Rajd Polski i auta WRC
2007-05-10 - Ł. Lach Tagi:
Dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy ponad 300KM, stały napęd na cztery koła, masa 1230kg i przyspieszenie od 0 do 100km w nieco ponad 3 sek. - oto krótka charakterystyka aut WRC, najszybszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów startujących w rajdach. Cena jednego egzemplarza tego typu pojazdu to - bagatela - ponad 2mln. zł.
Auta te szybko zadomowiły się również w regionalnych oraz krajowych czempionatach. Od 1998 r. przez cztery kolejne lata tytuł mistrza Polski za każdym razem zdobywał kierowca siedzący za sterami WRC. Tego typu pojazdy stawały również na najwyższych stopniu podium w mistrzostwach Europy w sezonach: 2000, 2001, 2002 i 2003.
Od sezonu 2004 klasa A8, w której zgłoszone są auta WRC zlikwidowana jest zarówno w mistrzostwach Europy, jak i Polski. Tak więc jedyną okazją, by oglądać w naszym kraju widowiskowe przejazdy „wurców” jest grudniowy Rajd Barbórki.
Wyjątkiem od tej reguły będzie 64. Rajd Polski. Organizatorzy największej w naszym kraju imprezy w sportach motorowych postanowili wprowadzić zmianę do regulaminu, który w obecnej wersji pozwala zawodnikom na start w rajdzie autami WRC. Warto podkreślić, że będą oni klasyfikowani w imprezie, ale zdobyte przez nich punkty nie będą liczone ani do klasyfikacji mistrzostw Europy, ani Polski.
Organizatorzy nie chcą zdradzić kto wystąpi w autach WRC. Narazie wymienia się nazwiska Hołowyczc, Lavatala, Mikkelsen.
źródło: rajdpolski.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Polski i auta WRC
Galerie zdjęć
Newsletter