Czwartkowym przejazdem SuperOS-u na terenie uniwersytetu w Antalii, 40 km na północ od Kemer, rozpoczął się Rajd Turcji. Krótką próbę długości 2600 metrów wygrał Sebastien Loeb zostając pierwszym liderem 8. rundy WRC.
Na trasie, podobnie jak na porannym odcinku testowym, potwornie się kurzyło, przez co ścigające się w parach samochody były dla publiczności ledwo widoczne. Najpierw rywalizowali lokalni tureccy kierowcy. Organizatorzy stopniowali napięcie puszczając w ostatniej parze Loeba i Mikko Hirvonena. Lepszy o 1,1 s był kierowca Citroena, Hirvonen uzyskał 3. czas, a dwójkę z finałowego pojedynku rozdzielił Petter Solberg w Subaru.
Jari-Matti Latvala finiszował na 4. miejscu ze startą 1,1 s do zespołowego kolegi. Dalej w wynikach znaleźli się Dani Sordo i Chris Atkinson. Identyczny, siódmy czas wykręcili Federico Villagra i Andreas Mikkelsen.
Toni Gardemeister, który był 11. na superoesie, jedzie nowym egzemplarzem Suzuki SX4 WRC. W samochodzie użytym w Grecji wykryto naruszenie konstrukcji klatki bezpieczeństwa i z paryskiej siedziby SWRT we wtorek dotarł nowy samochód.
W momencie zmiany samochodu doszło do naruszenia przepisu o stosowaniu ograniczonej ilości silników, ram pomocniczych i innych części zamiennych, ale sędziowie postanowili nie nakładać kary na zespół zajmujący ostatnie miejsce w klasyfikacji.
Drugi przejazd superoesu przewidziano na sobotni wieczór. W piątek rano rozpocznie się prawdziwe ściganie od 22-kilometrowego OS 2. W tym dniu kierowcy pokonają ponad 154 kilometrów oesowych.
Na trasie, podobnie jak na porannym odcinku testowym, potwornie się kurzyło, przez co ścigające się w parach samochody były dla publiczności ledwo widoczne. Najpierw rywalizowali lokalni tureccy kierowcy. Organizatorzy stopniowali napięcie puszczając w ostatniej parze Loeba i Mikko Hirvonena. Lepszy o 1,1 s był kierowca Citroena, Hirvonen uzyskał 3. czas, a dwójkę z finałowego pojedynku rozdzielił Petter Solberg w Subaru.
Jari-Matti Latvala finiszował na 4. miejscu ze startą 1,1 s do zespołowego kolegi. Dalej w wynikach znaleźli się Dani Sordo i Chris Atkinson. Identyczny, siódmy czas wykręcili Federico Villagra i Andreas Mikkelsen.
Toni Gardemeister, który był 11. na superoesie, jedzie nowym egzemplarzem Suzuki SX4 WRC. W samochodzie użytym w Grecji wykryto naruszenie konstrukcji klatki bezpieczeństwa i z paryskiej siedziby SWRT we wtorek dotarł nowy samochód.
W momencie zmiany samochodu doszło do naruszenia przepisu o stosowaniu ograniczonej ilości silników, ram pomocniczych i innych części zamiennych, ale sędziowie postanowili nie nakładać kary na zespół zajmujący ostatnie miejsce w klasyfikacji.
Rajd Turcji 2008 - wyniki po OS 1 z 19 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 2:07.6 min. |
2. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +0.7 s |
3. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +1.1 |
4. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +2.2 |
5. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +2.9 |
6. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC 08 | +3.7 |
7. | Villagra / Perez Companc | Ford Focus WRC 07 | +4.0 |
8. | Mikkelsen / Andersson | Ford Focus WRC 07 | +4.0 |
9. | Galli / Bernacchini | Ford Focus WRC 07 | +4.9 |
10. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +4.9 |
11. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +5.3 |
12. | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +6.5 |
13. | Clark / Nagle | Ford Focus WRC 07 | +6.6 |
14. | Rautenbach / Senior | Citroen C4 WRC | +9.1 |
15. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +10.5 |

Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Turcji: Loeb liderem po superoesie
Podobne: Rajd Turcji: Loeb liderem po superoesie



Podobne galerie: Rajd Turcji: Loeb liderem po superoesie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć