Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Rajd Niemiec po OS8: Duval nie wytrzymał presji
Rajd Niemiec po OS8: Duval nie wytrzymał presji

Rajd Niemiec po OS8: Duval nie wytrzymał presji

2007-08-18 - Ł. Lach     Tagi:
Dzisiejszy etap składa się z 8 odcinków (164 km), podzielonych na 2 identyczne pętle z jedną wizytą w parku serwisowym. Cztery odcinki każdej pętli rozdzielone są krótkim 15-minutowym serwisem w Konken, po którym rozgrywany jest OS Erzweiler (16,51 km) oraz Arena Panzerplatte (30,55 km) zlokalizowane na poligonie Baumholder ze słynnymi betonowymi blokami "hinkelstein". Rano rozegrano już OS-y nr 7- St.Wendeler Land (16,37 km) i nr 8-Bosenberg (19,00 km).

Dzień rozpoczął się fatalnie dla lidera po I etapie - Francoisa Duvala. Na niedogrzanych oponach dwukrotnie przestrzelił nawrót i musiał zawracać. Belg stracił nie tylko 16,8s, ale także spadł na 2 miejsce. Na Bosenberg znowu popełnił błąd (zgasł silnik), stracił kolejne 10s i spadł na 4 miejsce - za kierowców Forda.

Na pierwsze miejsce powrócił Sebastien Loeb, wygrał OS9 3,5s przed Marcusem Gronholmem i prowadzi z przewagą niespełna 25 sekund. "Świetny start, w tej chwili wszystko jest OK. Dla mnie najważniejsze to utrzymać tą pozycję. Złapałem dobry rytm. Widzę, że Marcus nie zrobił dobrego czasu." - mówił Loeb. „Dobry poranek, bez błędów. Odcinki były podchwytliwe, ale udało nam się nie popełnić żadnego błędu. Fordy dobrze się spisały, zapowiada się ciekawa walka między Mikko i Marcusem. Będę nadal jechał swoim tempem i trzymał ich za mną”.
Mikko Hirvonen popisał się najlepszym czasem na St. Wendler i wyprzedził Gronholma, który miał małą przygodę i stracił tam 5s. Po OS8 Hirvonena, Gronholma i Duvala dzieli zaledwie 0,6s! Piąty Toni Gardemeister traci do tej grupy prawie minutę - "Ciągle nie jestem uszczęśliwiony. W 100% nie zadowala mnie setup auta. Próbujemy naciskać".

Xevi Pons wykonał obrót, następnie wypadł z drogi na 40s i Kopeckiemu, Latvali i Petterowi Solbergowi sprezentował awans do punktowanej ósemki, a sam spadł na 9 miejsce. Petter Solberg walczy nie tyle z konkurentami, co z samochodem "Coś jest nie tak ze sterowaniem. Samochód jakby sam skręca, nie wiem co jest grane, nie da się jechać".

Hennig Solberg skorzystał z SupeRally i powrócił do rajdu, Dani Sordo po wczorajszym wybuchu silnika C4-ki ostatecznie się wycofał.
Rajd Niemiec 2007 - wyniki po OS 8
1 S. Loeb / D. Elena Citroen C4 WRC 1h 33min. 24,6s
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Focus WRC 07 +24,9s
3 M. Gronholm / T. Rautiainen Ford Focus WRC 07 +25,1
4 F. Duval / P. Pivato Citroen Xsara WRC +25,5
5 T. Gardemeister / J. Honkanen Citroen Xsara WRC +1:18,5
6 J. Kopecky / F. Schovanek Skoda Fabia WRC
+1:42,7
7 J-M. Latvala / M. Antilla Ford Focus WRC 06 +1:57,6
8 P. Solberg / P. Mills Subaru Impreza WRC +2:24,9
9 X. Pons / X. Amigo Subaru Impreza WRC +2:26,4
10 M. Stohl / I. Minor
Citroen Xsara WRC +2:37,2



źródło: Rallye Deutschland

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rajd Niemiec po OS8: Duval nie wytrzymał presji

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit