Rajd Niemiec 2007 - zapowiedź
2007-08-14 - Ł. Lach Tagi:
Dziesiąta runda mistrzostw - Rajdu Niemiec (16 - 19 sierpnia), może okazać się równie trudna i nieprzewidywalna, jak otwierający sezon klasyk w Monte Carlo. Trasy przypominają nie tylko nawierzchnią odcinki we francuskich Alpach Nadmorskich. Zmienna charakterystyka OS-ów i nieustająca groźba deszczu mogą znacznie utrudnić dobór opon.
Trzy ostatnie rundy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA rozegrane na nawierzchniach szutrowych zakończyły się zwycięstwami Forda. Aktualny mistrz świata, zespół BP-Ford stanie na starcie rajdu z przewagą 40 punktów nad wiceliderem klasyfikacji. Marcus Gronholm i Timo Rautiainen, zwycięzcy Rajdu Finlandii a także wcześniejszych rund we Włoszech i w Grecji wyruszą na trasę z przewagą 13 punktów w klasyfikacji kierowców. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen zajmują trzecią pozycję w tabeli, zaledwie 5 punktów za Sebastienem Loebem.
Bazą rajdu jest Trier, najstarsze niemieckie miasto położone niedaleko granicy z Luksemburgiem. Trasy odcinków specjalnych wytyczono na trzech zróżnicowanych rodzajach dróg. Nierówne, wąskie drogi w winnicach nad Mozelą będą gościć pierwszy i ostatni etap. Trasy na przemian pnące się w górę i opadające w dół łączą szybkie sekcje i ciasne nawroty. Wiele zakrętów jest zasłoniętych przez wysokie winorośle, co czyni trasy jeszcze trudniejszymi. Drogi publiczne w zagłębiu Saary, na których załogi będą rywalizować podczas drugiego etapu pozwalają na bardziej płynną jazdę. Miejscami otoczone są drzewami i mogą okazać się zdradliwe, gdy spadnie deszcz.
Najtrudniejsze OS-y załogi napotkają na poligonie Baumholder. Drogi używane na co dzień przez czołgi armii USA są jedyne w swoim rodzaju. Łączą szerokie, szybkie asfaltowe sekcje z wyboistymi i szorstkimi fragmentami o nawierzchni betonowej. To połączenie wymaga od opon BF-Goodrich ponadprzeciętnej trwałości.Masywne betonowe bryły zwane po niemiecku "hinkelstein", ustawione wzdłuż dróg, by wyznaczać trasę dla czołgów podczas manewrów, nie wybaczają najmniejszych błędów. Spotkanie z nimi oznacza zwykle odpadnięcie z rajdu. Trasy zawsze są zanieczyszczone. Mieszanka piasku i żwiru sprawia, że nawierzchnia jest śliska nawet gdy jest sucho, a kiedy spadnie deszcz, warunki stają się ekstremalnie trudne. Dlatego nazywanie „asfaltem” nawierzchni na poligonie Baumholder jest niezbyt ścisłym określeniem.
Trasa przeszła spore zmiany w porównaniu z ubiegłym rokiem. Park serwisowy powróci do miasta Trier, gdzie ostatnio gościł w 2002 roku. Rozegrany w niedzielę Super OS będzie prowadził wokół Porta Nigra, zabytku wpisanego na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. W tym samym czasie na trasie będą znajdować się cztery samochody startujące w 15-sekundowych odstępach. Próba ta zastąpi znane z ubiegłych lat widowisko na ulicach St. Wendel. Jednak dla wyników rajdu o wiele ważniejsze będą OS-y w winnicach nad Mozelą. Kierowcy zagoszczą tam podczas dwóch etapów - w piątek i w niedzielę. W rezultacie stracą na znaczeniu odcinki w Kraju Saary.
Po uroczystym starcie w czwartek wieczorem i piątkowym etapie nad Mozelą, zawodnicy rywalizować będą w sobotę na najdłuższym etapie rajdu. OS-y rozgrywane w Kraju Saary i na poligonie Baumholder będą liczyły łącznie 164,86 km. Załogi będą korzystać z mini serwisu w Konken. Kierowcy będą mieli do pokonania 19 OS-ów o łącznej długości 356,27 km , z których tylko Super OS będzie przejeżdżany jednokrotnie. Całkowita długość rajdu to 1227,04 km.
Trasa przeszła spore zmiany w porównaniu z ubiegłym rokiem. Park serwisowy powróci do miasta Trier, gdzie ostatnio gościł w 2002 roku. Rozegrany w niedzielę Super OS będzie prowadził wokół Porta Nigra, zabytku wpisanego na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. W tym samym czasie na trasie będą znajdować się cztery samochody startujące w 15-sekundowych odstępach. Próba ta zastąpi znane z ubiegłych lat widowisko na ulicach St. Wendel. Jednak dla wyników rajdu o wiele ważniejsze będą OS-y w winnicach nad Mozelą. Kierowcy zagoszczą tam podczas dwóch etapów - w piątek i w niedzielę. W rezultacie stracą na znaczeniu odcinki w Kraju Saary.
Po uroczystym starcie w czwartek wieczorem i piątkowym etapie nad Mozelą, zawodnicy rywalizować będą w sobotę na najdłuższym etapie rajdu. OS-y rozgrywane w Kraju Saary i na poligonie Baumholder będą liczyły łącznie 164,86 km. Załogi będą korzystać z mini serwisu w Konken. Kierowcy będą mieli do pokonania 19 OS-ów o łącznej długości 356,27 km , z których tylko Super OS będzie przejeżdżany jednokrotnie. Całkowita długość rajdu to 1227,04 km.
25. Rajd Niemiec 2007 - harmonogram | ||||
---|---|---|---|---|
Data | 17-16.08.2007 | |||
Nawierzchnia | asfalt | |||
Ilość etapów |
3 | |||
Ilość odcinków | 19 | |||
Całkowita długość rajdu | 1227,04 km | |||
Długość dojazdówek | 870,77 km | |||
Długość oesów | 356,27 km | |||
Rajd Niemiec Etap 1 | ||||
Długość | 128,60 km - oesy 268,30 km - dojazdówki | |||
Piątek | ||||
OS 1 | Ruwertal / Fell | 19,79 km | 10:13 | |
OS 2 | Grafschaft Veldenz | 23,04 km | 11:26 | |
OS 3 | Schönes Moselland | 21,47 km | 12:09 | |
Park Serwisowy | ||||
OS 4 | Ruwertal / Fell | 19,79 km | 15:17 | |
OS 5 | Grafschaft Veldenz | 23,04 km | 16:30 | |
OS 6 | Schönes Moselland | 21,47 km | 17:13 | |
Rajd Niemiec Etap 2 | ||||
Długość | 164,86 km - oesy 421,72 km - dojazdówki | |||
Sobota | ||||
OS 7 | St. Wendeler Land | 16,37 km | 8:33 | |
OS 8 | Bosenberg | 19,00 km | 9:06 | |
Lotny serwis | ||||
OS 9 | Erzweiler | 16,51 km | 10:29 | |
OS 10 | Arena Panzerplatte | 30,55 km | 11:02 | |
Park Serwisowy | ||||
OS 11 | St. Wendeler Land | 16,37 km | 14:45 | |
OS 12 | Bosenberg | 19,00 km | 15:18 | |
Lotny Seris | ||||
OS 13 | Erzweiler | 16,51 km | 16:41 | |
OS 14 | Arena Panzerplatte | 30,55 km | 17:14 | |
Rajd Niemiec Etap 3 | ||||
Długość | 62,81 km - oesy 180,75 - dojazdówki | |||
Niedziela | ||||
OS 15 | Dhrontal | 11,14 km | 9:18 | |
OS 16 | Moselwein | 18,08 km | 9:46 | |
OS 17 | SSS Circus Maximus Trier | 4,37 km | 11:11 | |
OS 18 | Dhrontal | 11,14 km | 13:24 | |
OS 19 | Moselwein | 18,08 km | 13:52 | |
META |
źródło: Ford, foto: Ford, SWRT.com, Citroen, Red Bull
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Niemiec 2007 - zapowiedź
Newsletter
Galerie zdjęć