Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Zespoły / samochody  »  Renault Clio S1600
Renault Clio S1600

Renault Clio S1600

2007-02-18 - M. Zagórny     Tagi:

Samochód Renault Clio S1600 zadebiutował w sezonie 2002, a jego pierwszym kierowcą został Simon Jean Joseph. Francuski zawodnik na kilka lat związał się z marką i stał się wzorem do naśladowania dla wszystkich rajdowców jeżdżących samochodami napędzanymi na przednią oś. Ten duet przeszedł także do historii kategorii S1600.

Pierwszy sezon startów w Mistrzostwach Świata nie wypada obiecująco, Jean Joseph regularnie przegrywa z innymi zawodnikami w samochodach S1600. Dopiero ostatni start w Rajdzie Wielkiej Brytanii przynosi zwycięstwo.


W roku 2003 do zespołu Renault dołącza Brice Tirabassi, który z racji wieku może punktować w mistrzostwach JWRC. Renault Clio S1600 tylko dwa razy nie jest najszybszym samochodem w swojej kategorii, a na koniec sezonu Brice Tirabassi zostaje mistrzem JWRC.

Sezon 2004 to starty Nicolasa Bernardiego w JWRC, oraz Simona Jean Josepha w Mistrzostwach Europy. Bernardi zostaje drugim kierowcą cyklu, natomiast Jean Joseph nie ma sobie równych na starym kontynencie.


Rok później zespół znika z Mistrzostw Świata, ale kontynuuje program w Europie. Tym razem jednak prześladuje ich pech, a Simon Jean Joseph popełnia zbyt wiele błędów. Trzecia pozycja na koniec sezonu nie była tym czego oczekiwał zespół. Jednak dzięki Włochowi Renato Travaglia samochód Renault Clio S1600 znowu zdobył ten tytuł.


Dzięki tej wersji Clio w kategorii S1600 w swoich krajach dominowali m.in.: we Francji Simon Jean Jospeph (2003) i Cedric Robert (2006), w Belgii Larry Cols (2004) a także w klasyfikacji generalnej w Hiszpanii Alberto Hevia (2004).


 

Renault Clio S1600
Renault Clio S1600 - Silnik
Wykonanie Typ 4KM, 4 cylindry, 16 zaworów
Pojemność 1598 cc
Średnica tłoka 81 mm
Skok tłoka 77,6 mm
Moc 220 KM przy 8750 obr/min
Moment obrotowy 220 Nm przy 7750 obr/min
Zbiornik paliwowa 60 litrów
Wtrysk paliwa
Magneti Marelli MF4M
Renault Clio S1600 - Układ napędowy
Rodzaj stały na przednią oś
Skrzynia biegów Sadev, sekwencyjna, 6-przełożeniowa
Sprzęgło AP Racing, stalowe, jednotarczowe
Renault Clio S1600 - Zawieszenie
Przód / tył McPherson / niezależne
Felgi: asfalt / szuter
17" / 15"
Opony: asfalt / szuter Michelin 16 x 63 x 17 / 16 x 65 x 15
Renault Clio S1600 - Hamulce
Asfalt: przód / tył wentylowane tarcze 342 mm / 263 mm
Szuter: przód i tył wentylowane tarcze 285 mm / 263 mm
Ręczny hydrauliczny
Renault Clio S1600 - Układ kierowniczy

wspomagany hydraulicznie
Renault Clio S1600 - Wymiary
Długość 3833 mm
Szerokość 1783 mm
Rozstaw osi 2495 mm
Waga 1000 kg

 

 


Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Assetto Corsa - test moda DRM Revival Mod


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Renault Clio S1600