Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Niemiec po I dniu: Francois Duval sensacyjnym liderem!
Rajd Niemiec po I dniu: Francois Duval sensacyjnym liderem!
2007-08-17 - Ł. Lach Tagi:
Francois Duval wygrał środkowy OS pętli 23-kilometrowy Grafschaft Valendz 2, na kolejnym uzyskał drugi czas, ale także przed Loebem i na ostatnim odcinku dnia objął sensacyjne prowadzenie po I etapie Rajdu Niemiec. "Szybko złapałem rytm, w pewnym sensie jest to dla mnie domowa impreza. Odcinki bardzo przypominają mi te znane z mistrzostw Belgi, więc nie musiałem się długo przyzwyczajać" - mówił 27-letni lider.
Sebastien Loeb prowadził od pierwszego odcinka, ale nie trafił z doborem opon na drugą pętlę. Na OS5 i OS6 stracił do Duvala odpowiednio 1,3s oraz 3s i roztrwonił 3 sekundową przewagę. "Mimo wszystko jestem zadowolony z naszej pozycji" - mówił Loeb zanim poznał czas Duvala. "Na początku pętli spodziewałem się, że stracimy nawet 15 sekund. Wielki błąd w doborze opon - w tych warunkach było i tak nienajgorzej. Jutro będzie lepiej.”
Szpiedzy pogodowi Citroena nie spisali się, mokra trasa wyschła bardzo szybko i Loeb zastał suchy asfalt będąc na miękkiej mieszance - opony zużywały się w drastycznym tempie.
Trzeci jest Marcus Gronholm, który podobnie jak jego zespołowy kolega - Mikko Hirvonen - wybrał twardą mieszankę. Kierowców Forda dzieli 5 sekund. "Dobrze dobraliśmy opony. Seb radził sobie niesłychanie dobrze na tych miękkich. Teraz jestem bliżej, pierwszy odcinek źle nam poszedł, więc strata jest już spora (16 sekund do Loeba- przy.red.)" - mówił Gronholm.
Z rajdem pożegnał się dotychczas czwarty Dani Sordo, który kolejny raz miał problemy z niezawodnością C4-ki WRC. Najpierw samochód nie chciał ruszyć z miejsca na starcie OS6, a po ośmiu kilometrach silnik ostatecznie odmówił posłuszeństwa. Sordo nie pomoże Loebowi w odrabianiu starty punktowej do Gronholma, na co tak bardzo liczyło szefostwo Citroena.Na niepowodzeniu zawodników z fabrycznych zespołów skorzystała konkurencja. Toni Gardemeister awansował aż na 5 miejsce. Jan Kopecky traci do niego 22 sekundy, Czech miał rano problemy z mocą Skody Fabi WRC - "Teraz samochód spisuje się dobrze, mam nadzieję, że jutrzejsze odcinki będą dla nas lepsze".Dziesięć sekund za Kopeckym jest trzeci kierowca Subaru - Xevi Pons: "Dziś był trudny dzień. Rano nie czułem auta, mieliśmy problemy z podsterownością i hamulcami. Nie jest dobrze, ale jutro będzie inny dzień".
Punktowaną ósemkę zamyka Jari Matti Latvala ze Stobart Motorsport, OS6 ukończył z uszkodzonym tyłem - "Na bardzo szybkim prawym zakręcie pod górę trafiłem na luźną nawierzchnię i tył poszedł po winogronach".Petter Solberg uderzył w coś twardego przy pokonywaniu jednego z nawrotów na OS4 i z każdym kolejnym odcinkiem pogarszał się stan jego Imprezy WRC. Przednie koła straciły geometrię, a lewa opona została pozbawiona resztek bieżnika. Pokonanie dwóch odcinków niesprawnym samochodem kosztowało dodatkowe 1,5 minuty i spadek poza punktowaną ósemkę. Do Latvali traci dokładnie 10 sekund.
Manfred Stohl jest dziesiąty - "Nie jestem zadowolony ponieważ rano nie wychodziła mi szybka jazda, na dodatek później straciliśmy hamulce. Jutro wracam do gry". Chris Atkinson popisał się zwycięstwem na ostatnim odcinku dnia, ale po wizycie w rowie jego strata do lidera wynosi ponad 8 minut. Henning Solberg tuż na początku OS5 urwał w Focusie WRC.
Jutro zawodników czeka 8 odcinków specjalnych, a w niedzielę 5 kolejnych.
Trzeci jest Marcus Gronholm, który podobnie jak jego zespołowy kolega - Mikko Hirvonen - wybrał twardą mieszankę. Kierowców Forda dzieli 5 sekund. "Dobrze dobraliśmy opony. Seb radził sobie niesłychanie dobrze na tych miękkich. Teraz jestem bliżej, pierwszy odcinek źle nam poszedł, więc strata jest już spora (16 sekund do Loeba- przy.red.)" - mówił Gronholm.
Punktowaną ósemkę zamyka Jari Matti Latvala ze Stobart Motorsport, OS6 ukończył z uszkodzonym tyłem - "Na bardzo szybkim prawym zakręcie pod górę trafiłem na luźną nawierzchnię i tył poszedł po winogronach".Petter Solberg uderzył w coś twardego przy pokonywaniu jednego z nawrotów na OS4 i z każdym kolejnym odcinkiem pogarszał się stan jego Imprezy WRC. Przednie koła straciły geometrię, a lewa opona została pozbawiona resztek bieżnika. Pokonanie dwóch odcinków niesprawnym samochodem kosztowało dodatkowe 1,5 minuty i spadek poza punktowaną ósemkę. Do Latvali traci dokładnie 10 sekund.
Manfred Stohl jest dziesiąty - "Nie jestem zadowolony ponieważ rano nie wychodziła mi szybka jazda, na dodatek później straciliśmy hamulce. Jutro wracam do gry". Chris Atkinson popisał się zwycięstwem na ostatnim odcinku dnia, ale po wizycie w rowie jego strata do lidera wynosi ponad 8 minut. Henning Solberg tuż na początku OS5 urwał w Focusie WRC.
Jutro zawodników czeka 8 odcinków specjalnych, a w niedzielę 5 kolejnych.
Rajd Niemiec 2007 - wyniki I etapu (po OS 6) | |||
---|---|---|---|
1 | F. Duval / P. Pivato | Citroen Xsara WRC | 1h 14min. 10,9s |
2 | S. Loeb / D. Elena | Citroen C4 WRC | +1,3s |
3 | M. Gronholm / T. Rautiainen |
Ford Focus WRC 07 | +17,4 |
4 | M. Hirvonen / J. Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +22,7 |
5 | T. Gardemeister / J. Honkanen | Citroen Xsara WRC | +1:04,2 |
6 | J. Kopecky / F. Schovanek | Skoda Fabia WRC |
+1:26,6 |
7 | X. Pons / X. Amigo | Subaru Impreza WRC | +1:37,2 |
8 | J-M. Latvala / M. Antilla |
Ford Focus WRC 06 | +1:40,7 |
9 | P. Solberg / P. Mills |
Subaru Impreza WRC | +1:50,7 |
10 | M. Stohl / I. Minor |
Citroen Xsara WRC | +2:10,3 |
źródło: foto: McKlein
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Niemiec po I dniu: Francois Duval sensacyjnym liderem!
Newsletter
Galerie zdjęć