 
									
					
					Rajdowy Puchar Peugot 2007 jednak się odbędzie
							2007-03-13 - Ł. Lach     Tagi: 
						
						
						W Warszawie odbyło się spotkanie organizacyjne RPP z udziałem Andrzeja
Nosińskiego, sekretarza generalnego Peugeot Polska oraz Tadeusza
Mączyńskiego, dyrektora Serwisu i Części Zamiennych Peugeot Polska.
Przybyli na nie zawodnicy zainteresowani udziałem w pucharze markowym.
Współorganizatora rozgrywek - Polski Związek Motorowy reprezentował
Arkadiusz Sąsara, dyrektor Biura Sportu.
						Podczas spotkania omówione zostały regulaminy: rozgrywek oraz
techniczny. W porównaniu z latami ubiegłymi zmian nie jest dużo.
Ponieważ - jak jednoznacznie podkreślili przedstawiciele Peugeot Polska
- jest to ostatni rok, w którym w pucharze markowym ścigać się będą
samochody Peugeot 206 XS, w tym sezonie firma nie przygotowała do
sprzedaży po promocyjnej cenie nowych pojazdów (co dotychczas było
tradycją). Akces do startów stał się więc niezobowiązujący. 
W tegorocznym kalendarzu znalazło się siedem rajdów, z tym, że na wniosek organizatora ich ilość może ulec zmianie (tak jak to bywało w latach poprzednich, kiedy to odbywała się dodatkowa eliminacja w ramach Rajdowego Pucharu PZM). Są to rajdy: Elmot (28 - 29 kwietnia), Polski (8-10 czerwca), Subaru (12 - 14 lipca), Kaszub (27 - 20 lipca), Rzeszowski (9 - 11 sierpnia), Nikon (7 - 8 września) i Warszawski (21 - 23 września). Każda runda Rajdowego Pucharu Peugeot jest jednocześnie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie markowej Peugeot 206 XS (A-RPP).
	
	
	
	
						Nie zmieniła się też punktacja - klasyfikowanych w każdej
eliminacji jest dwanaście najszybszych załóg. Do końcowej klasyfikacji
liczy się suma uzyskanych punktów ze wszystkich rozegranych rund. 
Pięć pierwszych załóg w każdych zawodach otrzymuje nagrody finansowe. Trzy najlepsze mają dodatkowo prawo do pomniejszenia (o 400 złotych) kosztów obowiązkowego przeglądu samochodu w serwisie Peugeot Sport Polska.
Utrzymane zostały także nagrody dla najlepszych załóg w sezonie: pierwsza - samochód Peugeot 206 1,4; druga - 15 tysięcy złotych; trzecia - dziesięć tysięcy złotych.
Obowiązkowe przeglądy (samochodu przed sezonem i skrzyni biegów każdorazowo po dwóch przejechanych rajdach) zostały utrzymane. Jednocześnie zawodnicy otrzymali propozycję zakupu po promocyjnej cenie nowych skrzyń biegów.
Jak podkreślił Grzegorz Targaszewski, szef Peugeot Sport Polska, regulamin techniczny praktycznie się nie zmienił. Jako dozwoloną modyfikację traktować się będzie poprawę uszczelnienia amortyzatorów przez zamontowanie czterech nowych elementów (nakrętki, podkładki, pierścienia prowadzącego i uszczelniacza) oraz poprawę chłodzenia przednich hamulców (przez zamontowanie deflektorów na wahaczach przednich). Aby wyrównać szanse startujących, opona musi być zamontowana oznakowaną stroną na zewnątrz samochodu.
Spotkanie w Warszawie było okazją wymiany poglądów. Organizatorzy - co zostało mocno wyartykułowane - starają się uwzględniać co roku postulaty zawodników.
- Rozegranie Rajdowego Pucharu Peugeot jest i musi być obopólną korzyścią dla obu stron - podkreślił w swojej wypowiedzi Tadeusz Mączyński.
Wszyscy obecni się z tym stwierdzeniem zgodzili. Zastrzeżenia zawodników budzi kalendarz RSMP: w lecie, w odstępie miesiąca są aż trzy rajdy, rozgrywane na różnych nawierzchniach (asfalt - szuter - asfalt), co zwiększa koszty uczestnictwa. Ustalanie kalendarzy leży jednak w gestii Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM.
Akces do startu w Rajdowym Pucharze Peugeot wyraziło co najmniej dziesięciu kierowców. Lista chętnych (warunek: posiadanie licencji międzynarodowej, uprawniającej do startów w RSMP!) jest otwarta - zgłoszenia przyjmuje Magdalena Klatka, Peugeot Polska, Plac Bankowy 2, 00-095 Warszawa (tel. 22/4442111; fax 22/4442112; e-mail: magdalena.klatka@peugeot.com). Wszystkie pytania w sprawach technicznych należy kierować do Grzegorza Targaszewskiego, Serwis Peugeot Sport Polska, Al. Krakowska 7, Warszawa (tel. 22/4489650, fax 22/4489652, e-mail: grzegorz.targaszewski@peugeot.com)
					
W tegorocznym kalendarzu znalazło się siedem rajdów, z tym, że na wniosek organizatora ich ilość może ulec zmianie (tak jak to bywało w latach poprzednich, kiedy to odbywała się dodatkowa eliminacja w ramach Rajdowego Pucharu PZM). Są to rajdy: Elmot (28 - 29 kwietnia), Polski (8-10 czerwca), Subaru (12 - 14 lipca), Kaszub (27 - 20 lipca), Rzeszowski (9 - 11 sierpnia), Nikon (7 - 8 września) i Warszawski (21 - 23 września). Każda runda Rajdowego Pucharu Peugeot jest jednocześnie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie markowej Peugeot 206 XS (A-RPP).
Pięć pierwszych załóg w każdych zawodach otrzymuje nagrody finansowe. Trzy najlepsze mają dodatkowo prawo do pomniejszenia (o 400 złotych) kosztów obowiązkowego przeglądu samochodu w serwisie Peugeot Sport Polska.
Utrzymane zostały także nagrody dla najlepszych załóg w sezonie: pierwsza - samochód Peugeot 206 1,4; druga - 15 tysięcy złotych; trzecia - dziesięć tysięcy złotych.
Obowiązkowe przeglądy (samochodu przed sezonem i skrzyni biegów każdorazowo po dwóch przejechanych rajdach) zostały utrzymane. Jednocześnie zawodnicy otrzymali propozycję zakupu po promocyjnej cenie nowych skrzyń biegów.
Jak podkreślił Grzegorz Targaszewski, szef Peugeot Sport Polska, regulamin techniczny praktycznie się nie zmienił. Jako dozwoloną modyfikację traktować się będzie poprawę uszczelnienia amortyzatorów przez zamontowanie czterech nowych elementów (nakrętki, podkładki, pierścienia prowadzącego i uszczelniacza) oraz poprawę chłodzenia przednich hamulców (przez zamontowanie deflektorów na wahaczach przednich). Aby wyrównać szanse startujących, opona musi być zamontowana oznakowaną stroną na zewnątrz samochodu.
Spotkanie w Warszawie było okazją wymiany poglądów. Organizatorzy - co zostało mocno wyartykułowane - starają się uwzględniać co roku postulaty zawodników.
- Rozegranie Rajdowego Pucharu Peugeot jest i musi być obopólną korzyścią dla obu stron - podkreślił w swojej wypowiedzi Tadeusz Mączyński.
Wszyscy obecni się z tym stwierdzeniem zgodzili. Zastrzeżenia zawodników budzi kalendarz RSMP: w lecie, w odstępie miesiąca są aż trzy rajdy, rozgrywane na różnych nawierzchniach (asfalt - szuter - asfalt), co zwiększa koszty uczestnictwa. Ustalanie kalendarzy leży jednak w gestii Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM.
Akces do startu w Rajdowym Pucharze Peugeot wyraziło co najmniej dziesięciu kierowców. Lista chętnych (warunek: posiadanie licencji międzynarodowej, uprawniającej do startów w RSMP!) jest otwarta - zgłoszenia przyjmuje Magdalena Klatka, Peugeot Polska, Plac Bankowy 2, 00-095 Warszawa (tel. 22/4442111; fax 22/4442112; e-mail: magdalena.klatka@peugeot.com). Wszystkie pytania w sprawach technicznych należy kierować do Grzegorza Targaszewskiego, Serwis Peugeot Sport Polska, Al. Krakowska 7, Warszawa (tel. 22/4489650, fax 22/4489652, e-mail: grzegorz.targaszewski@peugeot.com)
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Rajdowy Puchar Peugot 2007 jednak się odbędzie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
 fot. Artur Bysiek
fot. Artur Bysiek
 Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Tapety Suzuki
Tapety Suzuki  Ford Mustang GT kabriolet - model 2011
Ford Mustang GT kabriolet - model 2011  Nowe BMW X1 - galeria nr 1
Nowe BMW X1 - galeria nr 1  
 
			
 
 
			