Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Niemiec po OS16: Za Citroenami Duval broni podium

Rajd Niemiec po OS16: Za Citroenami Duval broni podium
2008-08-17 - Ł. Lach Tagi: Duval, Rajd Niemiec
Licząca dwa OS-y pierwsza z dwóch niedzielnych pętli przybliżyła Sebastiena Loeba do siódmego zwycięstwa w Rajdzie Niemiec.
Mistrz świata popełnił o świcie drobny błąd na OS 14 tracąc 8 sekund do zespołowego kolegi, Daniego Sordo, ale na kolejnej próbie zrewanżował się i dwa Citroeny C4 WRC, rozdzielone dystansem 36,8 s zmierzają po podwójne zwycięstwo.
"W końcówce odcinka po prostu zgasiłem silnik na jednym z nawrotów" - tłumaczył Loeb na OS 15. "Na tym oesie było mnóstwo nawrotów, łatwo było o błąd na jednym z nich, co też mi się przydarzyło. Ale to żaden problem. Już się nie spieszymy. Nawet nie próbuję jechać szybko". Sordo potwierdził, że również spokojnie chce dotrzeć na metę liczącego w sumie 84 km najkrótszego z etapów 10. rundy mistrzostw świata.
"Jadę powoli i unikam zbędnego ryzyka. Wszystko OK, jestem zadowolony" - mówił Hiszpan. "Wbrem pozorom taka jazda potrafi sprawić sporo trudności, ale czuję się pewnie, wszystko idzie dobrze".
Kierowcy Citroena mogą się czuć tym pewnie, tym bardziej, że największy rywal Loeba w walce o tytuł, Mikko Hirvonen, który wciąż jest liderem klasyfikacji, przegrywa z Francoisem Duval w pojedynku o podium.
"Wszystko co możemy zrobić to jechać pełnym gazem i próbować go złapać" - powiedział Hirvonen oceniając szanse w pościgu. "Na pewno lepiej jest walczyć do końca niż wieźć się do mety, dlatego ostro cisnę, zapewniam Was".
Duval nie daje za wygraną. Wygrał OS 15 i 16 podwajając czterosekundową przewagę z wczoraj na Finem w fabrycznym Fordzie. Na końcowych trzech OS-ach Duval zapowiada podkręcenie tempa.
"Nadal różnice są bardzo małe, póki co nie ryzykowałem" - powiedział Duval. "Chcieliśmy jeszcze sprawdzić notatki aby przyspieszyć podczas drugiej przejazdu tych OS-ów".
Nie wiodło się drugiemu kierowcy Focusa w barwach BP-Ford Abu Dhabi. Jari-Matti Latvala wciąż nie może odrobić strat po wczorajszej "rolce". Tym razem fiński kierowca kończył próbę feldze i ugrzązł już na 9. miejscu.
"Nic mi nie wychodzi" - żalił się Latvala. "Nie jest dobrze, ale musimy jechać dalej. To stało się tuż za szczytem, był tam wysoki krawężnik, lekko go przytarliśmy i powietrze zaczęło powoli schodzić".
Petter Solberg włożył sporo wysiłku w wykręcanie na ciasnych nawrotach, podczas gdy Chris Atkinson nie mógł utrzymać auta przez problemy z amortyzatorami. Obaj kierowcy Subaru utrzymują jednak odpowiednio 5. i 6. pozycję.
Henning Solberg dzielnie broni się przed ósmym Urmo Aavą - różnica wynosi 14 s. Do zakończenia rajdu zawodnikom pozostał powtórny przejazd dwóch porannych OS-ów i krótki superoes Circus Maximus w Trewirze.
Mistrz świata popełnił o świcie drobny błąd na OS 14 tracąc 8 sekund do zespołowego kolegi, Daniego Sordo, ale na kolejnej próbie zrewanżował się i dwa Citroeny C4 WRC, rozdzielone dystansem 36,8 s zmierzają po podwójne zwycięstwo.
"W końcówce odcinka po prostu zgasiłem silnik na jednym z nawrotów" - tłumaczył Loeb na OS 15. "Na tym oesie było mnóstwo nawrotów, łatwo było o błąd na jednym z nich, co też mi się przydarzyło. Ale to żaden problem. Już się nie spieszymy. Nawet nie próbuję jechać szybko". Sordo potwierdził, że również spokojnie chce dotrzeć na metę liczącego w sumie 84 km najkrótszego z etapów 10. rundy mistrzostw świata.
"Jadę powoli i unikam zbędnego ryzyka. Wszystko OK, jestem zadowolony" - mówił Hiszpan. "Wbrem pozorom taka jazda potrafi sprawić sporo trudności, ale czuję się pewnie, wszystko idzie dobrze".
Kierowcy Citroena mogą się czuć tym pewnie, tym bardziej, że największy rywal Loeba w walce o tytuł, Mikko Hirvonen, który wciąż jest liderem klasyfikacji, przegrywa z Francoisem Duval w pojedynku o podium.
"Wszystko co możemy zrobić to jechać pełnym gazem i próbować go złapać" - powiedział Hirvonen oceniając szanse w pościgu. "Na pewno lepiej jest walczyć do końca niż wieźć się do mety, dlatego ostro cisnę, zapewniam Was".
"Nadal różnice są bardzo małe, póki co nie ryzykowałem" - powiedział Duval. "Chcieliśmy jeszcze sprawdzić notatki aby przyspieszyć podczas drugiej przejazdu tych OS-ów".
Nie wiodło się drugiemu kierowcy Focusa w barwach BP-Ford Abu Dhabi. Jari-Matti Latvala wciąż nie może odrobić strat po wczorajszej "rolce". Tym razem fiński kierowca kończył próbę feldze i ugrzązł już na 9. miejscu.
"Nic mi nie wychodzi" - żalił się Latvala. "Nie jest dobrze, ale musimy jechać dalej. To stało się tuż za szczytem, był tam wysoki krawężnik, lekko go przytarliśmy i powietrze zaczęło powoli schodzić".
Petter Solberg włożył sporo wysiłku w wykręcanie na ciasnych nawrotach, podczas gdy Chris Atkinson nie mógł utrzymać auta przez problemy z amortyzatorami. Obaj kierowcy Subaru utrzymują jednak odpowiednio 5. i 6. pozycję.
Henning Solberg dzielnie broni się przed ósmym Urmo Aavą - różnica wynosi 14 s. Do zakończenia rajdu zawodnikom pozostał powtórny przejazd dwóch porannych OS-ów i krótki superoes Circus Maximus w Trewirze.
Rajd Niemiec 2008 - wyniki po OS 16 z 19 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1. | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 2:57:43.3 |
2. | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +36.8 |
3. | Duval / Pivato | Ford Focus WRC 07 | +1:30.6 |
4. | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 08 | +1:38.6 |
5. | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC 08 | +2:37.4 |
6. | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC 08 | +4:22.5 |
7. | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +5:07.9 |
8. | Aava / Sikk | Citroen C4 WRC | +5:21.9 |
9. | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 08 | +6:08.6 |
10. | Gardemeister / Tuominen | Suzuki SX4 WRC | +6:22.4 |
V10.pl fot. Stobart, McKlein
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Rajd Niemiec po OS16: Za Citroenami Duval broni podium
Podobne: Rajd Niemiec po OS16: Za Citroenami Duval broni podium




Podobne galerie: Rajd Niemiec po OS16: Za Citroenami Duval broni podium
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter