Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Niemiec po OS16: Duval w natarciu, odpadają Subaru
Rajd Niemiec po OS16: Duval w natarciu, odpadają Subaru
2007-08-19 - Ł. Lach Tagi:
Trzeci etap składa się z dwóch przejazdów oesów Dhrontal (11,14km) oraz Moselwein (18,08km) rozdzielonych wizytą na superoesie Circus Maximus Trier (4,37km), gdzie zawodnicy startują w 15-sekundowych odstępach. Cały etap liczy 62 kilometry ścigania bez odwiedzania parku serwisowego.
Po dwóch pierwszych niedzielnych odcinkach nie zmieniła się kolejność na trzech pierwszych miejscach, natomiast zmianie uległy priorytety kierowców w walce o pozycje. Sebastien Loeb przespał poranek (8.czas +8,6s), na następnym przyspieszył (3.czas +2,9s) i ma bezpieczną 29-sekundową przewagę. "Przespaliśmy pierwszy OS, czas nie był dobry, mocno się ślizgaliśmy. Teraz musiałem nieco przyspieszyć. Odcinek nie był łatwy - duże dohamowania do ciasnych nawrotów, łatwo tu popełnić błąd, musze utrzymać koncentrację."
Z przewagą odpowiednio 2,1s oraz 0,1 oba odcinki wygrał Francois Duval, tym samym wyjaśnił na swoją korzyść kwestię pojedynku o trzecie miejsce z Mikko Hirvonenem i powoli "dobiera się" do Marcusa Gronholma do którego traci 9,9s. "Dobry poranek, jadę porównywalnym tempem do wczorajszego. Trochę przyspieszyłem, ale nie za bardzo, bo najważniejsze to zostać na drodze" - mówił Duval.
"Duval ciśnie jak cholera" - przyznał Gronholm, który uzyskał dziś dobry trzeci i drugi czas, ale na obu oesach musiał uznać wyższość Duvala. Mikko Hirvonen szybko zakończył pojedynek z Duvlem z powodu źle dobranych opon - "Stwierdziliśmy, że zaryzykujemy z oponami, była mała szansa na lekkie opady deszczu, to koniec walki." - mówił Mikko jadąc na miękkiej mieszance po prawie całkiem suchym asfalcie.
Toni Gardemeister nie tylko wyprzedził Jana Kopeckyego, ale zdążył także umocnić się na piątej pozycji. Był szybszy od Czecha na obu odcinkach, ma 6-sekundową przewagę choć nie obyło się bez problemów "Staramy się naciskać, na dwóch skrzyżowaniach pojechałem prosto, straciliśmy trochę czasu. Silnik też nie jest idealny." - mówił Toni.
Jan Kopecky odpuścił pojedynek z Gardemeisterem i przyznał, że 6 miejsce go w pełni satysfakcjonuje - "Nie chcę popełnić żadnego głupiego błędu, jak miało to miejsce w Finlandii". Czech będzie musiał jeszcze powalczyć o to miejsce, bo od rana Petter Solberg jest zachwycony dyspozycją Subaru Imprezy WRC, dwukrotnie uzyskał czwarty czas i jest 7,6s za Kopeckym.
Petter Solberg to jedyny kierowca fabryczny Subaru, który pozostał w stawce. Xevi Pons stracił 8 miejsce po awarii silnika na pierwszej próbie dnia. Chris Atkinson zaczął od doskonałego drugiego czasu, ale na następnym odcinku przyciął za mocno zakręt i wypadł z drogi po raz drugi i ostatni w tym rajdzie.
Z przewagą odpowiednio 2,1s oraz 0,1 oba odcinki wygrał Francois Duval, tym samym wyjaśnił na swoją korzyść kwestię pojedynku o trzecie miejsce z Mikko Hirvonenem i powoli "dobiera się" do Marcusa Gronholma do którego traci 9,9s. "Dobry poranek, jadę porównywalnym tempem do wczorajszego. Trochę przyspieszyłem, ale nie za bardzo, bo najważniejsze to zostać na drodze" - mówił Duval.
"Duval ciśnie jak cholera" - przyznał Gronholm, który uzyskał dziś dobry trzeci i drugi czas, ale na obu oesach musiał uznać wyższość Duvala. Mikko Hirvonen szybko zakończył pojedynek z Duvlem z powodu źle dobranych opon - "Stwierdziliśmy, że zaryzykujemy z oponami, była mała szansa na lekkie opady deszczu, to koniec walki." - mówił Mikko jadąc na miękkiej mieszance po prawie całkiem suchym asfalcie.
Jan Kopecky odpuścił pojedynek z Gardemeisterem i przyznał, że 6 miejsce go w pełni satysfakcjonuje - "Nie chcę popełnić żadnego głupiego błędu, jak miało to miejsce w Finlandii". Czech będzie musiał jeszcze powalczyć o to miejsce, bo od rana Petter Solberg jest zachwycony dyspozycją Subaru Imprezy WRC, dwukrotnie uzyskał czwarty czas i jest 7,6s za Kopeckym.
Petter Solberg to jedyny kierowca fabryczny Subaru, który pozostał w stawce. Xevi Pons stracił 8 miejsce po awarii silnika na pierwszej próbie dnia. Chris Atkinson zaczął od doskonałego drugiego czasu, ale na następnym odcinku przyciął za mocno zakręt i wypadł z drogi po raz drugi i ostatni w tym rajdzie.
Rajd Niemiec 2007 - wyniki po OS 16 | |||
---|---|---|---|
1 | S. Loeb / D. Elena | Citroen C4 WRC | 3h 6min. 31,4s |
2 | M. Gronholm / T. Rautiainen | Ford Focus WRC 07 | +29,0 |
3 | F. Duval / P. Pivato | Citroen Xsara WRC | +38,9 |
4 | M. Hirvonen / J. Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +1:06,2 |
5 | T. Gardemeister / J. Honkanen | Citroen Xsara WRC | +2:51,6 |
6 | J. Kopecky / F. Schovanek | Skoda Fabia WRC | +2:57,8 |
7 | P. Solberg / P. Mills | Subaru Impreza WRC | +3:05,4 |
8 | J-M. Latvala / M. Antilla | Ford Focus WRC 06 | +5:15,8 |
9 | M. Wilson /M. Orr | Ford Focus WRC 06 | +10:05,5 |
10 | G. Wilks / P. Pugh |
Ford Focus WRC 05 | +19:21,1 |
źródło: Rallye Deutschland
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Rajd Niemiec po OS16: Duval w natarciu, odpadają Subaru
Newsletter
Galerie zdjęć