Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Portugalii 2012, czyli ponad dwustukilometrowa dojazdówka
.jpg)
Rajd Portugalii 2012, czyli ponad dwustukilometrowa dojazdówka
2012-03-30 - Ł. Łuniewski Tagi: Rajd Portugalii, WRC
Po wczorajszym superoesie w Lizbonie, który liczył sobie nieco ponad trzy kilometry, zawodników startujących w Rajdzie Portugalii czekało nie lada wyzwanie w postaci liczącej 208 kilometrów dojazdówki na trzy nocne odcinki specjalne.
W zeszłym roku samochody zostały przetransportowane do Algarve na ciężarówkach, ale tegoroczny harmonogram imprezy wymusił zaplanowanie gigantycznej dojazdówki. Pomysł nie jest jednak nowy. Załogi już pod koniec lat 90-tych miały do pokonania podobną dojazdówkę podczas Rajdu San Remo. Mimo to dzisiejsze samochody WRC nie są przeznaczone do jazdy po autostradzie, a tym bardziej na szutrowych oponach.
Kierowcy musieli wybierać swoje opony w parku serwisowym w Faro już rano, czyli dwanaście godzin przed startem! - mówił jeden z mechaników Michelina.
Większość kierowców wybrała twardą mieszankę H1, z wyjątkiem Ogiera i Paddona, którzy założyli miękkie S1. Te opony nie są przeznaczone do jazdy po autostradzie 200 km/h - dodał.
Oczywiście kierowcy nie mogli z takimi prędkościami przemieszczać się po portugalskich autostradach, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 120 km/h. Na pokonanie 208 km zawodnicy mieli dwie godziny i 45 minut, co daje średnią prędkość jazdy około 75 km/h.
W zeszłym roku samochody zostały przetransportowane do Algarve na ciężarówkach, ale tegoroczny harmonogram imprezy wymusił zaplanowanie gigantycznej dojazdówki. Pomysł nie jest jednak nowy. Załogi już pod koniec lat 90-tych miały do pokonania podobną dojazdówkę podczas Rajdu San Remo. Mimo to dzisiejsze samochody WRC nie są przeznaczone do jazdy po autostradzie, a tym bardziej na szutrowych oponach.
Kierowcy musieli wybierać swoje opony w parku serwisowym w Faro już rano, czyli dwanaście godzin przed startem! - mówił jeden z mechaników Michelina.
Większość kierowców wybrała twardą mieszankę H1, z wyjątkiem Ogiera i Paddona, którzy założyli miękkie S1. Te opony nie są przeznaczone do jazdy po autostradzie 200 km/h - dodał.
Oczywiście kierowcy nie mogli z takimi prędkościami przemieszczać się po portugalskich autostradach, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 120 km/h. Na pokonanie 208 km zawodnicy mieli dwie godziny i 45 minut, co daje średnią prędkość jazdy około 75 km/h.
źródło: best-of-rallylive.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Portugalii 2012, czyli ponad dwustukilometrowa dojazdówka
Podobne: Rajd Portugalii 2012, czyli ponad dwustukilometrowa dojazdówka




Podobne galerie: Rajd Portugalii 2012, czyli ponad dwustukilometrowa dojazdówka
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter