Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Rajd Niemiec 2007 - zapowiedź
Rajd Niemiec

Rajd Niemiec 2007 - zapowiedź

2007-08-14 - Ł. Lach     Tagi:
Dziesiąta runda mistrzostw - Rajdu Niemiec (16 - 19 sierpnia), może okazać się równie trudna i nieprzewidywalna, jak otwierający sezon klasyk w Monte Carlo. Trasy przypominają nie tylko nawierzchnią odcinki we francuskich Alpach Nadmorskich. Zmienna charakterystyka OS-ów i nieustająca groźba deszczu mogą znacznie utrudnić dobór opon. Trzy ostatnie rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA rozegrane na nawierzchniach szutrowych zakończyły się zwycięstwami Forda. Aktualny mistrz świata, zespół BP-Ford stanie na starcie rajdu z przewagą 40 punktów nad wiceliderem klasyfikacji. Marcus Gronholm i Timo Rautiainen, zwycięzcy Rajdu Finlandii a także wcześniejszych rund we Włoszech i w Grecji wyruszą na trasę z przewagą 13 punktów w klasyfikacji kierowców. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen zajmują trzecią pozycję w tabeli, zaledwie 5 punktów za Sebastienem Loebem. Bazą rajdu jest Trier, najstarsze niemieckie miasto położone niedaleko granicy z Luksemburgiem. Trasy odcinków specjalnych wytyczono na trzech zróżnicowanych rodzajach dróg. Nierówne, wąskie drogi w winnicach nad Mozelą będą gościć pierwszy i ostatni etap. Trasy na przemian pnące się w górę i opadające w dół łączą szybkie sekcje i ciasne nawroty. Wiele zakrętów jest zasłoniętych przez wysokie winorośle, co czyni trasy jeszcze trudniejszymi. Drogi publiczne w zagłębiu Saary, na których załogi będą rywalizować podczas drugiego etapu pozwalają na bardziej płynną jazdę. Miejscami otoczone są drzewami i mogą okazać się zdradliwe, gdy spadnie deszcz.
Najtrudniejsze OS-y załogi napotkają na poligonie Baumholder. Drogi używane na co dzień przez czołgi armii USA są jedyne w swoim rodzaju. Łączą szerokie, szybkie asfaltowe sekcje z wyboistymi i szorstkimi fragmentami o nawierzchni betonowej. To połączenie wymaga od opon BF-Goodrich ponadprzeciętnej trwałości.Masywne betonowe bryły zwane po niemiecku "hinkelstein", ustawione wzdłuż dróg, by wyznaczać trasę dla czołgów podczas manewrów, nie wybaczają najmniejszych błędów. Spotkanie z nimi oznacza zwykle odpadnięcie z rajdu. Trasy zawsze są zanieczyszczone. Mieszanka piasku i żwiru sprawia, że nawierzchnia jest śliska nawet gdy jest sucho, a kiedy spadnie deszcz, warunki stają się ekstremalnie trudne. Dlatego nazywanie „asfaltem” nawierzchni na poligonie Baumholder jest niezbyt ścisłym określeniem.

Trasa przeszła spore zmiany w porównaniu z ubiegłym rokiem. Park serwisowy powróci do miasta Trier, gdzie ostatnio gościł w 2002 roku. Rozegrany w niedzielę Super OS będzie prowadził wokół Porta Nigra, zabytku wpisanego na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. W tym samym czasie na trasie będą znajdować się cztery samochody startujące w 15-sekundowych odstępach. Próba ta zastąpi znane z ubiegłych lat widowisko na ulicach St. Wendel. Jednak dla wyników rajdu o wiele ważniejsze będą OS-y w winnicach nad Mozelą. Kierowcy zagoszczą tam podczas dwóch etapów - w piątek i w niedzielę. W rezultacie stracą na znaczeniu odcinki w Kraju Saary.

Po uroczystym starcie w czwartek wieczorem i piątkowym etapie nad Mozelą, zawodnicy rywalizować będą w sobotę na najdłuższym etapie rajdu. OS-y rozgrywane w Kraju Saary i na poligonie Baumholder będą liczyły łącznie 164,86 km. Załogi będą korzystać z mini serwisu w Konken. Kierowcy będą mieli do pokonania 19 OS-ów o łącznej długości 356,27 km , z których tylko Super OS będzie przejeżdżany jednokrotnie. Całkowita długość rajdu to 1227,04 km.
25. Rajd Niemiec 2007 - harmonogram
Data
17-16.08.2007
Nawierzchnia asfalt
Ilość etapów
3
Ilość odcinków
19
Całkowita długość rajdu1227,04 km
Długość dojazdówek
870,77 km
Długość oesów
356,27 km
Rajd Niemiec Etap 1
Długość 128,60 km - oesy
268,30 km - dojazdówki
Piątek
OS 1Ruwertal / Fell19,79 km
10:13
OS 2Grafschaft Veldenz23,04 km
11:26
OS 3Schönes Moselland
21,47 km
12:09
Park Serwisowy
OS 4Ruwertal / Fell19,79 km 15:17
OS 5Grafschaft Veldenz23,04 km 16:30
OS 6Schönes Moselland21,47 km17:13
Rajd Niemiec Etap 2
Długość 164,86 km - oesy
421,72 km - dojazdówki

Sobota
OS 7
St. Wendeler Land 16,37 km
8:33
OS 8
Bosenberg
19,00 km
9:06
Lotny serwis
OS 9
Erzweiler
16,51 km
10:29
OS 10Arena Panzerplatte30,55 km
11:02
Park Serwisowy
OS 11St. Wendeler Land
16,37 km
14:45
OS 12Bosenberg19,00 km
15:18
Lotny Seris
OS 13Erzweiler
16,51 km16:41
OS 14
Arena Panzerplatte
30,55 km
17:14
Rajd Niemiec Etap 3
Długość 62,81 km - oesy
180,75 - dojazdówki
Niedziela
OS 15
Dhrontal 11,14 km
9:18
OS 16
Moselwein 18,08 km
9:46
OS 17
SSS Circus Maximus Trier 4,37 km
11:11
OS 18
Dhrontal11,14 km13:24
OS 19
Moselwein18,08 km13:52
META



źródło: Ford, foto: Ford, SWRT.com, Citroen, Red Bull

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rajd Niemiec 2007 - zapowiedź

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit