Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Sardynii po 9 OS - W czołówce bez zmian, Loeb powiększa przewagę
Rajd Sardynii po 9 OS - W czołówce bez zmian, Loeb powiększa przewagę
2007-05-19 - Ł. Lach Tagi:
Sebastien Loeb wygrał 7 OS, próbę rozpoczynającą drugi dzień rywalizacji w Rajdzie Sardynii. Było to 4-te zwycięstwo oesowe kierowcy Citroena. Czołowa trójka umocniła się na podium, a reszta stawki zanotowała większą stratę.
Rolę odkurzacza pełnią pierwsi na trasie Latvala ("Teraz rozumiem co wczoraj czuł Gronholm i Loeb") i Atkinson, co wyraźnie widać po uzyskiwanych czasach. Poza Atkinsonem i Latvalą, z SuperRally skorzystali m.in. Kopecky i Michał Kościuszko. Kopecky od rana notuje czasy w okolicach 10 miejsca, ale Czech nie ma już szans na dobre miejsce w rajdzie. Petter Solberg rozwiązał problemy z hamulcami. "Monte Lerno" to nazwa próby numer 8 i 11, gdzie znajduje się jeden z najsłynniejszych skoków z cyklu WRC. "Micky's Jump" został zbudowany prze Michele Carta i od jego imienia pochodzi nazwa słynnej "hopy". Loeb dopisał do konta kolejne zwycięstwo oesowe i jego przewaga nad Gronholmem wynosiła już pół minuty. W połowie odcinka zatrzymał się Gareth MacHale.
OS 9 to dalszy ciąg szarży Loeba i kolejne zwycięstwo. Marcus Gronholm stracił 9s. do Hirvonena. Kierowców Forda dzieli już tylko niecałe 10 sekund.
Z powodu problemów Madsa Osberga (zmiana koła na OS) grupa zawodników znajdujących się od 10 miejsca w dół awansowała o jedną pozycję, natomiast po porannej pętli nie zaszły żadne zmiany w pierwszej 10-tce w stosunku do wyników 1 etapu.
Zawodnicy zgodnie narzekali na bardzo śliską nawierzchnię odcinka. Dani Sordo posunął się nawet do stwierdzenia, że niemożliwa jest jazda. W trakcie popołudniowej pętli sytuacja z pewnością sie poprawi.
Michał Kościuszko miał problemy z układem paliwowym. Musiał uruchomić rezerwową pompę paliwa. Jego czasy nie kwalifikowały się do pierwszej 10-tki klasy JRC. Po zaciętej walce o 1 miejsce w JRC prowadzi P-G Andersson. Urmo Aava w Suzuko Swifcie S1600 ma 23 straty do zespołowego kolegi, ale ma gigantyczną 4-minutową przewagę nad Martinem Prokopem i Aaronem Burkartem (obaj w Citroenie C2 S1600).
Powiedzieli po 9 OS:
Chris Atkinson - Nie mogę uzyskać dobrych czasów, auto wciąż się ślizga.
Jari Matti Latvala - Idziemy nam nieźle, ale nie tak dobrze jak kierowcom fabrcznym. Niestety zbieramy dużo luźnego szutru.
Juhho Hanninen - Nie mamy przyczepności, ale wciąż próbuję przyspieszyć
Matthew Wilson - Nie ma problemów, ale auto się ślizga
Manfred Stohl - Nic nie idzie dobrze, kompletnie nic.
Toni Gardemeister - Nie mogę tego zrozumieć dlaczego w ogóle nie ma przyczepności.
Petter Solberg - Z autem wszytko ok, ale czasy nie są dobre.
Dani Sordo - Staram się trzymać dobre tempo. Spróbuje złapać Henninga.
Henning Solberg - Lekko zachaczyłem o coś lewą tylną stroną auta.
Mikko Hirvonen - Jest dobrze, uzyskałem drugi czas, ale Loeb jest za szybki.
Marcus Gronholm był bardzo zdenerwowany. Dotarł na metę odcinka bez powietrza w kole, a zapasowe koło zostało założone już na poprzednim odcinku.
Sebastien Loeb - Czas jest dobry, a przewaga nad Gronholmem wystarczająca.
Rolę odkurzacza pełnią pierwsi na trasie Latvala ("Teraz rozumiem co wczoraj czuł Gronholm i Loeb") i Atkinson, co wyraźnie widać po uzyskiwanych czasach. Poza Atkinsonem i Latvalą, z SuperRally skorzystali m.in. Kopecky i Michał Kościuszko. Kopecky od rana notuje czasy w okolicach 10 miejsca, ale Czech nie ma już szans na dobre miejsce w rajdzie. Petter Solberg rozwiązał problemy z hamulcami. "Monte Lerno" to nazwa próby numer 8 i 11, gdzie znajduje się jeden z najsłynniejszych skoków z cyklu WRC. "Micky's Jump" został zbudowany prze Michele Carta i od jego imienia pochodzi nazwa słynnej "hopy". Loeb dopisał do konta kolejne zwycięstwo oesowe i jego przewaga nad Gronholmem wynosiła już pół minuty. W połowie odcinka zatrzymał się Gareth MacHale.
OS 9 to dalszy ciąg szarży Loeba i kolejne zwycięstwo. Marcus Gronholm stracił 9s. do Hirvonena. Kierowców Forda dzieli już tylko niecałe 10 sekund.
Z powodu problemów Madsa Osberga (zmiana koła na OS) grupa zawodników znajdujących się od 10 miejsca w dół awansowała o jedną pozycję, natomiast po porannej pętli nie zaszły żadne zmiany w pierwszej 10-tce w stosunku do wyników 1 etapu.
Michał Kościuszko miał problemy z układem paliwowym. Musiał uruchomić rezerwową pompę paliwa. Jego czasy nie kwalifikowały się do pierwszej 10-tki klasy JRC. Po zaciętej walce o 1 miejsce w JRC prowadzi P-G Andersson. Urmo Aava w Suzuko Swifcie S1600 ma 23 straty do zespołowego kolegi, ale ma gigantyczną 4-minutową przewagę nad Martinem Prokopem i Aaronem Burkartem (obaj w Citroenie C2 S1600).
Powiedzieli po 9 OS:
Chris Atkinson - Nie mogę uzyskać dobrych czasów, auto wciąż się ślizga.
Jari Matti Latvala - Idziemy nam nieźle, ale nie tak dobrze jak kierowcom fabrcznym. Niestety zbieramy dużo luźnego szutru.
Juhho Hanninen - Nie mamy przyczepności, ale wciąż próbuję przyspieszyć
Matthew Wilson - Nie ma problemów, ale auto się ślizga
Manfred Stohl - Nic nie idzie dobrze, kompletnie nic.
Toni Gardemeister - Nie mogę tego zrozumieć dlaczego w ogóle nie ma przyczepności.
Petter Solberg - Z autem wszytko ok, ale czasy nie są dobre.
Dani Sordo - Staram się trzymać dobre tempo. Spróbuje złapać Henninga.
Henning Solberg - Lekko zachaczyłem o coś lewą tylną stroną auta.
Mikko Hirvonen - Jest dobrze, uzyskałem drugi czas, ale Loeb jest za szybki.
Marcus Gronholm był bardzo zdenerwowany. Dotarł na metę odcinka bez powietrza w kole, a zapasowe koło zostało założone już na poprzednim odcinku.
Sebastien Loeb - Czas jest dobry, a przewaga nad Gronholmem wystarczająca.
Rajd Sardynii 2007 po 9 OS | |||
---|---|---|---|
Załoga |
Samochód |
Czas | |
1. | S. Loeb / D. Elena |
Citroen C4 WRC | 2:27:50.2 |
2. | M. Gronholm / T. Rautiainen |
Ford Focus RS WRC 06 | +41.5 |
3. | M. Hirvonen / J. Lehtinen | Ford Focus RS WRC 06 | +51.3 |
4. | H. Solberg / C. Menkerud | Ford Focus RS WRC 06 | +1:31.8 |
5. | D. Sordo / M. Marti | Citroen C4 WRC | +1:54.5 |
6. | P. Solberg / P.Mills | Subaru Impreza WRC | +2:33.2 |
7. | T. Gardemeister / J. Honkanen |
Mitsubishi Lancer WRC | +3:58.2 |
8. | M. Stohl / I. Minor |
Citroen Xsara WRC |
+4:30.9 |
9. | M. Wilson / M. Orr | Ford Focus RS WRC 06 | +6:21.4 |
10. | J.Hanninen / M. Markkula | Mitsubishi Lancer WRC |
+7:45.3 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Sardynii po 9 OS - W czołówce bez zmian, Loeb powiększa przewagę
Newsletter
Galerie zdjęć