Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
Rajd Szwecji 2013

Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami

2013-02-10 - P. Krupka     Tagi: Rajd Szwecji, WRC
Już tylko 19-kilometrowy odcinek Power Stage pozostał Sebastienowi Ogierowi do historycznego zwycięstwa w Rajdzie Szwecji. Francuz znakomicie wytrzymał presję ze strony Sebastiena Loeba, który wygrał trzy poranne próby, odrabiając kilka sekund. Potem jednak doszło do rewanżu i triumf w Skandynawii jest o krok. Kierowcy przekroczyli dzisiaj rano granicę z Norwegią. Michał Sołowow wciąż jest wiceliderem kl.2, a Michał Kościuszko plasuje się w połowie 2. dziesiątki. Obaj awansowali, korzystając z problemów rywali.
Rajd Szwecji 2013Rajd Szwecji 2013
OS17 - Mitandersfors (27.07 km): To najdłuższy odcinek Rajdu Szwecji i wyjątkowy jeszcze z innych powodów: rozpoczyna się jeszcze na terenie Szwecji, ale potem kierowcy przekroczyli granicę z Norwegia, mijając po drodze dom Pettera Solberga, który w sobotę zwycięstwem zakończył swój udział w Historic Rally Sweden. Od samego rana szarżę przypuścił Sebastien Loeb, który najwyraźniej nie chce, aby jego rodak został drugim kierowcą spoza Skandynawii, któremu udało się wygrać szwedzki rajd. Ogier spodziewał się oczywiście takiego rozwoju sytuacji i mimo, że stracił 3.3s, to na mecie wyrażał radość, że udaje mu się tak zminimalizować straty. Trzeci był Jari-Matti Latvala (+14.9), ale Fin nie dał rady znacząco zbliżyć się do Madsa Ostberga (+15.1s), który jedzie po trzecie z rzędu podium w Szwecji. Ostberg jednak na mecie był zły na siebie i swoje tempo. Latvala z kolei ma instrukcje z Volkswagena - jeśli nie czuje się zdolny do walki o podium, niech po prostu dowiezie punkty dla zespołu za czwarte miejsce.
Rajd Szwecji 2013Rajd Szwecji 2013
Kolejne miejsca zajęli Jewgienij Nowikow (+18.5s), Henning Solberg (+25.5s, ale i duże problemy z alternatorem przed startem OS17) i Mikko Hirvonen (+32.6s). Z rajdem pożegnały się dwa "wurce": Jari Ketomaa zrezygnował z dalszej jazdy z powodu choroby swojego pilota - Kaja Lindstroma. Khalid Al Qassimi zbyt mocno uszkodził auto na sobotniej pętli, gdy wylądował w bandzie śnieżnej. Michał Kościuszko wykręcił 15. wynik (+1:21.8s), a Michał Sołowow 18 (+1:41.9s). Obaj utrzymali odpowiednio 16. i 13. miejsce w generalce.
OS18 - Finnskogen 1 (16.82 km): Presja wywierana przez Loeba raczej nie działała na Ogiera - znowu ci dwaj kierowcy znaleźli się na czele na OS18. Znów lepszy był reprezentant Citroena, ale młodszy rodak ustąpił mu tylko o 1.4s. Ogier komplementował Loeba na mecie, dodając jednak że obrana taktyka działa perfekcyjnie. Trzeci był Ostberg (+4.6s), który na mecie wreszcie był z siebie dość zadowolony. Uciekł Latvali (+4.9s) o kolejne 0.3s, ale różnica wciąż była minimalna. Kolejne pozycje nie były zaskoczeniem - zajmują je wciąż ci sami kierowcy, rywalizujący za plecami czołówki: Nowikow, Hanninen, Hirvonen, Neuville i Sordo.
Rajd Szwecji 2013Rajd Szwecji 2013
W żaden sposób nie może się nawet do nich zbliżyć Kościuszko, choć tym razem miał już niezłą, 13. pozycję na odcinku ze stratą 44.0s. Sołowow cały czas podróżował tym samym tempem co goniący go w klasie 2. Sepp Wiegand, ale że różnica w generalce wynosiła ponad minutę, to druga pozycja Polaka była bezpieczna. Liderem kl.2 cały czas był Yazeed Al Rajhi. W TOP10 doszło do jednej zmiany w klasyfikacji - Dani Sordo odrabiający straty z soboty wyprzedził już Martina Prokopa. Sołowow i Kościuszko utrzymali pozycje.
Rajd Szwecji 2013Rajd Szwecji 2013
OS19 - Kirkener 1 (7.16 km): Niemal dokładnie taki sam przebieg miała rywalizacja dwóch Sebastienów na kolejnym odcinku. Ogier stracił do Loeba 1.5s, ale na mecie przyznał, że zaliczył kontakt z bandą śnieżną, co nieco go wystraszyło. Dowodzi to tego, że mistrz świata wciąż miał jeszcze nadzieję na odrobienie strat i wygranie Rajdu Szwecji. Mikko Hirvonen (+2,4s) zameldował się na trzeciej pozycji. Umożliwiły mu to problemy Ostberga (+4.9s, nadsterowne auto) oraz Latvali (+3.7s, kontakt z bandą śnieżną). Przed walczącym o podium duetem znalazł się jeszcze Nowikow (+3.6s).
Rajd Szwecji 2013Rajd Szwecji 2013
Swojego MINI WRC do czołowej dziesiątki wprowadził znów Jarkko Nikara (+8.7s). Dalsze miejsca zajęli Neuville, Sordo i Hanninen. Kościuszko (+42.2s) na mecie mówił o "gotującym się" silniku, przez co w końcówce musiał ustąpić. Znakomicie pojechał Al Rajhi, meldując się na 11. pozycji jadąc Fiestą S2000. Sołowow był 19. (+32.4s).
Rajd Szwecji 2013Rajd Szwecji 2013
OS20 - Kirkener 2 (7.16 km): To, co Loeb zyskał na poprzednich odcinkach, stracił na dwudziestej próbie: wystarczyło, że uległ Ogierowi o 3.9s. Na mecie kierowca Citroena przyznał, że nie był w stanie jechać z gazem w podłodze. Ogier z kolei czuł się na trasie bardzo dobrze. WIelu kierowców narzekało na brak przyczepności z powodu sypkiego śniegu poza przetartymi koleinami. Identyczny czas uzyskali dwaj kolejni kierowcy - Mads Ostberg i Jari Matti Latvala, przez co w walce o trzecie miejsce w generalce zachowany został status quo. Na duże problemy narzekał Thierry Neuville (aż +39.1s straty po dwóch wizytach w śniegu), ale to nie on był największym przegranym odcinka.
Rajd Szwecji 2013Rajd Szwecji 2013
Tu bez wątpienia najwięcej stracili Dani Sordo i Jewgienij Nowikow. Hiszpan wylądował autem na szczycie bandy śnieżnej uderzając również w kamień i nie był w stanie wrócić na drogę. Rosjanin mimo dachowania zdołał dotrzeć do mety, ale zanotował aż 10 minut straty i przestał liczyć się w walce o wysokie miejsca. Pozycje od 5 do 10 w generalce zajmowały w tym momencie samochody Ford Fiesta (WRC + jedno S2000). Kościuszko i Sołowow awansowali o jedno miejsce korzystając z pecha Sordo. Nowikow utrzymał się jeszcze w TOP10.

OS21 - Finnskogen 2 (16.82 km):Przedostatni odcinek był jednocześnie tym, na którym Loeb musiał ostatecznie skapitulować (+12.1s): Francuz miał nieco problemów z bandami śnieżnymi, co zaowocowało duża stratą czasową i jednocześnie powiększeniem przewagi przez Sebastiena Ogiera (+1.3s), któremu do zwycięstwa pozostaje bezpieczne przejechanie przez Power Stage. Komplet 28. punktów może być jednak trudny do zdobycia, bo do tego odcinka mocno zbroi się Mikko Hirvonen, który poniósł wcześniej ogromne straty. OS21 wygrał Mads Ostberg, ale na ostatniej próbie wciąż musi uważać na będącego w zasięgu Latvalę (+3.3s na OS21). Mimo rolowania na poprzednim odcinku, dobry czas wykręcił Nowikow (+8.7s). Michał Kościuszko (+46.1s) po raz kolejny zdołał znaleźć się przed Matthew Wilsonem, ale kierowcy tacy jak Nikara czy Prokop pozostają absolutnie poza jego zasięgiem. Mimo, że odcinek trwał nieco poniżej 10 minut, to Polak stracił do nich kilkanaście sekund.
Rajd Szwecji - klasyfikacja po OS21 z 22
poz.zawodnik samochód
czas
1Ogier Sebastien Volkswagen Polo R WRC 3:01:47.8s
2Loeb Sebastien Citroën DS3 WRC +35.4s
3Ostberg Mads Ford Fiesta RS WRC +1:21.3s
4Latvala Jari Matti Volkswagen Polo R WRC +1:29.6s
5Neuville Thierry Ford Fiesta RS WRC +4:42.8s
6Hanninen Juho Ford Fiesta RS WRC +5:25.9s
7Prokop Martin Ford Fiesta RS WRC +10:44.8s
8Solberg Henning Ford Fiesta RS WRC +11:17.1s
9
Nowikow Jewgienij Ford Fiesta RS WRC +12:57.9s
10Al Rajhi YazeedFord Fiesta S2000+15:20.6s
12 (2kl.2)
Sołowow MichałPeugeot 207 S2000+18:20.9s
15Kościuszko MichałMini JCW WRC+24:15.1s
29 (2kl.5)
Kabaciński Łukasz
Renault Clio R3
+1:04:24.3s

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Oto silnik Aston Martina Valkyrie


Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
10

Komentarze do:

Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami

Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
XwarQ 2013-02-10 13:22
A tak trzymałem kciuki za Daniego... :-(
Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
Miko 2013-02-10 13:40
Co za czasy, żeby w Rajdzie Szwecji na żyletki cięli się Francuzi...
Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
Mariaczi 2013-02-10 14:02
A może Kościuszko z Gronholmem to boks trenował?
Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
peter555 2013-02-10 17:05
Witam wszystkich.najbardziej boli to ze media rozpisuja sie o Kosciuszce,ktory na dobra sprawe nie zrobil nic.Czemu prawie nic nie pisze sie o Solku.Moim zdaniem to wlasnie on zasluguje na wyroznienie a nie jakis Kosciuszko (zawód syn).Wstyd i hanba doostawac na oesach po 1,5 minuty i w dodatku tegie lańsko od s2000 :-)
Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
B.U.S. 2013-02-10 22:29
Jak widać po pierwszych literach nazwisk zawodników w pierwszej czwórce, klasyfikacja wygląda tak: O LOL ;-)
Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
Toolbox 2013-02-11 07:02
No i proszę ledwo 3 (??) start VW Polo w WRC i mamy takie wyniki ;-) zawsze wierzyłem że VW tchnie nowego ducha w tą podupadającą dziedzinę sportów. Oby Hyundai się przyłączył jak zapowiadają to będzie ciekawie.
Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
Prix 2013-02-11 19:03
Czaili się z tym uczeniem się w tym sezonie. Po imprezach na pierwszym miejscu. Ciekawe jak dalej będzie się rozwijać ta rywalizacja.
Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
~~ 2013-02-11 20:06
O jakiej rywalizacji piszesz? Loeb będzie startował tylko w kilku rajdach, więc Ogier nie będzie miał sobie równych w tym
Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
umar77 2013-02-15 20:58
Prix nikt się nie czaił po prostu wszyscy myśleli że VW będzie chłopcem do bicia a tu proszę niespodzianka, teraz będą musieli wziąć poprawkę na zespół VW może być bardzo ciekawie w dalszej rywalizacji
Rajd Szwecji: Sebastien Ogier o krok od sukcesu. Sordo i Nowikow tracą grunt pod kołami
Witcher1990 2013-02-16 01:15
Nikt takich rzeczy na temat WV nie pisał bo zespół był dużą niewiadomą. Nie mają doświadczenia w WRC, a kilometry testów i analiz komputerowych nie zastąpią warunków rajdowych. Dlatego jedyne opinie jakie się pojawiały były sceptycznie nastawione w stosunku do mega optymistycznego wróżenia sukcesów od pierwszego startu. WV wygląda na udany samochód ale wstrzymajmy się wnioskami przynajmniej to Portugalii. Poza tym WV to na razie tylko Ogier, a nie team. Latvala był słaby w RMC, nie lepszy w Szwecji. Rok temu Hirvo w nowym aucie walczył tam o wygraną w tym roku JML przegrał z 3zawodnikami. Gdyby był Solberg to śmiem twierdzić, że nawet w prywatnej bryce by mu dołożył więc być może jest tak, że to nawet nie jest specjalnie szybkie auto ale umiejętności Seba wpływają na dobre wyniki.