Rajd Ypres - Maciej Oleksowicz chce powalczyć o podium
2011-06-21 - Ł. Łuniewski Tagi: Oleksowicz, Rajd Ypres, IRC, Zapowiedzi, ME
W czwartek, 23 czerwca rozpoczyna się belgijski „klasyk” GEKO Ypres Rally. Załoga Maciej Oleksowicz - Andrzej Obrębowski zespołu Castrol TRW MOTOINTEGRATOR na swoim Fordzie Fiesta S2000 naklei numer 11.
Maciej Oleksowicz:, Do tego rajdu podchodzę tak, jak do pozostałych w tym sezonie. Przede wszystkim bardzo dobrze przygotowujemy się do startu. Dysponujemy opisem z zeszłego roku, który będzie bardzo pomocny podczas zapoznania. Samochód został już przebudowany po Rajdzie Bosforu z wersji szutrowej na asfaltową. Charakterystyczne dla Rajdu Ypres są wyhamowania z dużych prędkości do ostrych zakrętów prawie pod kątem prostym. Trudno także mówid o torze jazdy, gdyż trasy są bardzo wąskie, otoczone głębokimi rowami. My na pewno damy z siebie wszystko i pojedziemy, tak jak do tej pory, na 102% swoich umiejętności. Jeśli wszystko pójdzie dobrze to liczymy na kolejne podium w klasyfikacji ERC. Tegoroczny Rajd Ypres to połączona runda ERC (European Rally Championship) i IRC (Intercontinental Rally Challenge). Konkurencja jest niezwykle mocna. Na rajd przyjedzie wielu zawodników, którzy są w stanie go wygrad. Na liście startowej znalazły się 124 załogi, w tym 31 kierowców w samochodach S2000 i sześciu walczących o punkty w klasyfikacji ERC. Sercem rajdu jest centrum zabytkowego miasta Ypres, które słynie z imponującej, średniowiecznej architektury i niechlubnych wydarzeo z okresu I wojny światowej. To tutaj po raz pierwszy użyto w walkach gazu musztardowego, od nazwy miasta nazywanego iperytem.
Podobnie jak w latach poprzednich, także w tym roku będzie to kompaktowy rajd asfaltowy, chod nie zabraknie na nim nowych rozwiązao. Celem organizatorów jest zapewnienie zawodnikom dobrej, sportowej rywalizacji, a kibicom mocnych wrażeo. Zatem kluczowe jest takie ułożenie trasy, które jednym i drugim zapewni odpowiednią dawkę emocji, przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeostwa.
W ostatnich latach triumfatorem w Ypres aż sześciokrotnie był belgijski kierowca Freddy Loix, popularny „Fast Freddy”. W tym roku na rajd przyjedzie wielu czołowych zawodników, w tym obecny wicelider klasyfikacji ERC - Luca Rossetti, więc walka zapowiada się niezwykle emocjonująco.
W czwartek, 23 czerwca w Nieuwkerke odbędzie się shakedown. W piątek i sobotę zawodnicy będą mieli do przejechania łącznie 625 km, w tym 18 krętych, asfaltowych oesów o łącznej długości 290 km.
Maciej Oleksowicz:, Do tego rajdu podchodzę tak, jak do pozostałych w tym sezonie. Przede wszystkim bardzo dobrze przygotowujemy się do startu. Dysponujemy opisem z zeszłego roku, który będzie bardzo pomocny podczas zapoznania. Samochód został już przebudowany po Rajdzie Bosforu z wersji szutrowej na asfaltową. Charakterystyczne dla Rajdu Ypres są wyhamowania z dużych prędkości do ostrych zakrętów prawie pod kątem prostym. Trudno także mówid o torze jazdy, gdyż trasy są bardzo wąskie, otoczone głębokimi rowami. My na pewno damy z siebie wszystko i pojedziemy, tak jak do tej pory, na 102% swoich umiejętności. Jeśli wszystko pójdzie dobrze to liczymy na kolejne podium w klasyfikacji ERC. Tegoroczny Rajd Ypres to połączona runda ERC (European Rally Championship) i IRC (Intercontinental Rally Challenge). Konkurencja jest niezwykle mocna. Na rajd przyjedzie wielu zawodników, którzy są w stanie go wygrad. Na liście startowej znalazły się 124 załogi, w tym 31 kierowców w samochodach S2000 i sześciu walczących o punkty w klasyfikacji ERC. Sercem rajdu jest centrum zabytkowego miasta Ypres, które słynie z imponującej, średniowiecznej architektury i niechlubnych wydarzeo z okresu I wojny światowej. To tutaj po raz pierwszy użyto w walkach gazu musztardowego, od nazwy miasta nazywanego iperytem.
Podobnie jak w latach poprzednich, także w tym roku będzie to kompaktowy rajd asfaltowy, chod nie zabraknie na nim nowych rozwiązao. Celem organizatorów jest zapewnienie zawodnikom dobrej, sportowej rywalizacji, a kibicom mocnych wrażeo. Zatem kluczowe jest takie ułożenie trasy, które jednym i drugim zapewni odpowiednią dawkę emocji, przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeostwa.
W czwartek, 23 czerwca w Nieuwkerke odbędzie się shakedown. W piątek i sobotę zawodnicy będą mieli do przejechania łącznie 625 km, w tym 18 krętych, asfaltowych oesów o łącznej długości 290 km.
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Ypres - Maciej Oleksowicz chce powalczyć o podium
Podobne: Rajd Ypres - Maciej Oleksowicz chce powalczyć o podium

Podobne galerie: Rajd Ypres - Maciej Oleksowicz chce powalczyć o podium
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter