
Orlen Platinum 65 Rajd Polski coraz bliżej. Już wkrótce zobaczymy efekt blisko rocznych przygotowań do najważniejszej w tym sezonie imprezy w rajdowym kalendarzu. Lista zgłoszeń i trasa przygotowana na ten rok zapowiadają nie lada emocje. Nie możemy jednak zapominać o bezpieczeństwie - jednym z najważniejszych elementów wpływających na przebieg całej imprezy.
Przygotowania do bezpiecznego przeprowadzenia rajdu trwają równolegle z planowaniem wszystkich elementów imprezy. Już przy tworzeniu trasy powstaje plan zabezpieczenie rajdu - jeden z najważniejszych dokumentów każdej poważnej imprezy. To tutaj, metr po metrze opisany jest każdy fragment trasy i elementy, które mają zapewnić bezpieczeństwo. Sprawny i bezpieczny przebieg rajdu wymaga zaangażowania wielu środków i sił. Tylko w tym roku na trasie Rajdu Polski pojawi się blisko 1200 komisarzy zabezpieczenia, stojących co 150-200 metrów na każdym OS-ie. Wszyscy wyposażeni w pomarańczowe kamizelki, gwizdki i telefony będą czuwać nad bezpiecznym przebiegiem rajdu. W sytuacjach nieprzewidzianych będą również reagować aby jak najszybciej zapewnić pomoc - zgodnie z procedurami bezpieczeństwa, które wszyscy poznali podczas specjalnych szkoleń.
Komisarze będą również reagować na zachowanie kibiców - to właśnie przedstawiciele organizatora wskażą widzom miejsca bezpieczne do oglądania rajdu oraz poproszą o opuszczenie miejsc absolutnie niedozwolonych. Pomoże im w tym ponad 120 kilometrów specjalnych taśm. 85 kilometrów taśmy czerwonej wyznaczy miejsca niebezpieczne i niedostępne, 36 kilometrów taśmy zielonej posłuży do wygrodzenia miejsc przeznaczonych dla kibiców i fotoreporterów.
Nad całością działań związanych z bezpieczeństwem będą czuwać służby w Centrum Kierowania Rajdem. Jego szef ma stałą łączność z wszystkim sędziami i kierownikami odcinków specjalnych. Otrzymuje również meldunki od osób śledzących przejazd załóg przez punkty SOS, rozmieszczone w niebezpiecznych miejscach odcinków specjalnych. W sumie w tym roku będzie ich 41. W razie sytuacji awaryjnej może natychmiast uruchomić pomoc na odcinku - będzie miał do dyspozycji 15 karetek, 8 samochodów pomocy drogowej i 15 wozów ratownictwa drogowego. W pogotowiu będzie również helikopter medyczny. Centrum Kierowania Rajdem to również miejsce, gdzie można obserwować każdą z załóg uczestniczących w rajdzie, dzięki opisywanemu już przez nas systemowi śledzenia przejazdu. Organizatorzy Orlen Platinum 65 Rajdu Polski będą mieli do dyspozycji dwa takie systemy - pierwszy, znany z mistrzostw Świata system firmy ISC, drugi, awaryjny, stworzony przy współpracy z operatorem sieci Play.
A wszystko po to, abyśmy przez trzy dni, od 6 do 8 czerwca byli świadkami niezwykłego sportowego wydarzenia. Warto pamiętać o trudzie włożonym w przygotowanie rajdu, aby nieodpowiedzialnym zachowaniem na trasie rajdu nie zepsuć tego widowiska.
Przygotowania do bezpiecznego przeprowadzenia rajdu trwają równolegle z planowaniem wszystkich elementów imprezy. Już przy tworzeniu trasy powstaje plan zabezpieczenie rajdu - jeden z najważniejszych dokumentów każdej poważnej imprezy. To tutaj, metr po metrze opisany jest każdy fragment trasy i elementy, które mają zapewnić bezpieczeństwo. Sprawny i bezpieczny przebieg rajdu wymaga zaangażowania wielu środków i sił. Tylko w tym roku na trasie Rajdu Polski pojawi się blisko 1200 komisarzy zabezpieczenia, stojących co 150-200 metrów na każdym OS-ie. Wszyscy wyposażeni w pomarańczowe kamizelki, gwizdki i telefony będą czuwać nad bezpiecznym przebiegiem rajdu. W sytuacjach nieprzewidzianych będą również reagować aby jak najszybciej zapewnić pomoc - zgodnie z procedurami bezpieczeństwa, które wszyscy poznali podczas specjalnych szkoleń.
Komisarze będą również reagować na zachowanie kibiców - to właśnie przedstawiciele organizatora wskażą widzom miejsca bezpieczne do oglądania rajdu oraz poproszą o opuszczenie miejsc absolutnie niedozwolonych. Pomoże im w tym ponad 120 kilometrów specjalnych taśm. 85 kilometrów taśmy czerwonej wyznaczy miejsca niebezpieczne i niedostępne, 36 kilometrów taśmy zielonej posłuży do wygrodzenia miejsc przeznaczonych dla kibiców i fotoreporterów.
A wszystko po to, abyśmy przez trzy dni, od 6 do 8 czerwca byli świadkami niezwykłego sportowego wydarzenia. Warto pamiętać o trudzie włożonym w przygotowanie rajdu, aby nieodpowiedzialnym zachowaniem na trasie rajdu nie zepsuć tego widowiska.
źródło: rajdpolski.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Polski: Bezpieczeństwo w liczbach
Podobne: Rajd Polski: Bezpieczeństwo w liczbach




Podobne galerie: Rajd Polski: Bezpieczeństwo w liczbach
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć