Rajd Meksyku - wyniki: Hat-trick Loeba
2008-03-02 - Ł. Lach Tagi:
Sebastien Loeb po raz trzeci z rzędu wygrał Rajd Meksyku, pierwszą tegoroczną szutrową rundę mistrzostw świata. Kierowca Citroena wygrał w sumie 8 z 20 odcinków, najwięcej drugiego dnia, w którym, po problemach Jari-Matti Latvali, objął prowadzenie. Za 38 wygraną, obrońca tytułu zapisał na konto 10 punktów i traci tylko jendo oczko do Mikko Hirvonena, który utrzymał prowadzenie po trzeciej eliminacji.
„Kiedy nie jesteś liderem mistrzostw to zawsze jest większa presja, ale wierzyłem w dobry wynik w Meksyku. Nie było łatwo, ostro cięliśmy się z Latvalą, ale w końcu się udało!” - cieszył się Loeb.
Awarię Forda Focusa WRC z nr 2 wykorzystał również Chris Atkinson. Finiszując na drugim miejscu Australijczyk z zespołu Subaru cieszył z najlepszego wyniku w historii ponad 50 startów w mistrzostwach świata. Kompletu OS-ów nie ukończył Petter Solberg. Po awarii Subaru Imprezy WRC, zwycięzca Rajdu Meksyku z 2005 r., skorzystał w niedzielę z SupeRally. Choć doliczono mu 30 minut to Solberg był ósmy wśród kierowców fabrycznych i zdobył 1 punkt dla Subaru. „To najlepszy dowód na to, że chłopaki w zespole bardzo ciężko pracują nad ulepszeniem samochodu” - powiedział Atkinson. "To mój najlepszy wynik, jest ekstra. Muszę podziękować zespołowi za niezawodny samochód. Spróbujemy jeszcze poprawić samochód i zobaczymy jakie będą wyniki”.
Jari-Matti Latvala pożegnał się prowadzeniem i szansą na powtórzenie wielkiego sukcesu z Rajdu Szwecji, kiedy na półmetku meksykańskiej rundy stracił prawie 2 minut z powodu awarii samochodu. Mimo to młody Fin zamykając podium cieszył z wyniku. Ostatniego dnia, kiedy już nie musiał „odkurzać” innym trasy (jak to miało miejsce w sobotę), kręcił doskonałe czasy. Do Atkinsona zabrakło ponad 20 sekund.
„Mieliśmy świetny początek rajdu, ale niestety w sobotę dopadły nas problemy. Dziś znowu odzyskaliśmy rytm. Bardzo chciałbym powalczyć z Sebastienem przez cały sezon” - mówił Latvala.Po przebiciu, debiutującej w mistrzostwach świata, opony Pirelli Scortion na OS-14 Mikko Hirvonen musiał w niedzielę desperacko walczyć o 4. miejsce z Henningiem Solbergiem. Zadania nie ułatwiało odwołanie, przepełnionego kibicami, OS-18, na i tak najkrótszym dniu etapie rajdu. Misja powiodła się dopiero na przedostatnim odcinku. Hirvonen, z drugim czasem, dołożył Solbergowi 10 sekund i zdobył 5 punktów zachowując prowadzenie w MŚ.„Jestem rozczarowany tym jak to się skończyło, ale jako członkowie zespołu Forda, uważamy, że chyba lepiej jeśli Mikko jest wyżej” przyznał Henning Solberg. „Bardzo chciałem być czwarty i sądząc po międzyczasach, spokojnie byłbym się obronił”.Słabszy czas Henninga Solberga w decydującym starciu spowodowany był złapaniem „kapcia” na 4 km przed metą OS-19. Na krótkim, 4-kilometrowym dystansie kończącego rajd SuperOS, kierowca Focusa WRC nie był już w stanie zaatakować. 5. miejsce Solberga oznacza pierwszy w tym sezonie punkty dla zespołu Munchi’s. Dorobek satelickiego zespołu Forda poprawił także stały kierowca tego teamu, siódmy na mecie, Argentyńczyk Federico Villagra.Niespodziewanie punktowaną ósemkę zamknął lokalny kierowca, Ricardo Trivinio w Peugeocie 206 WRC. Ostatni z kierowców fabrycznych, Dani Sordo z Citroena, znalazł się drugiej dziesiątce po skorzystaniu z SupeRally, gdy już na OS-1 połamał zawieszenie.
W Meksyku rywalizację rozpoczęli również uczestnicy Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów JWRC. W debiucie zwycięstwo odniósł Francuz Sebastien Ogier, który okazał się rewelacją rajdu. Za kierowcą Citroena C2 S1600 znalazło się dwóch członków Suzuki Sport Europe - Jaan Molder i Michał Kościuszko. Zajmując trzecie miejsce Polak wyrównał najlepszy wynik w MŚ z ubiegłorocznego Rajdu Finlandii.
Awarię Forda Focusa WRC z nr 2 wykorzystał również Chris Atkinson. Finiszując na drugim miejscu Australijczyk z zespołu Subaru cieszył z najlepszego wyniku w historii ponad 50 startów w mistrzostwach świata. Kompletu OS-ów nie ukończył Petter Solberg. Po awarii Subaru Imprezy WRC, zwycięzca Rajdu Meksyku z 2005 r., skorzystał w niedzielę z SupeRally. Choć doliczono mu 30 minut to Solberg był ósmy wśród kierowców fabrycznych i zdobył 1 punkt dla Subaru. „To najlepszy dowód na to, że chłopaki w zespole bardzo ciężko pracują nad ulepszeniem samochodu” - powiedział Atkinson. "To mój najlepszy wynik, jest ekstra. Muszę podziękować zespołowi za niezawodny samochód. Spróbujemy jeszcze poprawić samochód i zobaczymy jakie będą wyniki”.
„Mieliśmy świetny początek rajdu, ale niestety w sobotę dopadły nas problemy. Dziś znowu odzyskaliśmy rytm. Bardzo chciałbym powalczyć z Sebastienem przez cały sezon” - mówił Latvala.Po przebiciu, debiutującej w mistrzostwach świata, opony Pirelli Scortion na OS-14 Mikko Hirvonen musiał w niedzielę desperacko walczyć o 4. miejsce z Henningiem Solbergiem. Zadania nie ułatwiało odwołanie, przepełnionego kibicami, OS-18, na i tak najkrótszym dniu etapie rajdu. Misja powiodła się dopiero na przedostatnim odcinku. Hirvonen, z drugim czasem, dołożył Solbergowi 10 sekund i zdobył 5 punktów zachowując prowadzenie w MŚ.„Jestem rozczarowany tym jak to się skończyło, ale jako członkowie zespołu Forda, uważamy, że chyba lepiej jeśli Mikko jest wyżej” przyznał Henning Solberg. „Bardzo chciałem być czwarty i sądząc po międzyczasach, spokojnie byłbym się obronił”.Słabszy czas Henninga Solberga w decydującym starciu spowodowany był złapaniem „kapcia” na 4 km przed metą OS-19. Na krótkim, 4-kilometrowym dystansie kończącego rajd SuperOS, kierowca Focusa WRC nie był już w stanie zaatakować. 5. miejsce Solberga oznacza pierwszy w tym sezonie punkty dla zespołu Munchi’s. Dorobek satelickiego zespołu Forda poprawił także stały kierowca tego teamu, siódmy na mecie, Argentyńczyk Federico Villagra.Niespodziewanie punktowaną ósemkę zamknął lokalny kierowca, Ricardo Trivinio w Peugeocie 206 WRC. Ostatni z kierowców fabrycznych, Dani Sordo z Citroena, znalazł się drugiej dziesiątce po skorzystaniu z SupeRally, gdy już na OS-1 połamał zawieszenie.
W Meksyku rywalizację rozpoczęli również uczestnicy Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów JWRC. W debiucie zwycięstwo odniósł Francuz Sebastien Ogier, który okazał się rewelacją rajdu. Za kierowcą Citroena C2 S1600 znalazło się dwóch członków Suzuki Sport Europe - Jaan Molder i Michał Kościuszko. Zajmując trzecie miejsce Polak wyrównał najlepszy wynik w MŚ z ubiegłorocznego Rajdu Finlandii.
Rajd Meksyku - wyniki końcowe (po OS 20) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 3:33:29,9 godz. |
2 | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC | +1:06,0 min. |
3 | Latvala / Anttila |
Ford Focus WRC 07 | +2:06,4 |
4 | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +3:38,7 |
5 | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +4:57,9 |
6 | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +6:28,9 |
7 | Villagra / Perez Companc | Ford Focus WRC 07 | +19:03,0 |
8 | Trivino / Salom |
Peugeot 206 WRC | +21:17,3 |
9 | Ogier / Ingrassia | Citroen C2 S1600 | +25:24,9 |
10 |
Molder / Miclotte |
Suzuki Swift S1600 |
+26:56,8 |
11 | Kościuszko / Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | +28:30,1 |
V10.pl fot. McKlein, Ford, Stobart, Munchi's, SWRT.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rajd Meksyku - wyniki: Hat-trick Loeba
Newsletter
Galerie zdjęć