Rajd Niemiec po OS8: Duval nie wytrzymał presji
2007-08-18 - Ł. Lach Tagi:
Dzisiejszy etap składa się z 8 odcinków (164 km), podzielonych na 2 identyczne pętle z jedną wizytą w parku serwisowym. Cztery odcinki każdej pętli rozdzielone są krótkim 15-minutowym serwisem w Konken, po którym rozgrywany jest OS Erzweiler (16,51 km) oraz Arena Panzerplatte (30,55 km) zlokalizowane na poligonie Baumholder ze słynnymi betonowymi blokami "hinkelstein". Rano rozegrano już OS-y nr 7- St.Wendeler Land (16,37 km) i nr 8-Bosenberg (19,00 km).
Dzień rozpoczął się fatalnie dla lidera po I etapie - Francoisa Duvala. Na niedogrzanych oponach dwukrotnie przestrzelił nawrót i musiał zawracać. Belg stracił nie tylko 16,8s, ale także spadł na 2 miejsce. Na Bosenberg znowu popełnił błąd (zgasł silnik), stracił kolejne 10s i spadł na 4 miejsce - za kierowców Forda.
Na pierwsze miejsce powrócił Sebastien Loeb, wygrał OS9 3,5s przed Marcusem Gronholmem i prowadzi z przewagą niespełna 25 sekund. "Świetny start, w tej chwili wszystko jest OK. Dla mnie najważniejsze to utrzymać tą pozycję. Złapałem dobry rytm. Widzę, że Marcus nie zrobił dobrego czasu." - mówił Loeb. „Dobry poranek, bez błędów. Odcinki były podchwytliwe, ale udało nam się nie popełnić żadnego błędu. Fordy dobrze się spisały, zapowiada się ciekawa walka między Mikko i Marcusem. Będę nadal jechał swoim tempem i trzymał ich za mną”.
Mikko Hirvonen popisał się najlepszym czasem na St. Wendler i wyprzedził Gronholma, który miał małą przygodę i stracił tam 5s. Po OS8 Hirvonena, Gronholma i Duvala dzieli zaledwie 0,6s! Piąty Toni Gardemeister traci do tej grupy prawie minutę - "Ciągle nie jestem uszczęśliwiony. W 100% nie zadowala mnie setup auta. Próbujemy naciskać".
Xevi Pons wykonał obrót, następnie wypadł z drogi na 40s i Kopeckiemu, Latvali i Petterowi Solbergowi sprezentował awans do punktowanej ósemki, a sam spadł na 9 miejsce. Petter Solberg walczy nie tyle z konkurentami, co z samochodem "Coś jest nie tak ze sterowaniem. Samochód jakby sam skręca, nie wiem co jest grane, nie da się jechać".
Hennig Solberg skorzystał z SupeRally i powrócił do rajdu, Dani Sordo po wczorajszym wybuchu silnika C4-ki ostatecznie się wycofał.
Dzień rozpoczął się fatalnie dla lidera po I etapie - Francoisa Duvala. Na niedogrzanych oponach dwukrotnie przestrzelił nawrót i musiał zawracać. Belg stracił nie tylko 16,8s, ale także spadł na 2 miejsce. Na Bosenberg znowu popełnił błąd (zgasł silnik), stracił kolejne 10s i spadł na 4 miejsce - za kierowców Forda.
Na pierwsze miejsce powrócił Sebastien Loeb, wygrał OS9 3,5s przed Marcusem Gronholmem i prowadzi z przewagą niespełna 25 sekund. "Świetny start, w tej chwili wszystko jest OK. Dla mnie najważniejsze to utrzymać tą pozycję. Złapałem dobry rytm. Widzę, że Marcus nie zrobił dobrego czasu." - mówił Loeb. „Dobry poranek, bez błędów. Odcinki były podchwytliwe, ale udało nam się nie popełnić żadnego błędu. Fordy dobrze się spisały, zapowiada się ciekawa walka między Mikko i Marcusem. Będę nadal jechał swoim tempem i trzymał ich za mną”.
Xevi Pons wykonał obrót, następnie wypadł z drogi na 40s i Kopeckiemu, Latvali i Petterowi Solbergowi sprezentował awans do punktowanej ósemki, a sam spadł na 9 miejsce. Petter Solberg walczy nie tyle z konkurentami, co z samochodem "Coś jest nie tak ze sterowaniem. Samochód jakby sam skręca, nie wiem co jest grane, nie da się jechać".
Hennig Solberg skorzystał z SupeRally i powrócił do rajdu, Dani Sordo po wczorajszym wybuchu silnika C4-ki ostatecznie się wycofał.
Rajd Niemiec 2007 - wyniki po OS 8 | |||
---|---|---|---|
1 | S. Loeb / D. Elena | Citroen C4 WRC | 1h 33min. 24,6s |
2 | M. Hirvonen / J. Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +24,9s |
3 | M. Gronholm / T. Rautiainen | Ford Focus WRC 07 | +25,1 |
4 | F. Duval / P. Pivato | Citroen Xsara WRC | +25,5 |
5 | T. Gardemeister / J. Honkanen | Citroen Xsara WRC | +1:18,5 |
6 | J. Kopecky / F. Schovanek | Skoda Fabia WRC |
+1:42,7 |
7 | J-M. Latvala / M. Antilla | Ford Focus WRC 06 | +1:57,6 |
8 | P. Solberg / P. Mills | Subaru Impreza WRC | +2:24,9 |
9 | X. Pons / X. Amigo | Subaru Impreza WRC | +2:26,4 |
10 | M. Stohl / I. Minor |
Citroen Xsara WRC | +2:37,2 |
źródło: Rallye Deutschland
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Niemiec po OS8: Duval nie wytrzymał presji
Galerie zdjęć
Newsletter