Rajdy  »  Mistrzostwa Świata WRC  »  Aktualności  »  Rajd Niemiec - wyniki: Loeb siedmiokrotnym zwycięzcą!

Rajd Niemiec - wyniki: Loeb siedmiokrotnym zwycięzcą!

2008-08-17 - Ł. Lach     Tagi: Rajd Niemiec, Wyniki
Sebastien Loeb wygrał po raz siódmy z rzędu asfaltowy Rajd Niemiec pozostając niepokonanym w niemieckiej rundzie mistrzostw świata od momentu jej włączenia w 2002 r. do kalendarza MŚ. W tej wyjątkowo suchej edycji ADAC Rallye Deutschland Loeb odnotował w serii 13 najlepszych czasów, umyślnie zwolnił pod koniec drugiego dnia i w niedzielę spokojnie zmierzał po 43. wygraną w karierze oszczędzając jednostkę napędową swojego Citroena C4 WRC.
"To był dla mnie wspaniały rajd. Dani jest drugi, więc z punktu widzenia klasyfikacji producentów sytuacja Citroena wygląda równie dobrze" - mówił Loeb pewny wyników przed kończącym rajd superoesem w Trewierze. "Jeszcze nie widać mety, ale jestem już blisko zwycięstwa i bardzo się cieszę". Dramatów na koniec nie było.
Dani Sordo po awansie na 2. miejsce i oddaleniu się na bezpieczny dystans od Mikko Hirvonena przyjął podobną taktykę. Dzięki podwójnemu zwycięstwu Citroen World Rally Tam wywiózł z Trewiru 18 punktów i został nowym liderem klasyfikacji producentów, a Loeb wrócił na czoło indywidualnej tabeli kierowców po 10 eliminacjach.
Po siedmiomiesięcznej pauzie w MŚ Francois Duval nie był w stanie w równej walce pokonać Mikko Hirvonena, ale gdy fabryczny kierowca Forda złapał w sobotę kapcia, reprezentant Stobart nie odmówił przyjęcia "prezentu" w postaci 3. miejsca.

Malcolm Wilson, szef obu teamów Forda, które reprezentowali kandydaci do podium, zapewnił w niedzielę rano, że "team orders" nie będzie tłumacząc to brakiem wpływu na Duvala, który (choć zdobywał punkty dla Stobarta) jechał Focusem WRC niezależnego zespołu.
"Kiedy zobaczyłem stratę na pierwszym międzyczasie to już wiedziałem, że się nie uda go  dognić, odpuściłem, bo różnica jest zbyt duża" - powiedział Hirvonen tracąc 11,7 s do Duvala na dwa oesy przed metą. "Oczywiście nie jadę całkiem powoli, ale punkty są ważniejsze, zbyt wiele możemy stracić i nie warto teraz ryzykować".
Na OS 18 Duval odniósł czwarte z rzędu zwycięstwo oesowe. "Jeśli nie wydarzy się cud to nie uda się złapać Duvala" - mówił Mikko Hirvonen przed finałowym starciem na superoesie. Cudu nie było. Duval wygrał w niedzielę każdy OS oprócz pokazówki w Trewirze i zamiast pomóc Fordowi przerwać hegemonię Loeba (na co liczył Wilson) przyczynił się do powiększenia punktowej starty Hirvonena, ostatecznie czwartego na mecie.
Petter Solberg i Chris Atkinson, osamotnieni odpowiednio na 5. i 6. miejscu, myśleli w niedzielę już tylko o bezpiecznym doprowadzeniu do mety swoich Subaru Impreza WRC w asfaltowym debiucie nowego modelu. Plan się powiódł, ale łącza strata pięciu minut do czołówki studzi optymizm w zespole z Banbury.
Henning Solberg na znienawidzonej przez siebie asfaltowej nawierzchni 7. miejsce uznał za życiowy wynik. Kierowcy Stobarta udało się do końca utrzymać z tyłu Urmo Aavę, który jechał bliźniaczym C4 WRC jak czołowa dwójka.

Jari-Matti Latvala ocenił swój występ w Rajdzie Niemiec jako katastrofalny. Młody Fin po raz kolejny nie wytrzymał presji, popełniał błędy, które w połączeniu z postawą drugiego z Finów kosztowały Forda sporo cennych punktów w debiutanckim występie Focusa WRC w spec. 2008. Sfrustrowany Wilson skomentował jazdę swojego 23-letniego podopiecznego jako kolejny etapu nauki.

W JWRC wygrał Francuz Sebastien Ogier umacniając się na pozycji lidera klasyfikacji po 5. rundach. Drugie miejsce zajął Niemiec Aaron Burkart (+3,34,6 min.). Obaj jechali Citroenami C2 S1600, co oznacza czwarte z rzędu zwycięstwo tego modelu w niemieckiej rundzie JWRC. Trzeci był Włoch Alessandro Betta (Renault Clio R3).

Po 5. rundach w JWRC prowadzi Ogier (34 pkt). Michał Kościuszko (22 pkt) spadł z 2. na 4 miejsce, za Burkarta, który u siebie wywalczył 8 punktów i ma ich w sumie 24 oraz Irlandczyka Shaun'a Gallaghera (25 pkt), czwartego w Niemczech. Czech Martin Prokop, największy rywal Kościuszki w walce o wygraną na Sardynii i w Finnadii, nie ukończył rajdu przez awarię alternatora w Citroenie.
Rajd Niemiec 2008 - wyniki końcowe (po OS 19)
pozkierowca / pilot samochódczas
1. Loeb / ElenaCitroen C4 WRC 3:26:19.7
2. Sordo / MartiCitroen C4 WRC +47.7
3. Duval / PivatoFord Focus WRC 07 +1:20.0
4. Hirvonen / LehtinenFord Focus WRC 08 +1:30.1
5. P.Solberg / MillsSubaru Impreza WRC 08 +2:35.3
6. Atkinson / PrevotSubaru Impreza WRC 08 +4:45.9
7. H.Solberg / MenkerudFord Focus WRC 07 +5:36.2
8. Aava / SikkCitroen C4 WRC +5:37.8
9. Latvala / AnttilaFord Focus WRC 08 +6:17.2
10. Gardemeister / TuominenSuzuki SX4 WRC +7:16.8
11. Mikkelsen / AnderssonFord Focus WRC 07 +8:30.8
12. Wilson / MartinFord Focus WRC 07 +8:48.0
13. Rautenbach / SeniorCitroen C4 WRC +9:24.7
14. Al-Quassimi / OrrFord Focus WRC 07 +13:46.0



V10.pl fot. Materiały prasowe

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Rajd Niemiec - wyniki: Loeb siedmiokrotnym zwycięzcą!

Rajd Niemiec - wyniki: Loeb siedmiokrotnym zwycięzcą!
Miko 2008-08-18 20:31
To co robi Seb jest poprostu niewiarygodne, jest artystą w swoim fachu.
Nawrok
Rajd Niemiec - wyniki: Loeb siedmiokrotnym zwycięzcą!
Nawrok 2008-08-19 22:11
niestety muszę się zgodzić :-) ....szkoda że subaryny po wpuszczeniu na trasy nowego samochodu nadal się kręcą w okolicach miejsc 5-6 :/