
Renault Clio S1600
Samochód Renault Clio S1600 zadebiutował w sezonie 2002, a jego pierwszym kierowcą został Simon Jean Joseph. Francuski zawodnik na kilka lat związał się z marką i stał się wzorem do naśladowania dla wszystkich rajdowców jeżdżących samochodami napędzanymi na przednią oś. Ten duet przeszedł także do historii kategorii S1600.
Pierwszy sezon startów w Mistrzostwach Świata nie wypada obiecująco, Jean Joseph regularnie przegrywa z innymi zawodnikami w samochodach S1600. Dopiero ostatni start w Rajdzie Wielkiej Brytanii przynosi zwycięstwo.
W roku 2003 do zespołu Renault dołącza Brice Tirabassi, który z racji wieku może punktować w mistrzostwach JWRC. Renault Clio S1600 tylko dwa razy nie jest najszybszym samochodem w swojej kategorii, a na koniec sezonu Brice Tirabassi zostaje mistrzem JWRC.
Sezon 2004 to starty Nicolasa Bernardiego w JWRC, oraz Simona Jean Josepha w Mistrzostwach Europy. Bernardi zostaje drugim kierowcą cyklu, natomiast Jean Joseph nie ma sobie równych na starym kontynencie.
Rok później zespół znika z Mistrzostw Świata, ale kontynuuje program w Europie. Tym razem jednak prześladuje ich pech, a Simon Jean Joseph popełnia zbyt wiele błędów. Trzecia pozycja na koniec sezonu nie była tym czego oczekiwał zespół. Jednak dzięki Włochowi Renato Travaglia samochód Renault Clio S1600 znowu zdobył ten tytuł.
Dzięki tej wersji Clio w kategorii S1600 w swoich krajach dominowali m.in.: we Francji Simon Jean Jospeph (2003) i Cedric Robert (2006), w Belgii Larry Cols (2004) a także w klasyfikacji generalnej w Hiszpanii Alberto Hevia (2004).
Renault Clio S1600 | |
---|---|
Renault Clio S1600 - Silnik | |
Wykonanie | Typ 4KM, 4 cylindry, 16 zaworów |
Pojemność | 1598 cc |
Średnica tłoka | 81 mm |
Skok tłoka | 77,6 mm |
Moc | 220 KM przy 8750 obr/min |
Moment obrotowy | 220 Nm przy 7750 obr/min |
Zbiornik paliwowa | 60 litrów |
Wtrysk paliwa |
Magneti Marelli MF4M |
Renault Clio S1600 - Układ napędowy | |
Rodzaj | stały na przednią oś |
Skrzynia biegów | Sadev, sekwencyjna, 6-przełożeniowa |
Sprzęgło | AP Racing, stalowe, jednotarczowe |
Renault Clio S1600 - Zawieszenie | |
Przód / tył | McPherson / niezależne |
Felgi: asfalt / szuter |
17" / 15" |
Opony: asfalt / szuter | Michelin 16 x 63 x 17 / 16 x 65 x 15 |
Renault Clio S1600 - Hamulce | |
Asfalt: przód / tył | wentylowane tarcze 342 mm / 263 mm |
Szuter: przód i tył | wentylowane tarcze 285 mm / 263 mm |
Ręczny | hydrauliczny |
Renault Clio S1600 - Układ kierowniczy | |
wspomagany hydraulicznie | |
Renault Clio S1600 - Wymiary | |
Długość | 3833 mm |
Szerokość | 1783 mm |
Rozstaw osi | 2495 mm |
Waga | 1000 kg |

Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.