Już w środę zawodnicy zgłoszeni do Orlen Platinum 65. Rajdu Polski rozpoczną zapoznanie z trasą imprezy. Przez dwa dni będą mieli sporo pracy, gdyż muszą opisać w sumie sześć różnych odcinków specjalnych. Na deser, w piątek, pozostanie im zapoznanie z liczącą 2230 metrów trasą Super Oesu, który w tym roku odbędzie się na specjalnie zbudowanym torze.
Na stronie Orlen Platinum 65 Rajdu Polski dostępne są już mapki poszczególnych odcinków i na pewno część kibiców już dziś wybrała miejsca, które będzie chciała odwiedzić w tym roku. Dla niezdecydowanych publikujemy króciutką charakterystykę poszczególnych prób - wybór należy jednak oczywiście do Was.
Do odwiedzenia Super Oesu nikogo chyba namawiać nie trzeba. Zawodnicy będą tam startować parami a emocji na pewno nie zabraknie. Przypomnijmy - start w piątek i sobotę wieczorem.
W sobotę rano rozpocznie się prawdziwe ściganie i może się okazać, że już pierwszy odcinek w pętli może być odcinkiem prawdy. Próba Grabówka (OS 2,5 - dł.12,09) to pod wieloma względami odcinek "naj". Najmłodszy w rajdzie (rozgrywany po raz pierwszy), najkrótszy (poza Super Oes) i według wielu osób najtrudniejszy technicznie. Dodatkowo położony najbliżej Mikołajek. Pierwsza część prowadzi w odkrytym terenie. Już dwa kilometry od startu usytuowano doskonały punkt widokowy dla kibiców. Druga część próby ukryta jest w lasach i jest zdecydowanie trudniej dostępna.
Tuż po Grabówce zawodnicy przeniosą się na próbą Gawliki (OS 3,6 - dł.28,7 km). Tutaj szczególnie polecamy punkt widokowy w Orzechowie, gdzie z wysokiej skarpy można obserwować dynamiczny nawrót. Najlepszy dojazd od miejscowości Stare Juhy
Po Gawlikach chwila regeneracji, ale przede wszystkim dla samochodów - strefa tankownia przed najdłuższą próbą w rajdzie. Wydminy (OS 4,7 - dł.29,62 km) to już klasyk Rajdu Polski. Trasa, schowana częściowo w lesie, ale później prowadząca nieopodal 3 jezior jest niezwykle malownicza. Szczególnie polecamy ostatnie 4 kilometry odcinka, z największym naciskiem na 25 kilometr próby. To właśnie tutaj znajduje się jedno z najbardziej znanych miejsc na rajdzie i według wielu osób najlepszy punkt widokowy. Samochody można śledzić już podczas długiego dojazdu do serii trzech widowiskowych hopek. Aby ułatwić dotarcie do tego miejsca, uruchomiony zostanie specjalny Rally Bus startujący z parkingu dla kibiców w Kożuchach Wielkich. A na zakończenie tego dnia ponownie Super Oes w Mikołajkach.
Drugi dzień rajdu to kolejne trzy odcinki specjalne, przejeżdżane dwukrotnie. W niedzielny poranek załogi wyruszą na próbę Paprotki (OS 9,12 - dł.25,78 km), zlokalizowaną między Orzyszem a Miłkami. Ten odcinek również znany jest z ubiegłego roku, jednak pewnym utrudnieniem może być fakt, że tym razem będzie przejeżdżany w odwrotnym kierunku. W tej sytuacji niezwykle widowiskowa powinna być hopka zlokalizowana na 20 kilometrze tej próby. Najlepszy dojazd do tego miejsca prowadzi z miejscowości Miłki. Kibice mogą również wybrać się do Cierzpięt, by obserwować, jak kierowcy radzą sobie z naturalną szykaną, zakończoną szybkim "spadaniem".
Tuż po zakończeniu Paprotek załogi dotrą na kolejną próbę o zmiennej nawierzchni, czyli Miłki (OS 10,13 - dł. 23,26). Tutaj szczególnie polecamy ostry nawrót tuż za miejscowością Miłki a chwilę później serię dobrze widocznych hopek. W miejscowości Lipińskie będzie można dla odmiany zobaczyć przejście z asfaltu na bruk i za moment na szuter. Dla bezpieczeństwa zawodników zaplanowano tu również szykanę.
Tradycyjnie już, przed trzecim odcinkiem w pętli zawodnicy odwiedzą strefę tankowania - tym razem w Giżycku. A później ostatni i zarazem najkrótszy odcinek dnia, czyli Tros (OS 11,14 - dł.15,6 km). Tutaj szczególnie polecamy punkt widokowy znajdujący się tuż po starcie odcinka, gdzie czekają dwie, dobrze widoczne hopki, a później seria szybkich, ciasnych zakrętów i przejście z asfaltu na szuter. A wszystko tuż przy jeziorze Tałty - najgłębszym jeziorze rynnowym w gościnnej Krainie Wielkich Jezior Mazurskich.
65. Rajd Polski 2008 - mapy odcinków specjalnych (odnośniki do strony rajdpolski.pl):
Na stronie Orlen Platinum 65 Rajdu Polski dostępne są już mapki poszczególnych odcinków i na pewno część kibiców już dziś wybrała miejsca, które będzie chciała odwiedzić w tym roku. Dla niezdecydowanych publikujemy króciutką charakterystykę poszczególnych prób - wybór należy jednak oczywiście do Was.
Do odwiedzenia Super Oesu nikogo chyba namawiać nie trzeba. Zawodnicy będą tam startować parami a emocji na pewno nie zabraknie. Przypomnijmy - start w piątek i sobotę wieczorem.
W sobotę rano rozpocznie się prawdziwe ściganie i może się okazać, że już pierwszy odcinek w pętli może być odcinkiem prawdy. Próba Grabówka (OS 2,5 - dł.12,09) to pod wieloma względami odcinek "naj". Najmłodszy w rajdzie (rozgrywany po raz pierwszy), najkrótszy (poza Super Oes) i według wielu osób najtrudniejszy technicznie. Dodatkowo położony najbliżej Mikołajek. Pierwsza część prowadzi w odkrytym terenie. Już dwa kilometry od startu usytuowano doskonały punkt widokowy dla kibiców. Druga część próby ukryta jest w lasach i jest zdecydowanie trudniej dostępna.
Po Gawlikach chwila regeneracji, ale przede wszystkim dla samochodów - strefa tankownia przed najdłuższą próbą w rajdzie. Wydminy (OS 4,7 - dł.29,62 km) to już klasyk Rajdu Polski. Trasa, schowana częściowo w lesie, ale później prowadząca nieopodal 3 jezior jest niezwykle malownicza. Szczególnie polecamy ostatnie 4 kilometry odcinka, z największym naciskiem na 25 kilometr próby. To właśnie tutaj znajduje się jedno z najbardziej znanych miejsc na rajdzie i według wielu osób najlepszy punkt widokowy. Samochody można śledzić już podczas długiego dojazdu do serii trzech widowiskowych hopek. Aby ułatwić dotarcie do tego miejsca, uruchomiony zostanie specjalny Rally Bus startujący z parkingu dla kibiców w Kożuchach Wielkich. A na zakończenie tego dnia ponownie Super Oes w Mikołajkach.
Drugi dzień rajdu to kolejne trzy odcinki specjalne, przejeżdżane dwukrotnie. W niedzielny poranek załogi wyruszą na próbę Paprotki (OS 9,12 - dł.25,78 km), zlokalizowaną między Orzyszem a Miłkami. Ten odcinek również znany jest z ubiegłego roku, jednak pewnym utrudnieniem może być fakt, że tym razem będzie przejeżdżany w odwrotnym kierunku. W tej sytuacji niezwykle widowiskowa powinna być hopka zlokalizowana na 20 kilometrze tej próby. Najlepszy dojazd do tego miejsca prowadzi z miejscowości Miłki. Kibice mogą również wybrać się do Cierzpięt, by obserwować, jak kierowcy radzą sobie z naturalną szykaną, zakończoną szybkim "spadaniem".
Tuż po zakończeniu Paprotek załogi dotrą na kolejną próbę o zmiennej nawierzchni, czyli Miłki (OS 10,13 - dł. 23,26). Tutaj szczególnie polecamy ostry nawrót tuż za miejscowością Miłki a chwilę później serię dobrze widocznych hopek. W miejscowości Lipińskie będzie można dla odmiany zobaczyć przejście z asfaltu na bruk i za moment na szuter. Dla bezpieczeństwa zawodników zaplanowano tu również szykanę.
Tradycyjnie już, przed trzecim odcinkiem w pętli zawodnicy odwiedzą strefę tankowania - tym razem w Giżycku. A później ostatni i zarazem najkrótszy odcinek dnia, czyli Tros (OS 11,14 - dł.15,6 km). Tutaj szczególnie polecamy punkt widokowy znajdujący się tuż po starcie odcinka, gdzie czekają dwie, dobrze widoczne hopki, a później seria szybkich, ciasnych zakrętów i przejście z asfaltu na szuter. A wszystko tuż przy jeziorze Tałty - najgłębszym jeziorze rynnowym w gościnnej Krainie Wielkich Jezior Mazurskich.
65. Rajd Polski 2008 - mapy odcinków specjalnych (odnośniki do strony rajdpolski.pl):
źródło: rajdpolski.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Polski 2008: Opis odcinków specjalnych
Podobne: Rajd Polski 2008: Opis odcinków specjalnych
Rajd Polski ma szansę na powrót do kalendarza WRC? »
Rajd Polski rundą Mistrzostw Litwy »
Rajd Polski w 2019 roku ponownie rundą Mistrzostw Europy »
Rajd Polski: Griazin i Marczyk zwycięzcami, Łukjaniuk mistrzem Europy, Grzyb mistrzem Polski »
Podobne galerie: Rajd Polski 2008: Opis odcinków specjalnych
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter