Rajd Ypres: belgijsko - włoski pojedynek
2007-06-23 - M. Zagórny Tagi:
Po dziesięciu już rozegranych dzisiaj odcinkach i na dwa przed końcem na prowadzeniu znajduje się zaskoczenie rajdu Luca Rossetti. Włoch z zespołu Racing Lions ma przewagę ponad 51 sekund na drugim Larrym Colsem w Lancerze Evo IX, który dzięki nieustającym atakom przeskoczył przed ostatnią pętlą Enrique Garcie Ojedę (Peugeot 207 S2000) o 1,1s.
Marc Van Dalen, szef Kronos Racing po dziesiątym odcinku powiedział: „ Mamy naprawdę emocjonującą walkę pomiędzy Lucą a Berndem. Rano dokonaliśmy fantastycznego doboru ogumienia, co pozwoliło Berndowi zniwelować stratę, ale naprawdę trudna walka zaczyna się teraz”.
Niestety Bernd Casier, zaliczający pierwszy start w Peugeocie 207 S2000, na kończącym trzecią pętlę dnia odcinku Krombeke/Vleteren 2 stracił prawie trzy minuty i spadł na odległą pozycję. Ta sama próba przyczyniła się do wypadnięcia Renato Travaglii z pierwszej dziesiątki.
Tomasz Czopik, tradycyjnie narzekający na swoje Polo S2000, zajmuje dziesiątą lokatę w klasyfikacji rajdu, trzeią w ME i dziewiątą w IRC, może się także pochwalić piątym czasem na szesnastym odcinku. Michał Sołowow jest szesnasty w generalce i siódmy w ME.
Opady deszczu, zabłocone fragmenty odcinków i błędy w doborze opon były przyczyną wielu przygód na trasie. Simon Jean Joseph na odcinku dwunastym zbyt późno hamował przed skrzyżowaniem, co skończyło się lądowaniem C2 S1600 w rowie i stratą ponad czterech minut.
W efektowny sposób, na szczęście bez szkody dla załogi, pożegnał się z rajdem Nicolas Vouilloz. Przed jednym z prawych zakrętów próby Hollebeke 1 źle zrozumiał dyktowanie pilota, samochód dachował i nie nadawał się już do dalszej jazdy.
Pierwszy z reprezenatntów Rene Georges Rally Sport został pokonany przez technikę na odcinku dziesiątym. Awaria silnika zmusiła Freddiego Loixa do wycofania się z zawodów.
Przygody miał też lider rajdu do odcinka dziewiątego Pieter Tsjoen w Punto S2000 ze stajni Grifone. Przez dłuższy czas po opuszczeniu trasy zwiedzał łąkę w poszukiwaniu wyjazdu, uciekła ponad minuta i szansa na wygraną. Tsjoen zniknął z wyników po odcinku szesnastym.
Dani Sola pechowo obrocił się i wylądował w rowie w miejscu gdzie nikt nie mógł przyjść mu z pomocą. Mimo sprawnego samochodu musiał zakończyć jazdę.
Do przejechania zostały jeszcze dwa odcinki, w tym najdłuższy, ponad trzydziestokilometrowy Heuvelland.
Marc Van Dalen, szef Kronos Racing po dziesiątym odcinku powiedział: „ Mamy naprawdę emocjonującą walkę pomiędzy Lucą a Berndem. Rano dokonaliśmy fantastycznego doboru ogumienia, co pozwoliło Berndowi zniwelować stratę, ale naprawdę trudna walka zaczyna się teraz”.
Niestety Bernd Casier, zaliczający pierwszy start w Peugeocie 207 S2000, na kończącym trzecią pętlę dnia odcinku Krombeke/Vleteren 2 stracił prawie trzy minuty i spadł na odległą pozycję. Ta sama próba przyczyniła się do wypadnięcia Renato Travaglii z pierwszej dziesiątki.
Tomasz Czopik, tradycyjnie narzekający na swoje Polo S2000, zajmuje dziesiątą lokatę w klasyfikacji rajdu, trzeią w ME i dziewiątą w IRC, może się także pochwalić piątym czasem na szesnastym odcinku. Michał Sołowow jest szesnasty w generalce i siódmy w ME.
W efektowny sposób, na szczęście bez szkody dla załogi, pożegnał się z rajdem Nicolas Vouilloz. Przed jednym z prawych zakrętów próby Hollebeke 1 źle zrozumiał dyktowanie pilota, samochód dachował i nie nadawał się już do dalszej jazdy.
Pierwszy z reprezenatntów Rene Georges Rally Sport został pokonany przez technikę na odcinku dziesiątym. Awaria silnika zmusiła Freddiego Loixa do wycofania się z zawodów.
Przygody miał też lider rajdu do odcinka dziewiątego Pieter Tsjoen w Punto S2000 ze stajni Grifone. Przez dłuższy czas po opuszczeniu trasy zwiedzał łąkę w poszukiwaniu wyjazdu, uciekła ponad minuta i szansa na wygraną. Tsjoen zniknął z wyników po odcinku szesnastym.
Dani Sola pechowo obrocił się i wylądował w rowie w miejscu gdzie nikt nie mógł przyjść mu z pomocą. Mimo sprawnego samochodu musiał zakończyć jazdę.
Do przejechania zostały jeszcze dwa odcinki, w tym najdłuższy, ponad trzydziestokilometrowy Heuvelland.
| 43. Belgium Ypres Westhoek Rally 2007 - po OS 16 | ||||
|---|---|---|---|---|
| 1 | Luca Rossetti / Matteo Chiarcossi | Peugeot 207 S2000 | I/I | 2:10:28.9 |
| 2 |
Larry Cols / Filip Godde | Mitsubishi Lancer Evo IX | B/B | +00:51.0 |
| 3 | Enrique G. Ojeda / Jordi Costai | Peugeot 207 S2000 | E/E | +00:52.1 |
| 4 | Andrea Navarra / Guido D'amore | Punto Abarth S2000 | I/I | +02:16.3 |
| 5 | Bernd Casier / Frederic Miclotte | Peugeot 207 S2000 | B/B | +02:46.7 |
| 6 | Umberto Scandola / Luigi Pirollo | Punto Abarth S2000 | I/I |
+02:54.1 |
| 7 | Urmo Aava / Kuldar Sikk | Suzuki Swift S1600 | EE/EE | +04:29.6 |
| 8 | Patrick Snijers / Cindy Cokelaere | Mitsubishi Lancer Evo IX | B/B | +05:09.9 |
| 9 | Bob Colsoul / Tom Colsoul | Mitsubishi Lancer Evo IX | I/I | +05:33.9 |
| 10 | Tomasz Czopik / Glib Zagorii | VW Polo S2000 | PL/UA | +07:02.8 |
| ... | ||||
| 16 | Michał Sołowow / Maciek Baran | Punto Abarth S2000 | PL/PL | +09:21.1 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Ypres: belgijsko - włoski pojedynek
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter

