
Rajd Monte Carlo: Układ sił bez zmian
2008-01-25 - Ł. Lach Tagi:
Pierwsza siódemka klasyfikacji ukończyła w niezmienionej kolejności pierwszą połowę drugiego dnia 76. Rajdu Monte Carlo.
Sebastien Loeb umocnił się na prowadzeniu po wygraniu porannego, najdłuższego w rajdzie OS3 (29,52 km) oraz OS5. Na środkowym odcinku pętli uległ (+2,7s) tylko zespołowemu koledze, którym jest Dani Sordo. "Staram się oddalić na bezpieczny dystans, ponieważ Dani był bardzo szybki wczoraj, jak i przed rokiem" - powiedział Loeb. "Rok temu bardzo mnie naciskał na tych porannych OS-ach. Tym razem było OK".
Przed ponownym przejazdem tych samych oesów, dwójkę Citroena dzieli 23,5 sekundy. Regularnie trzecie czasy od początku rajdu notuje Mikko Hirvonen i na tej pozycji umocnił się po OS5. Dziś strata lidera Forda nie była już tak duża jak wczoraj wieczorem. Ostatecznie dystans powiększył się o 10 sekund.
"W porządku, nie zdołałem złapać Sordo, ale przynajmniej mamy dobre tempo" - pocieszał się Hirvonen po OS3.
Za podium trwa walka o czwarte miejsce - Chris Atkinson broni się przed atakującym Francoisem Duvalem, który rozdziela kierowców Imprez WRC, ponieważ za sobą ma Pettera Solberga. Duval zaczął dzień od ataku i 4. czasu, ale potem to Solberg był dwa razy tuż za Hirvonenem i zmalały różnice między trio.
Większą, bo ponad półminutową stratę do ostatniego z wspomnianej trójki Pettera Solberga ma Gigi Galli. Na początku dnia było to tylko 11,6 sek.
Pierwszym, który zaliczył dziś awans był Jean Marie Cuoq. Kierowca Peugeota 307 WRC wykorzystał problemy z wadliwym sensorem w Suzuki SX4 WRC z nr 11 (spadek mocy), wyprzedził Toniego Gardemeistera i wskoczył do punktowanej ósemki.
Wśród korzystających z pecha rywala znaleźli się Frederic Romyer w leciwym Peugeot 206 WRC, a także Khalid Al Quassimi w trzecim Focusie w barwach Abu Dhabi.
Katarczyk otwiera grupę trzech zawodników którzy mieszczą się w sześciu sekundach, tuż za nim są Henning Solberg i Matthew Wilson. Dopiero na 13. miejscu odnajdziemy Gardemeistera.
Dwa Suzuki sąsiadują w wynikach ponieważ 14. jest P-G Andersson. Poranna wymiana dyferencjału, który był przyczyną wczorajszego braku tylnego napędu, przeciągnęła się i Szwed dostał 40-sekundową karę.
Jari-Matti Latvala mozolnie odrabia straty po wczorajszym "kapciu", notował odpowiednio 6,7 i 8 czas, co dało awans do piętnastki.
Sebastien Loeb umocnił się na prowadzeniu po wygraniu porannego, najdłuższego w rajdzie OS3 (29,52 km) oraz OS5. Na środkowym odcinku pętli uległ (+2,7s) tylko zespołowemu koledze, którym jest Dani Sordo. "Staram się oddalić na bezpieczny dystans, ponieważ Dani był bardzo szybki wczoraj, jak i przed rokiem" - powiedział Loeb. "Rok temu bardzo mnie naciskał na tych porannych OS-ach. Tym razem było OK".
Przed ponownym przejazdem tych samych oesów, dwójkę Citroena dzieli 23,5 sekundy. Regularnie trzecie czasy od początku rajdu notuje Mikko Hirvonen i na tej pozycji umocnił się po OS5. Dziś strata lidera Forda nie była już tak duża jak wczoraj wieczorem. Ostatecznie dystans powiększył się o 10 sekund.
"W porządku, nie zdołałem złapać Sordo, ale przynajmniej mamy dobre tempo" - pocieszał się Hirvonen po OS3.
Za podium trwa walka o czwarte miejsce - Chris Atkinson broni się przed atakującym Francoisem Duvalem, który rozdziela kierowców Imprez WRC, ponieważ za sobą ma Pettera Solberga. Duval zaczął dzień od ataku i 4. czasu, ale potem to Solberg był dwa razy tuż za Hirvonenem i zmalały różnice między trio.
Pierwszym, który zaliczył dziś awans był Jean Marie Cuoq. Kierowca Peugeota 307 WRC wykorzystał problemy z wadliwym sensorem w Suzuki SX4 WRC z nr 11 (spadek mocy), wyprzedził Toniego Gardemeistera i wskoczył do punktowanej ósemki.
Wśród korzystających z pecha rywala znaleźli się Frederic Romyer w leciwym Peugeot 206 WRC, a także Khalid Al Quassimi w trzecim Focusie w barwach Abu Dhabi.
Katarczyk otwiera grupę trzech zawodników którzy mieszczą się w sześciu sekundach, tuż za nim są Henning Solberg i Matthew Wilson. Dopiero na 13. miejscu odnajdziemy Gardemeistera.
Dwa Suzuki sąsiadują w wynikach ponieważ 14. jest P-G Andersson. Poranna wymiana dyferencjału, który był przyczyną wczorajszego braku tylnego napędu, przeciągnęła się i Szwed dostał 40-sekundową karę.
Jari-Matti Latvala mozolnie odrabia straty po wczorajszym "kapciu", notował odpowiednio 6,7 i 8 czas, co dało awans do piętnastki.
Rajd Monte Carlo - wyniki po OS 5 / 19 | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 1:00:18,8 min. |
2 | Sordo / Marti | Citroen C4 WRC | +23,5 |
3 | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +1:04,7 |
4 | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC | +2:02,2 |
5 | Duval / Chevaillier | Ford Focus WRC 07 | +2:08,7 |
6 | P.Solberg / Mills | Subaru Impreza WRC | +2:18,9 |
7 | Galli / Bernacchini | Ford Focus WRC 07 | +2:50,7 |
8 | Cuoq / Janvier | Peugeot 307 WRC |
+3:42,9 |
9 | Romeyer / Fournel |
Peugeot 206 WRC |
+5:36,8 |
10 | Al-Quassimi / Orr | Ford Focus WRC 07 | +5:39,5 |
V10.pl fot. Suzuki, Stobart
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Monte Carlo: Układ sił bez zmian
Galerie zdjęć
Newsletter