

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:
Legendarny samochód, nie tylko w Polsce. Gdy tylko się pojawił od razu urzekł kibiców swoim wyglądem i został okrzyknięty jedną z najpiękniejszych rajdówek swych czasów.

Jak się okazało w parze z wyglądem szły także możliwości. Jednym z pierwszych, którzy zasiedli za kierowncią nowego Renault był znakomity Włoch Paolo Andreucci. Dzięki innemu Włochowi Gianmarino Zenere mogliśmy oglądać ten samochód w Polsce już w roku swojego debiutu. Podczas Rajdu Polski jednak kierowca nie był w stanie wykorzystać potencjału konstrukcji. Sezon 1997 w kraju nad Wisłą przyniósł sensację. Renault Polska wybrało na swojego kierowcę nie opromienionego jeszcze wielkimi wynikami Janusza Kuliga. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, gdyż Kulig w duecie z Megane Maxi stanowili kompletną całość. Na koniec sezonu zdobyli największą ilość punktów i osiągnęli to, co niektórym wydawało się niemożliwe: wygrali z doświadczonym Robertem Gryczyńskim w Corolli WRC. Następny sezon był dla Kuliga mniej udany, tym razem został wicemistrzem. Kibice zapamiętali jednak żółtego „potwora” z sezonu 1997 i przez wiele jeszcze lat będą go z nim kojarzyć. Styl jazdy Janusza Kuliga w piekielnie szybkim Renault Megane Maxi przeszedł do historii.
Także w innych krajach Europy samochód ten osiągał najwyższe laury. W Belgii Kris Princen sięgnął po koronę w roku 1999, tytuł mistrza w Wielkiej Brytanii zdobywali Martin Rowe oraz Tapio Laukkanen, także Raphael Sperrer w Austrii był najszybszy w latach 1996 i 1998. Co ciekawe w swoim rodzinnym kraju samochód ten nigdy nie zdobył pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej sezonu, mimo że jeździli nim Jean Ragnotti czy Philippe Bugalski.Renault Megane Maxi nigdy oficjalnie nie pojawił się w Mistrzostwach Świata, tylko pojedyncze starty zaliczali „lokalni matadorzy”.
Renault Megane Maxi
Renault Megane Maxi - Silnik
Wykonanie F7R-A710, 4 cylindry, 16 zaworów
Pojemność 1995 cc
Średnica tłoka 84 mm
Skok tłoka 90 mm
Moc 280 KM przy 8000 obr/min
Moment obrotowy 253 Nm przy 5900 obr/min
Renault Megane Maxi - Układ napędowy
Rodzaj stały napęd na przednią oś
Skrzynia biegów 7 przełożeniowa na asfalt / 6 przełożeniowa na szuter
Dyferencjały dyferencjał wiskotyczny
Renault Megane Maxi - Zawieszenie
Przód / tył MacPherson / wahacze wleczone
Opony Michelin
Renault Megane Maxi - Hamulce
Asfalt: przód / tył wentylowane tarcze o średnicy 380 mm / 265 mm
Szuter: przód / tyłwentylowane tarcze o średnicy 355 mm / 254 mm
Renault Megane Maxi - Wymiary
Długość 3952 mm
Szerokość 1835 mm
Wysokość
1350 mm
Rozstaw osi 2492 mm
Waga 960kg

 

 




Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

Renault Megane Maxi

Renault Megane Maxi
Arczi92 2008-03-14 22:20
niezłe auto,
Renault Megane Maxi
jabi 2012-08-08 15:55
280KM przy takiej masia, ale musialo to latac, nie to co moja 1.6 16 ;/
Renault Megane Maxi
Witcher1990 2012-08-08 16:46
I na prawdę latało- zobacz na YT film o Kuligu "Przerwany oes" opowiada w nim o tym samochodzie, który przypominał 4 napędówkę a nie zwykłą ośkę. Obecne Megane gr N jest już nieudanym powrotem.
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit