
Mikko Hirvonen wykorzystał to że Sebastien Loeb przeciera trasę i objął prowadzenie w Rajdzie Turcji po pierwszej porannej pętli liczącej trzy odcinki specjalne. Drugi, w bliźniaczym Focusie WRC, jest Jari-Matti Latvala, który już odrabia straty po kapciu i błyskawicznie awansował z 14. miejsca. Obaj kierowcy zespołu BP-Ford Abu Dhabi musieliby uznać Gigi Galliego, gdyby ten nie złapał 10 s kary, przez co spadł na 3. miejsce.
Hirvonen awansował na pozycję lidera po pierwszym piątkowym oesie, dwa kolejne pokonał równo i bez przygód uzyskując 6,9 s przewagi nad Latvalą przed pierwszą wizytą w parku serwisowym, choć samochód wypełniała sporo ilość szutru."To nas trochę zwolniło, naprawdę ciężko się oddychało" - powiedział kierowca zakurzonego Focusa. "Chyba jakiś kamień musiał zrobić dziurę w nadwoziu bo z szybami wszystko jest w porządku".
Jari-Matti Latvala, według scenariusza do którego zdążył na już przyzwyczaić, poniósł starty na początku rajdu. Tym razem przebił koło na OS 2 i natychmiast rzucił się do gonitwy nokautując rywali na OS 3 przewagą 15 sekund. Kolejna próba to 2. czas i w efekcie awans z 14. na 2. miejsce.
"Najechał za szybko na szybki prawy zakręt przez szczyt, leżał tam ogromny kamień - powietrze zeszło natychmiast" - wytłumaczył Latvala. "Przez 12 km jechaliśmy na kapciu z przodu po prawej stronie i w sumie cieszę się, że nie straciliśmy aż tak dużo czasu".
Tym, który pokonał Latvalą na OS 4 był Gigi Galli. Niestety, Włoch musiał wcześniej zatrzymać się na dojazdówce aby poprawić urwany tylny zderzak, który dotykał gorącego wydechu, przez co kierowca nie zdążył na start próby, dostał karę 10 s i zamiast pierwszej pozycji, zajmuje trzecią.
Sebastien Loeb zgodnie z przewidywaniami tracił czas, zajmuje 5. miejsce, ale w ciasnej stawce pętlę przegrał stosunkowo niewielką różnicą 10 sekund za Hirvonenem.
"Nie tracimy dużo, ale były takie momenty, kiedy wydawało mi się, że prawie stoimy w miejscu ponieważ było bardzo ślisko i musiałem jechać powoli" - powiedział Loeb.
Dani Sordo spadł z drugiego na 6. miejsce po OS 4, gdy tuż przed metą odcinka zgasił silnik Citroena C4 WRC tracąc 12 sekund.
Spokojnie zaczęli kierowcy Subaru - Petter Solberg i Chris Atkinson zajmują odpowiednio 7. i 10 miejsce. Pomiędzy dwoma Imprezami WRC plasują się, przeziębiony Matthew Wilson w trzecim Fordzie Stobarta, oraz P-G Andersson, w którego Suzuki SX4 WRC odpalił system gaśniczy.
Na OS 2 błysnęli młodzi kierowcy w prywatnie zgłoszonych samochodach. Estończyk Urmo Aava uzyskał najlepszy czas, ale już na kolejnej próbie połamał prawe tylne zawieszenie Citroena C4 i musiał się wycofać.
Norweg Andreas Mikkelsen w aucie ze stajni Ramsport Ford był tuż za Hirvonenem, gdy uszkodził tylne amortyzatory Focusa i po dwóch kolejnyc oesach spadł na 11. miejsce.
Rajd Turcji 2008 - wyniki po OS 4 z 19 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | 47:29.6 min. |
2. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +6.9 s |
3. | Galli / Bernacchini | Ford Focus WRC 07 | +8.1 |
4. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +8.4 |
5. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | +10.2 |
6. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +11.2 |
7. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +24.4 |
8. | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +27.7 |
9. | Andersson / Andersson | Suzuki SX4 WRC | +35.9 |
10. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC 08 | +36.1 |
11. | Mikkelsen / Andersson | Ford Focus WRC 07 | +37.2 |
12. | Rautenbach / Senior | Citroen C4 WRC | +1:16.2 |
13. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +1:25.1 |
14. | Villagra / Perez Companc | Ford Focus WRC 07 | +1:40.0 |
15. | Clark / Nagle | Ford Focus WRC 07 | +2:14.0 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Turcji po OS4: Cztery Fordy przed Citroenami
Podobne: Rajd Turcji po OS4: Cztery Fordy przed Citroenami



Podobne galerie: Rajd Turcji po OS4: Cztery Fordy przed Citroenami
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć