Rajdy » Mistrzostwa Świata WRC » Aktualności » Rajd Niemiec 2012 - przygody Sordo, Solberga i Neuville'a na Panzerplatte
Rajd Niemiec 2012 - przygody Sordo, Solberga i Neuville'a na Panzerplatte
2012-08-25 - Ł. Łuniewski Tagi: Loeb, Rajd Niemiec, WRC, Wyniki, PWRC
Zgodnie z przewidywaniami blisko 47-kilometrowy odcinek Arena Panzerplatte przyniósł niesamowite wrażenia kibicom rajdowym, którzy emocjonowali się pojedynkiem Sebastiena Loeba z Jari-Matti Latvalą oraz problemami Pettera Solberga, Daniego Sordo i Thierry Neuville'a.
Norweg urwał prawe tylne koło i zatrzymał się po przejechaniu ósmego międzyczasu, gdzie tracił do Sebastiena Loeba 9,7 sekundy. Na ósmym międzyczasie rywalizację zakończył także Thierry Neuville, który tracił do Francuza 0,6 sekundy. Belg wypadł z trasy. Dani Sordo po problemach po piątym międzyczasie dotarł do mety ze stratą blisko trzech minut. Mieliśmy powolnego kapcia i kontynuowałem jazdę. Gdy opona zniszczyła się postanowiłem zatrzymać się i zmienić koło - opowiadał Sordo.
Odcinek najszybciej pokonał Sebastien Loeb, który wyprzedził Jari-Matti Latvalę (+0,8) i Mikko Hirvonena (+5,1).
Byłem bardzo ostrożny. Nie atakowałem i przejechałem odcinek bez żadnych błędów. Jak na razie dzisiejsze odcinki były dobre - mówił Loeb jadący na miękkich oponach. Było dobrze. Na początku mieliśmy trzy sekundy przewagi, ale Loeb oszczędzał opony. Teraz ważne będzie utrzymanie pozycji na podium - komentował Latvala.
Mamy coraz wyższą pozycję. To nie był trudny odcinek. Jechaliśmy na twardych oponach po mokrych i wilgotnych partiach, ale w końcu wszystko dobrze działa - mówił Hirvonen.
Czwartym czasem popisał się Mads Ostberg (+8,6), szybszy od Otta Tanaka (+14,6), Evgeny Novikova (+25,4), Chrisa Atkinsona (+43,6), Sebastiena Ogiera (+48,3) i Petera van Merksteijna (+53,7).
Jest dość dobrze, ale było ciężko. Mieliśmy założone na krzyż opony miękkie i twarde. To dobrze zadziałało. Staramy się być lepsi i teraz jazda jest o wiele bardziej przyjemna - komentował Ostberg.
Z pewnością nie atakuję. Na niektórych skrzyżowaniach było bardzo trudno - donosił Tanak.
Było ciężko, ale nic specjalnego nie wydarzyło się. Tu było 180 skrzyżowań i przestrzeliłem tylko dwa! - mówił Novikov.
W 50% jest wilgotno. Taktyka stałego tempa sprawdza się i awansujemy. Z pewnością możemy jechać szybciej. Samochód pracuje dobrze i staramy się dbać o wszystko - donosił Atkinson.
Było w porządku. Wystartowalismy na miękkich oponach i to nie był zły wybór. Było wiele brudnych miejsc na tym odcinku - mówił Ogier.
Ostatnie 10 kilometrów jechałem na piątym biegu. Mam nadzieję, że znajdziemy na to sposób. Dźwignia zmiany biegów urwała się. Jestem na piątym biegu i liczę, że dojedziemy do serwisu - relacjonował van Merksteijn.
W klasyfikacji generalnej Loeb wyprzedza Latvalę (+1:29,7), Hirvonena (+2:05,0), Ostberga (+2:47,9), Tanaka (+2:48,7) i Sordo (+3:57,0).
W PWRC Michał Kościuszko pewnie wygrał odcinek i powiekszył przewagę nad Benito Guerrą w klasyfikacji generalnej. Kierowców Lancerów Evo X dzielą blisko dwie i pół minuty.
Norweg urwał prawe tylne koło i zatrzymał się po przejechaniu ósmego międzyczasu, gdzie tracił do Sebastiena Loeba 9,7 sekundy. Na ósmym międzyczasie rywalizację zakończył także Thierry Neuville, który tracił do Francuza 0,6 sekundy. Belg wypadł z trasy. Dani Sordo po problemach po piątym międzyczasie dotarł do mety ze stratą blisko trzech minut. Mieliśmy powolnego kapcia i kontynuowałem jazdę. Gdy opona zniszczyła się postanowiłem zatrzymać się i zmienić koło - opowiadał Sordo.
Odcinek najszybciej pokonał Sebastien Loeb, który wyprzedził Jari-Matti Latvalę (+0,8) i Mikko Hirvonena (+5,1).
Byłem bardzo ostrożny. Nie atakowałem i przejechałem odcinek bez żadnych błędów. Jak na razie dzisiejsze odcinki były dobre - mówił Loeb jadący na miękkich oponach. Było dobrze. Na początku mieliśmy trzy sekundy przewagi, ale Loeb oszczędzał opony. Teraz ważne będzie utrzymanie pozycji na podium - komentował Latvala.
Mamy coraz wyższą pozycję. To nie był trudny odcinek. Jechaliśmy na twardych oponach po mokrych i wilgotnych partiach, ale w końcu wszystko dobrze działa - mówił Hirvonen.
Jest dość dobrze, ale było ciężko. Mieliśmy założone na krzyż opony miękkie i twarde. To dobrze zadziałało. Staramy się być lepsi i teraz jazda jest o wiele bardziej przyjemna - komentował Ostberg.
Z pewnością nie atakuję. Na niektórych skrzyżowaniach było bardzo trudno - donosił Tanak.
Było ciężko, ale nic specjalnego nie wydarzyło się. Tu było 180 skrzyżowań i przestrzeliłem tylko dwa! - mówił Novikov.
W 50% jest wilgotno. Taktyka stałego tempa sprawdza się i awansujemy. Z pewnością możemy jechać szybciej. Samochód pracuje dobrze i staramy się dbać o wszystko - donosił Atkinson.
Było w porządku. Wystartowalismy na miękkich oponach i to nie był zły wybór. Było wiele brudnych miejsc na tym odcinku - mówił Ogier.
Ostatnie 10 kilometrów jechałem na piątym biegu. Mam nadzieję, że znajdziemy na to sposób. Dźwignia zmiany biegów urwała się. Jestem na piątym biegu i liczę, że dojedziemy do serwisu - relacjonował van Merksteijn.
W klasyfikacji generalnej Loeb wyprzedza Latvalę (+1:29,7), Hirvonena (+2:05,0), Ostberga (+2:47,9), Tanaka (+2:48,7) i Sordo (+3:57,0).
W PWRC Michał Kościuszko pewnie wygrał odcinek i powiekszył przewagę nad Benito Guerrą w klasyfikacji generalnej. Kierowców Lancerów Evo X dzielą blisko dwie i pół minuty.
Rajd Niemiec 2012 - na OS9 | |||
---|---|---|---|
poz. | kierowca |
samochód |
czas |
1 | Sebastien Loeb | Citroen DS3 WRC | 27:31,9 |
2 | Jari-Matti Latvala | Ford Fiesta WRC | +0,8 |
3 | Mikko Hirvonen | Citroen DS3 WRC | +5,1 |
4 | Mads Ostberg | Ford Fiesta WRC | +8,6 |
5 | Ott Tanak | Ford Fiesta WRC | +14,6 |
6 | Evgeny Novikov | Ford Fiesta WRC | +25,4 |
7 | Chris Atkinson | Mini John Cooper Works WRC | +43,6 |
8 | Sebastien Ogier | Skoda Fabia S2000 | +48,3 |
9 | Peter van Merksteijn | Citroen DS3 WRC | +53,7 |
10 | Andreas Mikkelsen | Skoda Fabia S2000 | +1:09,9 |
16 1.PWRC | Michał Kościuszko | Mitsubishi Lancer Evo X | +2:36,9 |
Rajd Niemiec 2012 - po OS9 z 15 | |||
---|---|---|---|
poz. | kierowca |
samochód |
czas |
1 | Sebastien Loeb | Citroen DS3 WRC | 2:11:08,6 |
2 | Jari-Matti Latvala | Ford Fiesta WRC | +1:29,7 |
3 | Mikko Hirvonen | Citroen DS3 WRC | +2:05,0 |
4 | Mads Ostberg | Ford Fiesta WRC | +2:47,9 |
5 | Ott Tanak | Ford Fiesta WRC | +2:48,7 |
6 | Dani Sordo | Mini John Cooper Works WRC | +3:57,0 |
7 | Chris Atkinson | Mini John Cooper Works WRC | +5:27,9 |
8 | Sebastien Ogier | Skoda Fabia S2000 | +6:37,3 |
9 | Peter van Merksteijn | Citroen DS3 WRC | +7:05,6 |
10 | Andreas Mikkelsen | Skoda Fabia S2000 | +8:12,3 |
16 1PWRC | Michał Kościuszko | Mitsubishi Lancer Evo X | +15:49,8 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Niemiec 2012 - przygody Sordo, Solberga i Neuville'a na Panzerplatte
Podobne: Rajd Niemiec 2012 - przygody Sordo, Solberga i Neuville'a na Panzerplatte
Sebastien Loeb wygrywa Rajd Niemiec dziewiąty raz w karierze »
Rajd Niemiec 2012 - oes dla Solberga, Loeb o krok od wygranej »
Rajd Niemiec 2012 - Loeb pewnie kroczy po zwycięstwo »
Rajd Niemiec 2012 - klasyfikacja generalna po sobotnim etapie »
Podobne galerie: Rajd Niemiec 2012 - przygody Sordo, Solberga i Neuville'a na Panzerplatte
Prezentacja zespołu Loeb Racing »
Rajd Niemiec 2012 w obiektywie Zbigniewa Malczyka »
Rajd Niemiec 2012 w obiektywie Macieja Niechwiadowicza »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć