Rajdy  »  Mistrzostwa Polski  »  Aktualności  »  Rajdowe regulaminy na 2009 r.
Rajdowe regulaminy na 2009 r.

Rajdowe regulaminy na 2009 r.

2008-12-18 - Ł. Lach     Tagi: RSMP
PZM zatwierdził wczoraj rajdowe regulaminy na sezon 2009. W Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz Rajdowym Pucharze Polski (dawniej PPZM) odnajdziemy sporo ważnych zmian.

Mocno zmodyfikowany został system punktacji. Wszystkie rundy będą podzielone na dni, a po każdym dniu będzie prowadzona klasyfikacja z punktami przydzielanymi za 10 pierwszych miejsc według klucza 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. Ponadto pierwsza piątka w klasyfikacji końcowej otrzyma punkty według zasady 5-4-3-2-1.

Zrewolucjonizowany sposób przydzielania punktów wiąże się bezpośrednio z systemem SupeRally, który umożliwia kontynuowanie udziału w rajdzie po wcześniejszym odpadnięciu z niego dnia pierwszego. W takim wypadku zawodnik utraci punkty zdobyte w pierwszym dniu, ale od teraz, odpadając pierwszego dnia, w drugim będzie można walczyć o pokaźną zdobycz punktową.

Łączna zaplanowana długość odcinków specjalnych wynosić będzie pomiędzy 150 a 220 km, a maksymalna długość jednego oesu - 25 km, co nie było wcześniej uregulowane. Przyjmuje się, że runda składa się łącznie z Dnia 1 i Dnia 2, a różnica ilości kilometrów oesowych pomiędzy dniami nie może przekroczyć 20%.
W RSMP 2009 dojdą dwie nowe klasy: samochody grupy R oraz "Open", utworzona dla najdroższych i najmocniejszych samochodów. Utrzymane zostają: grupa N, grupa A (w tym Super 1600), Super 2000, HR (samochody, których homologacja wygasła od ponad 4-ech lat). W dobie światowego kryzysu i cięcia kosztów nawet w RMŚ, w Polsce wraca klasa... WRC.

Grupę „Open” tworzą samochody zgodne z aktualną lub utraconą homologacją FIA lub AS, a więc:
• samochody GT
• samochody Kit Car o pojemności silnika ponad 1600 cm3
• samochody N4+ (max. średnica wewnętrzna wlotu powietrza do sprężarki nie może być większa od wymiaru „A” z produkcji seryjnej, podanym w art. 334 homologacji FIA - turbosprężarka)
• samochody klasy A-8 (powyżej 2000 cm3) w tym WRC

Kibiców ucieszy zapis mówiący o tym, że harmonogram czasowy oraz mapy rajdu muszą być umieszczone na stronie internetowej organizatora nie później niż 14 dni przed dniem BK1. Z kolei dobrą wiadomością dla pilotów jest ponowny obowiązek umieszczania ich nazwiska na bocznej szybie rajdów.

Według regulaminy RSMP 2009 każdy organizator musi (a nie jak dotychczas było "powinien") zorganizować przed zawodami odcinek testowy. Kierowcy z list priorytetowych są zobowiązani do udziału w odcinku testowym.

Wszystkie samochody będą dodatkowo w system GPS, który umożliwi monitorowanie uczestników rajdów i egzekwowanie przepisów podczas zapoznania z trasą.

W przypadku rund łączonych (RSMP + Rajdowy Puchar Polski), a takich będzie pięć w sezonie 2009, rajd zaliczany do RPP musi być rozegrany w drugim dniu rajdu. RPP obowiązuje ten sam system punktacji co w RSMP po każdym dniu, czyli 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Rajdowe regulaminy na 2009 r.

Rajdowe regulaminy na 2009 r.
Marian AS 2008-12-18 14:45
no i super !
Rajdowe regulaminy na 2009 r.
Maggot666PL 2008-12-18 16:59
Ważne pytanie - czy grupa Open liczy się w klasyfikacji generalnej, czy tylko w swojej własnej? Jeżeli to pierwsze - to bardzo ciekawe posunięcie, może będziemy oglądali klasyki rajdowe w RSMP :-). Ogólnie - solidny pakiet zmian, zapowiada się ciekawie.