Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Regulaminy RSMP i RPP 2010, czyli N4 w drugiej lidze
RSMP

Regulaminy RSMP i RPP 2010, czyli N4 w drugiej lidze

2009-12-31 - Ł. Łuniewski     Tagi: RSMP, PZM, RPP, RD-3L
Na stronie Polskiego Związku Motorowego zostały opublikowane regulaminy rajdowe obowiązujące w sezonie 2010. W porównaniu z rokiem ubiegłym pojawiło się kilka znaczących zmian.

Dla zawodników RSMP najistotniejszą zmianą jest nowy system punktacji. Podobnie jak to miało miejsce w sezonie 2009 punktowane będą dwa dni rywalizacji według klucza 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Dodatkowo ten sam klucz będzie obowiązywał w klasyfikacji generalnej rajdu (w sezonie 2009 obowiązywał klucz 5-4-3-2-1). We wszystkich klasyfikacjach obowiązuje zasada odliczania najsłabszych rund w przypadku rozegrania ośmiu (dwie rundy) lub siedmiu (jedna runda) rund RSMP. W przypadku odbycia się tylko sześciu z zaplanowanych rajdów żaden nie będzie odliczany w klasyfikacji końcowej.

Dozwolone będzie również tankowanie samochodu poza strefą tankowania w wyznaczonych przez organizatora dystrybutorach. Na liście priorytetowej PZM znalazł się Bryan Bouffier, Grzegorz Grzyb, Kajetan Kajetanowicz, Michał Kościuszko, Leszek Kuzaj, Tomasz Kuchar i Michał Sołowow.

Regulamin RSMP 2010
Dla zawodników Rajdowego Pucharu Polski najistotniejszą zmianą jest dopuszczenie do rywalizacji samochodów klasy N4, które muszą posiadać 30mm zwężkę. Kierowcy startujący w klasie N4/30 nie będą jednak uwzględniani w klasyfikacji generalnej rajdu.

Dla obu cykli wprowadzono także zakaz grzania opon na dojazdówce (wężykowanie).Regulamin RPP 2010



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Regulaminy RSMP i RPP 2010, czyli N4 w drugiej lidze