
Mikko Hirvonen odzyskał prowadzenie w Rajdzie Turcji po siedmiu odcinkach specjalnych, gdy tymczasowy lider po OS 6, Jari-Matti Latvala złapał drugiego w dniu dzisiejszym kapcia i wrócił na 2. miejsce. Na trzecią lokatę po południowej pętli, przed Gigi Galliego, awansował Sebastien Loeb.
Drugi przejazd 24-kilometrowego odcinka Myra był po raz kolejny popisem Latvali. Młody Fin, rano szybszy na tej próbie od reszty stawki o 15 s, tym razem pobił wszystkich o ponad 10 s, co dało mu prowadzenie 4,4 s nad zespołowym kolegą.
Na OS 7 Latvala zamierzał powiększyć przewagę, kiedy uderzył w kamień, przebił koło i tracąc 15 s oddał prowadzenie. Pozostałe opony w Focusie z nr 4 także były w opłakanym stanie. Na szczęście dla kierowcy Forda, po pętli przewidziano drugi zjazd do serwisu przed kończącymi dzień OS-ami nr 8 i 9.
"To wygląda jak nasz dzień kapcia, ale jest okej, do końca rajdu jeszcze daleko" - powiedział Latvala. "Nie chciałbym być za wysoko w klasyfikacji, bo to oznacza gorsze warunki na jutrzejszym etapie".
Wątpliwości rodaka podziela Hirvonen, który na zakurzonej trasie posiada niespełna dziesięciosekundowe prowadzenie: "Wszystko jest pod kontrolą, rajd układa się dla nas dobrze. Nie chciałbym przed jutrem pierwszy" - powiedział zanim ze stratą na metę wjechał Latvala.
Sebastien Loeb trzymał się z dala od kłopotów i zdołał awansować na 3. miejsce. Pomimo pierwszej pozycji na trasie zachowuje niewielką, 13-sekundową stratę do lidera.
"Daję z siebie wszystko, wiele więcej już nie przyspiesze" - powiedział Loeb. "Przez cały dzień naciskam z całej siły. Zostały nam jeszcze dwa odcinki, na których będziemy odkurzać drogę i potem zobaczymy jak to będzie".
Gigi Galli kończył pętlę z uszkodzoną prawą stroną Focusa w barwach Stobarta, przez co samochód wypełnił się kurzem. Zamiast awansować przed pechowca, Latvalę, Włoch znajduje się dwie sekundy z Loebem.
Inni zawodnicy mieli jednak jeszcze więcej przygód. Henning Solberg uszkodził dwa koła, stracił pół minuty i w klasyfikacji znajduje się 23 sekundy przed młodszym bratem, Petterem z Subaru.
Dani Sordo spadł na koniec punktowanej ósemki po uszkodzeniu zawieszenia C4-ki WRC i stracie minuty. Poważniej zawieszenie na OS 6 uszkodził Chris Atinson i zaparkował Imprezę WRC na dojazdówce do kolejnej próby.
Siódmy, Matthew Wilson, był kolejnym kierowcą Focusa WRC, który ponadprzeciętnie zużył opony Pirelli. Czołową dziesiątkę uzupełniają dwa egzemplarze Suzuki SX4 WRC.
Na OS 7 Latvala zamierzał powiększyć przewagę, kiedy uderzył w kamień, przebił koło i tracąc 15 s oddał prowadzenie. Pozostałe opony w Focusie z nr 4 także były w opłakanym stanie. Na szczęście dla kierowcy Forda, po pętli przewidziano drugi zjazd do serwisu przed kończącymi dzień OS-ami nr 8 i 9.
"To wygląda jak nasz dzień kapcia, ale jest okej, do końca rajdu jeszcze daleko" - powiedział Latvala. "Nie chciałbym być za wysoko w klasyfikacji, bo to oznacza gorsze warunki na jutrzejszym etapie".
Wątpliwości rodaka podziela Hirvonen, który na zakurzonej trasie posiada niespełna dziesięciosekundowe prowadzenie: "Wszystko jest pod kontrolą, rajd układa się dla nas dobrze. Nie chciałbym przed jutrem pierwszy" - powiedział zanim ze stratą na metę wjechał Latvala.
Sebastien Loeb trzymał się z dala od kłopotów i zdołał awansować na 3. miejsce. Pomimo pierwszej pozycji na trasie zachowuje niewielką, 13-sekundową stratę do lidera.
Gigi Galli kończył pętlę z uszkodzoną prawą stroną Focusa w barwach Stobarta, przez co samochód wypełnił się kurzem. Zamiast awansować przed pechowca, Latvalę, Włoch znajduje się dwie sekundy z Loebem.
Inni zawodnicy mieli jednak jeszcze więcej przygód. Henning Solberg uszkodził dwa koła, stracił pół minuty i w klasyfikacji znajduje się 23 sekundy przed młodszym bratem, Petterem z Subaru.
Dani Sordo spadł na koniec punktowanej ósemki po uszkodzeniu zawieszenia C4-ki WRC i stracie minuty. Poważniej zawieszenie na OS 6 uszkodził Chris Atinson i zaparkował Imprezę WRC na dojazdówce do kolejnej próby.
Siódmy, Matthew Wilson, był kolejnym kierowcą Focusa WRC, który ponadprzeciętnie zużył opony Pirelli. Czołową dziesiątkę uzupełniają dwa egzemplarze Suzuki SX4 WRC.
Rajd Turcji 2008 - wyniki po OS 7 z 19 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | 1:31:50.8 godz |
2. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +9.3 s |
3. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | +13.5 |
4. | Galli / Bernacchini | Ford Focus WRC 07 | +15.1 |
5. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +34.5 |
6. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +58.1 |
7. | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +1:14.1 |
8. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +1:20.6 |
9. | Andersson / Andersson | Suzuki SX4 WRC | +2:00.2 |
10. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +2:26.5 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Turcji po OS7: Hirvonen odzyskał prowadzenie
Podobne: Rajd Turcji po OS7: Hirvonen odzyskał prowadzenie



Podobne galerie: Rajd Turcji po OS7: Hirvonen odzyskał prowadzenie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć